دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
تصاویر / مراسم بزرگداشت شصت و چهارمین سالگرد آیت الله العظمی بروجردی در قم

حوزه/ شصت و چهارمین مراسم سالگشت ارتحال آیت‌الله‌العظمی سیدحسین بروجردی شامگاه پنج‌شنبه ۱۴ اردیبهشت‌ در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، شصت و چهارمین مراسم سالگشت ارتحال آیت‌الله‌العظمی سیدحسین بروجردی شامگاه پنج‌شنبه ۱۴ اردیبهشت‌ماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشا با قرائت قرآن توسط قاری بین‌المللی سید جواد حسینی در مسجد اعظم و با حضور، علما، شخصیتهای حوزوی، اساتید، طلاب و مردم ولایی و انقلابی قم در مسجد اعظم آغاز و در ادامه با مداحی سیدمهدی میرداماد از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت ادامه پیدا کرد.

بر اساس این گزارش: حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان سخنران این مراسم بود که به ویژگی‌های مرحوم آیت‌الله العظمی بروجردی پرداخت.

وی با اشاره به روایتی از رسول خدا که فرمود: «از رحمت خدا دور است کسی که بنای خدا را خراب کند»، گفت: پدران و مادرانی که مسئولیت شناس بودند و نگاه آنها به فرزند، نگاه امانت خدا بود، از عقل و جان و کوشش های درست خود مایه گذاشتند، فرزندانی را تربیت کردند که آن فرزندان آبروی تاریخ و صفحه روشن روزگاران شدند.

این واعظ شهیر بیان داشت: بسیاری از پدران و مادران در روزگار ما برای فرزندانشان جهنم ساز هستند. پدری که در کنار روحیات و اخلاقش، فرزندش بی دین می شود و لذت می برد. مادری که دخترش از همان سه سالگی با بی حجابی گره می خورد و تشویق هم می شود که این دختر براساس تبرج جاهلیت قبل از پیامبر، درحالیکه ازدواج نکرده، آرایش کند و در چشم نامحرمان بریزد. این پدران و مادران مصداق سخن پیامبر اکرم (ص) هستند که فرمود: «این پدران و مادران، عقرب به دنیا بیاورند بهتر از آدمیزاد است».

وی ادامه داد: پدر آیت الله بروجردی پدر عقل و فطرت و تربیت و دین بود. با این هویتی که در پدربودن داشت، با همه وجود و کمبود امکانات در آن زمان، فرزند خود را به گونه ای تربیت کرد که در همان ایام کودکی و جوانی و نوجوانی، کودک، معدن فکر و توجه به حقایق هستی در حد ظرفیت خود پرورش یافت.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: آیت الله العظمی بروجردی ۱۰ فروردین مطابق با ۱۵ شوال وارد شهر قم شد و ۱۶ سال با سادگی تمام زندگی کرد،اما حوزه قم را به حوزه ۷ هزار نفری ارتقا داد و این حوزه را به گونه ای بار آورد که پاسخگوی نیاز عصر و زمان باشد و شاگردانی تربیت کرد و به اقصی نقاط ایران و جهان فرستاد که توانستند اثرگذاری های مهمی داشته باشند یعنی برای عصر و زمان خود بود.

وی با بیان این که باید با زبان روز به تبلیغ دین پرداخت و مشکلات مردم را بیان و درمان نمود گفت: مطالب برخی از منبرها به درد امروز نمی خورد و دوایی از جامعه درمان نمی کند، اما آیت الله بروجردی شناخت عجیبی از روزگار خود داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha