پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
اسماعیل امیرزاده

حوزه/ مسئول نمایندگی ولی فقیه در لشکر عملیاتی سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) گفت: هفته عقیدتی- سیاسی به تأسی از نام و یاد شهید مطهری، بهترین فرصت در راستای نهضت بصیرت افزایی در جامعه است.

حجت الاسلام اسماعیل امیرزاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن گرامیداشت ایام سالگرد شهادت استاد مطهری و هفته عقیدتی- سیاسی سپاه ابراز داشت: چند سالی است که به مناسبت ایام شهادت آیت الله مرتضی مطهری، برنامه های متعددی در هفته عقیدتی- سیاسی سپاه و بسیج برگزار می شود به نحوی که باید گفت این هفته حقیقتاً فرصت مغتنمی در راستای جهاد تبیین و نهضت بصیرت افزایی به شمار می رود.

وی افزود: با توجه به این که رسالت اصلی سپاه حفظ و حراست از انقلاب اسلامی و آرمان ها و دستاوردهای آن است، لذا توجه به مباحث معرفت افزایی، بصیرت افزایی و جهاد تبیین از جمله مهم ترین بایسته ها در راستای تحقق این رسالت کلیدی به شمار می رود.

وی همچنین گفت: به برکت نام و یاد شهید مطهری امروزه شاهد توجه بیش از پیش به مقام و جایگاه معلم و استاد هستیم و این نشان می دهد که اندیشمند و متفکر و استاد بزرگی همچون شهید مطهری تا چه حد توانسته حتی سال ها بعد از شهادتش نیز در جامعه منشأ آثار و تحولات شگرفی باشد.

حجت الاسلام امیرزاده خاطرنشان کرد: آیت الله شهید مطهری، شخصیت کم نظیری بود که چه در حوزه و چه در دانشگاه یا هر جایگاه و عرصه دیگری قبل از هر چیز بر اساس روحیه دینی و انقلابی به تکلیف خویش عمل می کرد و به خصوص در هدایت و روشنگری آحاد جامعه از جمله نسل جوان از هیچ کوششی دریغ نمی ورزید و در سایه اخلاص و کار برای خدا، همچنان آثار برجای مانده از این بزرگوار، تحول آفرین و پربرکت است.

وی همچنین گفت: شهید مطهری ضمن آن که بسیار زمان شناس بود، به اصل نیازسنجی و بهره گیری از علوم مختلف در راستای پاسخ به شبهات و نیز تقویت نهضت اسلامی بسیار توجه داشت به نحوی که زمان شناسی، مخاطب شناسی و نیازسنجی و حرکت در این جهت نشان دهنده اوج هنرمندی و هوشمندی این شهید والامقام است که به تعبیر امام خمینی (ره) کلیه آثار ایشان بلااستثنا مفید و ارزشمند است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha