دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
کمیسیون روانشناسی

حوزه/ کمیسیون تخصصی کلام و فلسفه دین همایش بین‌المللی علوم انسانی اسلامی در اندیشه علامه محمدتقی مصباح یزدی(ره) با ارائه شش مقاله علمی روز دوم خود را به پایان رساند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، امروز جمعه ۲۶ خرداد ماه کمیسیون تخصصی کلام و فلسفه دین همایش بین‌المللی علوم انسانی اسلامی در اندیشه علامه محمدتقی مصباح یزدی(ره) با ارائه شش مقاله علمی روز دوم خود را به پایان رساند.

بر اساس این گزارش: حجت الاسلام محمد حسن نادم در توضیح مقاله خود با عنوان «کم و کیف علم امام از نگاه علامه مصباح یزدی(ره)» گفت: علامه با توجه به نظرات مختلف اندیشمندان و شبهات موجود و در نظر گرفتن همه جوانب مبحث علم امام را مطرح کردند.

«بررسی انتقادی تأثیر الحاد تکاملی جدید بر مبانی علوم انسانی با محوریت آرای علامه مصباح یزدی(ره) » عنوان مقاله حجت الاسلام امرالله قلی‌زاده و «بررسی انتقادی دیدگاه دکتر پایا درباره علوم انسانی دینی با تأکید بر اندیشه علامه مصباح یزدی (ره)» عنوان مقاله حجت الاسلام عباس گرائی بود که به صورت مختصر در این کمیسیون ارائه دادند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد فولادی وندا در ارائه مقاله‌ای با عنوان «تحلیلی از علم دینی از منظر آیت الله مصباح یزدی(ره)»گفت: هر آنچه را که انسان را به کمال می‌رساند در علم دینی وجود دارد.

در این کمیسیون استاد محمد مرتضی به زبان عربی به ارائه مقاله پرداختند و حجت الاسلام اسلامی تفاوت تکنولوژی با علم را برشمردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha