شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
کد خبر: 1083877
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸
اخبار کوتاه

حوزه/ مراسم تکریم و معارفه مدیر کانون های خدمت رضوی بخش چغادک، دیدار امام جمعه موقت آبدان با کارگران، نشست امام جمعه بخش سیراف با اعضای شورای شهر و دیدار اعضای شورای شهر و شهردار آبدان با امام جمعه این شهر از مهمترین اخبار کوتاه فرهنگی استان بوشهر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، امام جمعه موقت آبدان امروز در دیدار جمعی از کارگران به جایگاه کارگر در آموزه های دینی اشاره کرد و گفت: در آموزه های دینی ما کار و کارگر جایگاه مقدسی دارد. از کارگر به عنوان مجاهد فی سبیل الله یاد شده است و پیامبر اکرم دست کارگر را می بوسید.

حجت الاسلام اسماعیل بحرانی افزود: در منظومه گفتمان امامین انقلاب هم کار و کارگر جایگاه شایسته ای دارد. تکریم کارگر تصریح در اجرای سیاست های کلی تأمین اجتماعی ابلاغی از سوی رهبری، توجه به رفع مشکلات کارگری از مطالبات جدی مقام معظم رهبری است.

وی به نقش کارگران در پیروزی انقلاب و تداوم آن پرداخت و خاطرنشان کرد: کارگران رزمندگان جهاد اقتصادی اند؛ ستون فقرات اقتصاد کشور هستند و نقش مؤثری در پیروزی انقلاب و تداوم نهضت داشتند. اگر بخواهیم عدالت اجتماعی و اقتصادی مقاومتی و شعار سال تحقق یابد و کشوری مستقل و نیرومند داشته باشیم در گرو تکریم و توجه ویژه به کار و کارگر است.

شوراها یکی از ارکان مهم و برجسته مردم سالاری دینی هستند

حجت الاسلام محمدصادق عاشوری امام جمعه بخش سیراف در نشست با اعضای شورای شهر گفت: شوراها به دلیل اختیاراتی که در حوزه های نظارتی و مدیریتی بر عهده دارند یکی از ارکان مهم و برجسته مردم سالاری دینی در کشور محسوب شده و بازوی قدرتمندی برای دولت و نظام هستند.

وی افزود: شورا نهادی مقدس است که مردم شهر و روستا را به طور مستقیم وارد عرصه نظارتی و مدیریتی می کند تا بر سرنوشت خود تصمیم بگیرند.

امام جمعه بخش سیراف اظهار داشت: یقینا خدمت بی منت به ملت عزیز ایران اسلامی در لباس عضویت در شوراها، توفیقی بزرگ برای منتخبین و معتمدین مردم است که باید از لحظه لحظه آن در راستای عمل به وظایف قانونی خود استفاده ببرند.

شوراها ابزار تجلی اراده مردم هستند

اعضای شورای شهر و شهردار آبدان به مناسبت روز شوراها با حجت الاسام اسماعیل بحرانی امام جمعه موقت آبدان دیدار کردند.

غلامحسین درویشی رئیس شورای شهر آبدان در این دیدار گزارش کاملی از فعالیت های شورا و شهرداری در سال گذشته و برنامه‌های سال جاری ارائه داد و بیان داشت: شورا تمام سعی خود را برای خدمت خالصانه و صادقانه به مردم انجام می دهد و هدف ما رضایت مردم می باشد.

در این دیدار امام جمعه موقت آبدان نیز ضمن گرامیداشت روز شورا گفت: شوراها ابزار تجلی اراده مردم هستند و جایگاه ویژه‌ای در تحولات ساختاری و مدیریت شهری دارند.

حجت‌الاسلام اسماعیل بحرانی، به شورا و شهرداری نسبت به تحقق شعار سال توصیه کرد که شرایط سرمایه‌گذاری به منظور استفاده از ظرفیت های بومی و منطقه ای در جهت افزایش تولید در راستای تحقق شعار سال تسهیل نمایند.

مراسم تکریم و معارفه مدیر کانون های خدمت رضوی بخش چغادک

مراسم تکریم و معارفه مدیر کانون های خدمت رضوی بخش چغادک امروز در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد.

در این مراسم مهران خورده بین مقدم مدیرکانون های خدمت رضوی استان بوشهر از زحمات حجت الاسلام میرزایی تقدیر و تشکر کرد و طی حکمی هاشم محمدی به عنوان مدیر جدید کانون های خدمات رضوی بخش چغادک معرفی شد.

این مراسم با حضور حجت الاسلام خدری امام جمعه چغادک، مهران خورده بین مقدم مدیرکانون های خدمت رضوی استان بوشهر، حجت الاسلام شریفی مسئول دبیرخانه کانون های خدمت رضوی استان و مسئولان بخش چغادک برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha