چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
سنجان

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حضرت زهرا (س) سنجان استان مرکزی گفت: علم و دانش در اسلام از جایگاه بالا و مهمی برخوردار است و معصومین (علیهم السلام) بر یادگیری علم و دانش تاکید و توصیه های زیادی نموده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به همت کانون نورالثقلین شهید کبیری درس اخلاق هفتگی با حضور خانم امینی مدیر مدرسه علمیه حضرت زهرا (س) در سالن اجتماعات این مدرسه برگزار شد.

امینی بیان کرد: در روایات نقل شده از معصومین، جایگاه استاد همتراز مقام انبیا دانسته شده است و به انسان ها سفارش شده که استاد خویش را محترم دانسته و شاکر الطاف او باشد.

در ادامه امینی به ارزش علم و دانش در اسلام اشاره کرد و گفت: علم و دانش در اسلام از جایگاهی بالا و مهمی برخوردار است و معصومین (علیهم السلام) بر یادگیری علم و دانش تاکید و توصیه های زیادی نموده اند.

وی به حدیثی از امام صادق (علیه‌ السلام) اشاره کرد که فرمودند: «اطْلُبُوا الْعِلْمَ‏ وَ تَزَیَّنُوا مَعَهُ بِالْحِلْمِ وَ الْوَقَارِ وَ تَوَاضَعُوا لِمَنْ تُعَلِّمُونَهُ الْعِلْمَ وَ تَوَاضَعُوا لِمَنْ طَلَبْتُمْ مِنْهُ الْعِلْمَ وَ لَا تَکُونُوا عُلَمَاءَ جَبَّارِینَ فَیَذْهَبَ بَاطِلُکُمْ بِحَقِّکُمْ دانش بجویید و با آن بردباری و وقار را زیور خود کنید و تواضع کنید برای شاگردان و استادان خود و دانشمندان جبار نباشید که باطل شما، حق شما را از میان ببرد.»

کار اساتید ادامه راه انبیای الهی است

جلسه هم اندیشی پذیرش با حضور مدیر، سفیران رضوان ، معاونین آموزشی و فرهنگی مدرسه علمیه حضرت زهرا سلام الله علیها سنجان برگزار گردید.

در این جلسه کارهای انجام شده مورد بررسی قرارگرفت و نقاط ضعف وقوت آن بیان شد.

خانم امینی گفت : از جمله فعالیت های انجام شده عبارتند از: چاپ بنرو پوستر و ارسال آن به تمام ادارات وبخش های مختلف ،توجیه ائمه جماعات درنمازها و مجالس خانگی جهت پذیرش، توزیع پوسترهای تبلیغاتی توسط ائمه جماعات درمساجد ومجالس خانگی حضور در دبیرستان دخترانه روستای گوار ،حضور در دبیرستان زیتون واقع در کرهرود و تبلیغ چهره به چهره ، برگزاری جلسه هم اندیشی با فرماندهان بسیج خواهران و مبلغین طرح امین .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha