شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ شناخت انسان پس از شناخت دین از مهم ترین مسائل جهان بینی است و اگر انسان به درستی شناخته نشود، در چگونگی رفتار او اثرگذار خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه در مازندران، حجت الاسلام سید هادی عظیمی در جمع طلاب مدرسه علمیه فاطمة الزهراء(سلام الله علیها) آمل بیان کرد: مهم ترین مسأله پس از شناخت اصل دین، شناخت مسائل مربوط به انسان است.

وی ادامه داد: به طور کلی برای هر موضوع سه سؤال اساسی مطرح می شود: چیستی، چرایی و چگونگی؛ در موضوع انسان این سؤال مطرح می شود که چه موجودی است، چرا هست و در عرصه های مختلف خانواده، اجتماع، زندگی فردی، رابطه با خدا، اقتصاد، تعاملات، احساسات و ... چگونه باید باشد.

حجت الاسلام عظیمی افزود: هنگامی که شناخت، جهان بینی و زاویه دید ما نسبت به خدا، هستی، پدیده های عالم و خودمان درست باشد به درستی نیز عمل خواهیم کرد اما اگر در زاویه دید ما انحراف وجود داشته باشد، در همه حوزه های زندگی دچار سوء رفتار خواهیم شد.

کارشناس مذهبی بیان کرد: چارچوب مسائل اساسی مربوط به انسان چهار مسئله است: هدف از خلقت ما چیست، راه رسیدن به این هدف چیست، با چه وسیله ای می توان به هدف رسید و موانع رسیدن چیست.

وی اظهار کرد: جهان بینی درست، جهان بینی توحیدی است که در مقابل جهان بینی مادی و الحادی قرار دارد، به عنوان نمونه در نگاه الهی، ازدواج تکلیف است اما در نگاه الحادی حق طبیعی هر انسان است.

عظیمی افزود: خدا منشا وجود و معدن بی نهایت همه خوبی ها، زیبایی ها، قدرت، علم و مهربانی، نظم و ... است؛ انسان موجودی بی نهایت طلب است؛ خداوند انسان را خلق کرد که او را در همه کمالات به بی نهایت برساند، بنابراین انسان برترین تجلی و بذر بی نهایت است.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha