سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
تصاویر/  همایش گرمیداشت روز بسیج اساتید

حوزه/ شهدای ما به گونه ای بودند که هم از ظرفیت ها و توانایی های خود برای انجام کارها استفاده می کردند و هم ظرفیت دیگران را برای انجام آن کار مهم به میدان می آوردند و مقدمات انجام آن کار دارای اولویت را فراهم می آوردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله رجبی امروز در مراسم روز ملی بسیج اساتید که درسالن همایش های مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در قم برگزار شد در سخنانی به تبیین اهمیت تشخیص وظیفه و اوجب در عرصه های مختلف زندگی پرداخت و گفت: آیت الله مصباح همواره می گفتند روز قیامت جلوی برخی ها گرفته می شود و از آنها سوال می شود که چرا بین تکالیف مختلف و واجب های گوناگون، اوجب و دارای اولویت را انتخاب نکردی؟ لذا باید بین چند تا کار واجب آن کاری که از همه دارای اولویت بیشتری است و اوجب است را انجام داد.

وی افزود: همواره سیره مرحوم آیت الله مصباح یزدی این بود که وقتی تشخیص می دادند تکلیف او چیست همه سختی ها و مشکلات و ناملایمات را در راه انجام آن وظیفه تحمل می کردند چون معتقد بودند که فردای قیامت راجع به انجام آن تکلیف از او سوال خواهند کرد.

رئیس مؤسسه آموزشی وپژوهشی امام خمینی(ره) ابراز داشت: هشداری هایی که رهبری معظم انقلاب راجع به اصلی و فرعی کردن وظایف و کارها بیان می کنند همه نشان از این می دهد که باید با بررسی و دقت همه جانبه کار واجب و دارای اولویتی که کسی به آن کار اقدام نمی کند و از عهده انسان نیز برمی آید را انتخاب کرد و با همه توان و تلاش آن را انجام داد.

آیت الله رجبی قانع نبودن به امکانات و ظرفیت خود به تنهایی در انجام کارهای دارای اولویت را از ویژگی های شهدا دانست و تأکید کرد: شهدای ما به گونه ای بودند که هم از ظرفیت ها و توانایی های خود برای انجام کارها استفاده می کردند و هم ظرفیت دیگران را برای انجام آن کار مهم به میدان می آوردند و مقدمات انجام آن کار دارای اولویت را فراهم می آوردند.

وی در ادامه سخنان خود به سیره مرحوم آیت الله مصباح در آینده نگری در انجام کارها اشاره کرد و گفت: در کنار انجام کار اوجب و دارای اولویت باید به آینده نیز نگاه کرد و از زمان و اقتضائات آن نیز غافل نشد، دشمنان اعتراف می کردند که آیت الله مصباح یزدی حتی برای گام دوم انقلاب نیز نیرو تربیت کرده اند و شایسته است که از این بزرگان همه ما درس بگیریم و نسبت به زمان عقب نمانیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به دیگر ویژگی های شهدا اشاره کرد و گفت: احساس مسئولیت نسبت به آرمان های اسلام و انقلاب اسلامی و رهنمودهای امامین انقلاب از ویژگی های اصلی شهدا بود که برای همه ما درس آموز است که نسبت به ارزش ها و آرمان های اسلام و انقلاب چقدر متعهد هستیم و برای تحقق آنها تلاش می کنیم.

وی داشتن روحیه اخلاص و کار برای خدا را از دیگر صفات مهم شهدا برشمرد و گفت: اخلاص در زندگی شهدا واقعا موج می زد، آنها کارشان تنها برای خدای متعال بود و جز رضایت الهی چیزی برایشان مطرح نبود و در کنار توسل و توجه به ذوات مقدس ائمه اطهار(ع) که اکسیر اعظم است کارهای نشدنی را شدنی کردند و افتخار آفریدند.

آیت الله رجبی در پایان سخنان خود مقام معظم رهبری را مصداق کامل یک بسیجی و نعمت بزرگ الهی دانست و گفت: رهبری معظم انقلاب اسلامی مصداق یک بسیجی کامل در همه عرصه هاست وایشان نعمت بزرگ الهیست که هرچقدر شکر این نعمت را بجا بیاوریم باز کم است.

خاطرنشان می شود: مراسم روز ملی بسیج اساتید امروز با حضور حماسی ۳۰ هزار استاد بسیجی سراسر کشور امروز مصادف با ۳۱ خرداد بزرگداشت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران با سخنرانی آیت الله محمود رجبی در قم، ابتدای بلوار جمهوری، مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار و به صورت زنده در سایر دانشگاه ها و مراکز علمی نیز پخش شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha