شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
امام جمعه جم

حوزه/ امام جمعه جم با اشاره به ساخت موشک فتاح توسط سپاه گفت: موشک فرا صوت فتاح اوج بازدارندگی فرامنطقه‌ای است. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام محمد محمدی امروز در خطبه‌های نماز جمعه جم، روز دحوالارض را فرصت پیوند معرفتی و عملی با امام زمان(عج) دانست و گفت: روز دحوالارض روز حیات زمین است؛ حیاتی که مظهر و اصل و حقیقتش، وجود مبارک امام زمان عجل الله فرجه الشریف است.

وی در ادامه به تحلیل بیانات رهبر معظم انقلاب در سالگرد ارتحال ملکوتی امام (ره) پرداخت و با اشاره به امیدآفرینی و ابعاد سه گانه آن افزود: با نگاهی واقع‌بینانه به اجزای امیدآفرینی در عرصه عمومی می‌توان به سه ضلع "امنیت"، "کارآمدی" و "اعتماد اجتماعی" اشاره کرد؛ سه مولفه‌ای که بسترساز ایجاد امید در جامعه‌اند.

خطیب جمعه جم ادامه داد: برای امیدآفرینی دو ساحت عمل و احساس وجود دارد. در واقع امیدآفرینی زمانی معنا دارد که عملی رخ داده باشد و کاری صورت گرفته باشد و دوم آن که آن تلاش و عمل به گونه‌ای مناسب بازنمایی شود که احساس امید و نشاط را در جامعه گسترش دهد.

حجت الاسلام محمدی اظهار کرد: طبیعتا اگر هر کدام از این دو ساحت، ماموریت خود را به درستی انجام ندهد امیدآفرینی به درستی شکل نخواهد گرفت، چه این که اگر کاری شود بدون پیوست رسانه‌ای مردم آن را آن‌گونه که باید نخواهند دید، همان‌طور که اگر کاری انجام نشود و رسانه‌ها و تریبون‌ها، گزارشی غیر واقعی از آن رویداد را بازنمایی کنند، خروجی جز رشد بی‌اعتمادی ندارد.

وی با اشاره به ساخت موشک فتاح توسط سپاه گفت: موشک فرا صوت فتاح اوج بازدارندگی فرامنطقه‌ای است.

حجت الاسلام محمدی به اهمیت دسترسی ایران به موشک‌های هایپرسونیک پرداخت و گفت: تغییر وضعیت از بازدارندگی و دفاع به تهاجم، دسترسی به کلاهک موشک قاره‌پیما، ایجاد بازدارندگی، تکمیل و شکل‌گیری زنحیره فناوری علمی- صنعتی ایران و پیام روشن به صنایع داخلی خصوصا صنعت خودردسازی و تبیین شعار «ما می توانیم» پیام های ساخت این موشک است.

وی به انتخابات و نقش مردم پرداخت و گفت: یکی از ارکان اصلی جمهوری اسلامی و نظام مردم‌ سالاری دینی مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف است. انتخابات و مراجعه به آراء عمومی مهم‌ترین نماد مشارکت سیاسی مردم در جهان به شمار می‌رود

خطیب جمعه جم گفت: در نگاه امام راحل و رهبر حکیم انقلاب، نقش مردم یک نقش تزئینی نیست، بلکه یک نقش حقیقی و واقعی است. اینک و در سال ۱۴۰۲ که دو انتخابات مهم پیش روی ملت بزرگ ایران قرار دارد، باب جدیدی از جهاد تبیین در عرصه انتخابات گشوده می‌شود. مبانی اصلی مشارکت و نقش مردم را در پاسخ‌هایی باید یافت که از نگاه بلند امام جامعه اسلامی منتشر شده است.

حجت الاسلام محمدی افزود: نقش و جایگاه مردم در نظام مردم‌سالاری اسلامی، موضوعی مهم و بنیادی در نظام اندیشه‌ی سیاسی انقلاب اسلامی است.

وی بومی‌سازی امنیت منطقه خلیج فارس را راهبرد قطعی ایران عنوان کرد و گفت:پس از اعلام خروج امارات از ائتلاف دریایی آمریکا، رایزنی‌های کشورهای منطقه با هماهنگی چین و با هدف تضمین امنیت دریانوردی در خلیج فارس آغاز گردیده که ائتلاف دریایی خود کشورهای منطقه و ایران شکل بگیرد.

وی بیان کرد: دلایل این ائتلاف‌سوزی و ائتلاف‌سازی هرچه باشد یک نکته قابل انکار نیست و آن این‌که حتی نزدیکترین دوستان و همپیمانان آمریکا نیز دیگر نمی‌توانند به وعده‌های توخالی آمریکا اعتماد کنند؛ کشورهایی مانند عربستان، امارات و عمان به این نتیجه راهگشا و مهم دست یافته‌اند که بدون همکاری با ایران امنیت خلیج فارس محقق نمی‌شود، لذا باید با ایران در زمینه‌های مهمی همچون تضمین امنیت خلیج فارس همکاری کنند؛ موضوعی که قطعاً در آینده‌ای نه چندان دور شاهد ثمرات و نتیجه مثبت آن خواهند بود.

حجت الاسلام محمدی به شکست امنیتی بزرگ رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: هلاکت سه نظامی تا بن دندان مسلح رژیم جعلی توسط سرباز مصری که موفق شد با عبور از حصار مرزی این اقدام را رقم بزند، طی چند روز گذشته فضای مجازی جهان اسلام را تسخیر کرده است و یک پیام عمده و اساسی دارد و آن شکست امنیتی رژیم صهیونیستی است.

وی به میزبانی شهدای گمنام در شهرستان جم پرداخت و افزود: به فضل الهی جم مجددا در آذرماه توفیق میزبانی از شهید خوشنام دیگری خواهد داشت و حضور و ایجاد حرم مطهر شهید گمنام در شهرک پردیس قطعی شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha