دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
کد خبر: 1087500
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷
رهبر انقلاب

حوزه/ مقام معظم رهبری: امروز اگر ما به فکر تکثیر نسل نباشیم، مسئله‌ی فرزندآوری را امروز اگر چنانچه برایش فکر نکنیم، پانزده سال دیگر، بیست سال دیگر، دیر خواهد بود؛ کشوری خواهیم شد که عنصر لازم برای حرکت پیشرفت را، یعنی جوان را، به قدر کافی در اختیار نخواهد داشت. امروز باید به فکر فردا بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سی ام اردیبهشت، روز ملی جمعیت است که به این مناسبت، به انتشار یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب پیرامون جمعیت خواهیم پرداخت:

یک چیزهایی هم هست که نیازهای آینده است؛ اینها را خیلی‌ها تشخیص میدهند و انجام می‌دهند، بعضی‌ها هم غفلت می کنند.

مراد من از این نیازهای مربوط به آینده نیازهایی است که اگر شما امروز به فکر نیفتید و برایش کاری انجام ندهید، فردا درخواهید ماند؛ یعنی فردا گیر می کنید؛ اگر امروز به فکرش نباشید، فردا مشکل برای شما درست می شود...

مسئله‌ی فرزندآوری و تکثیر نسل که من این همه روی آن تأکید می کنم، از این قبیل است.

امروز اگر ما به فکر تکثیر نسل نباشیم، مسئله‌ی فرزندآوری را امروز اگر چنانچه برایش فکر نکنیم، پانزده سال دیگر، بیست سال دیگر، دیر خواهد بود؛ کشوری خواهیم شد که عنصر لازم برای حرکت پیشرفت را، یعنی جوان را، به قدر کافی در اختیار نخواهد داشت.

امروز باید به فکر فردا بود.

بیانات در ارتباط تصویری با مردم آذربایجان شرقی - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸

-----------------------------

این مسائل بایستی ترویج بشود. ازدواج بهنگام و بدون تأخیر یکی از کارهای لازم و واجب است؛ فرزندآوری و تکثیر نسل یکی از آن وظایف مهم و اساسی است که بایستی انجام بگیرد که هر دوی اینها -هم ازدواج زودهنگام و بهنگام، و هم تکثیر نسل- جزو نیازهای حیاتی امروز کشور و فردای کشور است.

خب، این مفاهیم بایستی در مدّاحی شما عزیزانِ مدّاح جایگاه شایسته‌ای را داشته باشد.

بیانات در ارتباط تصویری با مداحان - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha