پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ |۲۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 30, 2024
تصاویر/ کمیسیون های تخصصی همایش بین‌المللی علوم اسلامی در اندیشه علامه محمد تقی مصباح (ره)

حوزه/ نوبت دوم برنامه کمیسیون تخصصی علوم تربیتی و روان‌شناسی همایش بین المللی علوم انسانی اسلامی در اندیشه علامه محمدتقی مصباح یزدی (ره) با حضور شخصیت‌های علمی داخلی و خارجی در این مؤسسه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه امروز جمعه ۲۶ خرداد، نوبت دوم برنامه کمیسیون تخصصی علوم تربیتی و روان‌شناسی همایش بین المللی علوم انسانی اسلامی در اندیشه علامه محمدتقی مصباح یزدی (ره) با حضور شخصیت‌های علمی داخلی و خارجی در این مؤسسه برگزار شد.

حجت الاسلام ابوالفضل هاشمی سجزه‌ای، دانش‌آموخته مؤسسه، مقاله‌ای با عنوان «بررسی و تحلیل شیوه خود تربیتی از دیدگاه علامه مصباح یزدی (ره)» ارائه کرد.

وی پیش‌فرض‌های علامه در خودتربیتی، شیوه‌های خودتربیتی از دیدگاه علامه و بررسی شیوه علامه سه محور اساسی مقاله برشمرد و افزود: دیدگاه علامه مصباح در تربیت توجه به ابعاد سه‌گانه نفس (بینش‌ها، گرایش‌ها و کنش‌ها) و ارتباط دوسویه میان ابعاد سه گانه است.

دومین مقاله از سوی حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد زارعان با عنوان «ترسیمی از مراحل تربیت ایمانی بر اساس برداشت‌های استاد علامه مصباح از ادعیه مأثوره» ارائه گردید که نگارنده به دور از کلیات، رویکرد عملیاتی در تربیت دینی داشت.

حجت الاسلام و المسلمین زارعان با اشاره به تربیت دینی به معنای خاص یعنی بخش ارتباطات انسان با خداوند که همان تربیت ایمانی است، ابراز داشت: از سخنان و آثار علامه مصباح یزدی(ره) برای تربیت ایمانی در سه بعد شناخت، گرایش و رفتار در این مقاله ده مرحله برداشت کرده‌ایم.

حجت الاسلام و المسلمین شاملی، مدیر گروه اخلاق مجموعه علوم انسانی جامعة المصطفی العالمیه جایگاه تقلید در نوجوان و جوانان را به زبان انگلیسی برای حاضرین در جلسه تبیین و دیدگاه علامه مصباح(ره) را تشریح کرد.

دکتر احمد ماجد به زبان عربی و به صورت آنلاین و یوسف ابوخلیل به زبان عربی مقاله علمی خود را در این کمیسیون ارائه داد.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رهنمایی، استاد مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) به بررسی مکتب علمی تربیتی علامه مصباح یزدی(ره) پرداخت و چهارده ویژگی مانند ابتکار و نوآوری، استادپروری، نظریه‌پردازی دقیق، چشم‌انداز متناسب با افق اعلای الهی و مبارزه با شبهات را برای مکتب تربیتی علامه معرفی کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha