پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
غدیر

مدیر مدرسه علمیه خواهران کوثر بندرلنگه گفت: غدیر برای این بود که رسالت پیامبر(ص) تکمیل شود و ادامه یابد و راه آن حضرت در اداره امور جامعه و تربیت انسان ها دنبال شود.

معظم رشیدی مدیر مدرسه علمیه خواهران کوثر بندرلنگه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان ضمن تبریک عید امامت و ولایت بیان کرد:" الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَةِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّةِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ" غدیر یک مسئله شخصی و ارث خانوادگی نبوده که لزوما باید زمانی تحقق پذیرد، اصلا چنین نیست، بلکه غدیر برای این بود که رسالت پیامبر(ص) تکمیل شود و ادامه یابد و راه آن حضرت در اداره امور جامعه و تربیت انسان ها دنبال شود.

وی با اشاره به نامه "۴۵ نهج البلاغه"، افزود: امیرالمومنین علی(علیه السلام) خطاب به عثمان بن حنیف کارگزار خود که در مهمانی اشراف شرکت کرده بود می فرماید: «آیا به همین بسنده کنم که امیر مؤمنانم خوانند، ولی در سختی روزگار شریکشان نباشم، یا در تنگنای زندگی الگویشان قرار نگیرم».

رشیدی بیان کرد: مسئله غدیر مسئله حکومت اسلامی و رهبری خط ولایت و امامت است که باید در طول تاریخ تحقق یابد و مسلمانان موظفند آن را دنبال کنند و سرنوشت خود را به دست کسانی دهند که پاسدار راستین خط اصیل امامت و ولایت‌اند.

استاد حوزه علمیه خواهران خاطر نشان کرد: با اجرای احکام نورانی اسلام و دستورات قرآن مجید دست متجاوزان و زورگویان و غارتگران از سر مردم کوتاه می گردد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha