جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024
تبریز

حوزه/ امام جمعه سلطانیه استان زنجان گفت: ولایت از اساسی‌ترین و مهم‌ترین پایه‌ها و ارکان دین اسلام و شرط قبولی اعمال و ضامن همه احکام الهی است. 

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام حسینی نسب امام جمعه سلطانیه در خطبه های نماز عید قربان این شهر، روز عید قربان را روز دعا و قربانی دانست و با بیان اینکه اولین قطره خون قربانی کفاره گناهان انسان است و با دعا همه آمرزیده می شوند مگر کسانی که اصرار بر گناه کبیره داشته باشند، اظهار کرد: دعای قنوت نماز عید با مضامین بلندی که دارد، بهترین دعا در روز عید است.

وی با بیان اینکه عید قربان از اعیاد بزرگ مسلمانان است و نماز عید و قربانی از اعمال مستحب مؤکّد است، گفت: قربانی در باطن دل بریدن از تعلقات است و باید گلوی طمع را برید و لذا اطعام فقرا با گوشت قربانی از جمله آن است.

امام جمعه سلطانیه با تبریک آغاز دهه امامت و ولایت گفت: ولایت از اساسی‌ترین و مهم‌ترین پایه‌ها و ارکان دین اسلام و شرط قبولی اعمال و ضامن همه احکام الهی است.

حجت الاسلام حسینی نسب به اهمیت عید غدیر اشاره کرد و با بیان اینکه غدیر، تکمیل کننده‌ی بعثت است و اگر این روز بزرگ نبود رسالت پیامبران ناقص می‌ماند، افزود: ولایت روح اسلام و روز غدیر روز ناامیدی کفار است و به همین خاطر مخالفت با ولایت از روز غدیر شروع شد.

امام جمعه سلطانیه گفت: بعثت، غدیر، عاشورا و ظهور امام زمان (عج) چهار نقطه عطف در حیات بشریت است.

حجت الاسلام حسینی نسب به حوادث و وقایع ماه ذی الحجه اشاره کرد و گفت: در ماه ذی الحجه موسای کلیم برای مناجات به طور سینا می رود، فاطمه زهرا (س) به عنوان عروس به خانه امیرالمومنین علی علیه السلام می رود، پیامبر اسلام در این ماه دست علی را بالا برده و با "من کنت مولاه فهذا علی مولاه" امیرالمومنین(ع) را جانشین خود معرفی می کند و اما از همه جانسوز تر در این ماه است که امام حسین علیه السلام با همه هستی اش به کربلا می رود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha