دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
ز

حوزه / نشست هم اندیشی برنامه ریزی و هماهنگی برگزاری نخستین کنگره بین المللی حضرت سلطان‌ علی بن باقر (ع) با حضور مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده سپاه پاسداران و نماینده ولی فقیه در کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، شب گذشته نشست هم اندیشی برنامه‌ریزی و هماهنگی برگزاری نخستین کنگره بین المللی حضرت سلطان علی بن باقر(ع) با حضور مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نماینده ولی فقیه در کاشان، فرماندار، امام جمعه مشهد اردهال و جمعی از مسئولان در آستان مقدس علی بن باقر(ع) مشهد اردهال برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی، اظهار داشت: لازم است کمیته‌ای نیز در این کنگره به امام زمان(عج) اختصاص داده شود.

امام جمعه کاشان به سه رابطه کنگره علی بن باقر(ع) با حضرت مهدی(عج) اشاره کرد و گفت: در احادیث آمده که در فتنه‌ها به اردهال رجوع کنید، کُد دوم در ارتباط منطقه کاشان با حضرت حجت(عج) هم داریم که ۱۰۷۱ سال قبل، که مسجد جمکران ساخته شد، حضرت صاحب الزمان(عج) به حسن مثله جمکرانی دستور دادند، نزد حسن ابوالرضا رفته و در جمکران مسجد بسازید، حسن مثله جمکرانی می‌گویند پول ساخت مسجد را از کجا بیاوریم، حضرت می‌فرمایند از اهالی رحق، که جزو افتخارات منطقه کاشان است دریافت کنید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه بنای اصلی مسجد جمکران با اموال مردم رحق کاشان ساخته شده است، اظهار کرد: ارتباط سوم نیز مربوط به مسجد امام حسن عسکری(ع) در قم می‌باشد که احمد ابن اسحاق اشعری، وقتی اموال مردم قم را برای امام حسن(ع) می‌برد، حضرت فرمودند، اموال را ببرید، یک مسجد در قم به نام من بسازید و مسجدی هم در رحق بسازید.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: به دلیل این سه ارتباط منطقه کاشان با امام زمان(عج)، باید کمیته‌ای در کنگره علی بن باقر(ع) به امام زمان (عج) اختصاص داده شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، با اشاره به اهداف پنج گانه کنگره که بخشی مربوط به گذشته و بخشی مربوط به آینده است، خاطرنشان کرد: باید از بستر این کنگره مردم دنیا را با مذهب شیعه و امام حسین(ع) به دلیل شباهت‌های شهادت آشنا کنیم.

امام جمعه کاشان، با بیان اینکه برای جهانی سازی کنگره از ظرفیت جامعه المصطفی استفاده شود، یادآور شد: دانشگاه کاشان و علوم پزشکی کاشان می‌توانند از ظرفیت دانشجویانی که از کشورهای منطقه دارند در این کنگره استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، با بیان اینکه در کنگره علی ابن محمدباقر(ع) باید مردم کاشان معرفی و برجسته شوند، گفت: در تاریخ سراغ ندارم، مانند مردم کاشان که از یک منطقه نزد امام معصوم رفته و تقاضای نماینده مستقیم و ولی فقیه جهت یاد دادن معارف دینی داشته باشند.

امام جمعه کاشان، بر لزوم تشکیل کمیته علمی و پژوهش، در کنگره علی ابن امام محمد باقر(ع) به منظور شناسایی آثار علمی، دینی و تبلیغی آن حضرت تأکید کرد و یادآور شد: این کمیته باید بررسی‌های لازم برای انتشار آثار، احادیث آن حضرت در زمینه‌های اقامه نماز جمعه، تبلیغ معارف دین و اجرای حدود، سیاست و حکومت به عمل آورد.

لزوم برگزاری همایش ائمه جمعه سراسر کشور در حاشیه کنگره علی بن باقر(ع)

حجت الاسلام ابوذر شورابیان معاون آموزش حوزه علمیه کاشان نیز در این نشست بر لزوم اجرای جاده از حرم تا حرم (قم - اردهال) تأکید کرد و گفت: به دلیل نقش زیادی که این جاده در حضور زائران و اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در این منطقه دارد، اجرا و تکمیل آن ضروری است.

حجت الاسلام شورابیان تصریح کرد: از آنجایی که طلاب کاشانی در سراسر کشور حضور دارند و اکثرا پس از بازگشت به منطقه خود به امر تبلیغ می‌پردازند، بنابراین برگزاری یک همایش حوزوی در کنار آستان مقدس شهید اردهال با حضور خانواده‌های طلاب که جمعیتی بیش از ۷۰۰۰ هزار نفر هستند نیز می‌تواند تأثیرات زیادی در شناخت این شخصیت بزرگوار برای مردم سراسر کشور داشته باشد.

معاون آموزش حوزه علمیه کاشان، خواستار برگزاری دوره‌های آموزشی، اردویی، تفریحی و زیارتی با حضور طلاب سراسر کشور در زمان برگزاری کنگره شد و اظهار کرد: با توجه به ظرفیت مهمان پذیری که در اطراف حرم ایجاد شده، کنگره می‌تواند یکی از قطب‌های برگزاری دوره‌های آموزشی و اردویی برای حوزه‌های علمیه و مراکز آموزشی باشد.

حجت الاسلام شورابیان خاطرنشان کرد: با توجه به اقامه اولین نماز جمعه پس از حضور سلطان علی ابن محمد باقر(ع) در شهر کاشان، جا دارد همایش ائمه جمعه و یا مسئولین ستادهای برگزاری نماز جمعه کشور در کنار آستان مقدس علی بن باقر (ع) برگزار شود.

انتهای پیام. /

نشست هم‌اندیشی برگزاری کنگره بین المللی علی ابن محمد باقر(ع) در کاشان برگزار شد

نشست هم‌اندیشی برگزاری کنگره بین المللی علی ابن محمد باقر(ع) در کاشان برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha