شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
تصاویر/ عمامه گذاری جمعی از طلاب استان خوزستان در یادمان شهید هاشمی اهواز

حوزه/ آیین عمامه گذاری جمعی از طلاب حوزه علمیه استان خوزستان با حضور جمعی از شخصیت های حوزوی شامگاه چهارشنبه در یادمان شهید علی هاشمی اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، آیین عمامه گذاری جمعی از طلاب حوزه علمیه خوزستان با حضور آیت الله موسوی جزایری رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، استاندار خوزستان و جمعی از مردم ولایتمدار اهواز شامگاه چهارشنبه به میزبانی مدرسه علمیه الغدیر اهواز در یادمان شهید علی هاشمی برگزار شد.

در این مراسم، ابتدا آیاتی چند از کلام الله مجید قرائت و در ادامه به ذکر ثنای اهل بیت(ع) پرداخته شد.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین حیدری مؤسس و مسئول مدرسه علمیه الغدیر اهواز، گزارش مختصری از فعالیت های این مدرسه علمیه ارائه داد.

در بخش دیگر این مراسم آیت الله موسوی جزایری رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید غدیر و تقدیر از برگزار کنندگان این مراسم اظهار داشت: سنت عمامه گذاری را پیامبر اکرم(ص) بنا نهاده چرا که ایشان در روز غدیر عمامه ی خود را از سر مبارکشان برداشته و بر سر امیرالمومنین(ع) نهادند.

وی ابراز داشت: همه ی پادشاهان تاجی دارند که از طلا و انواع جواهرات ساخته شده ولی تاج پیامبر(ص) چند متر پارچه بود، چرا که ایشان به مال دنیا چشم نداشته و به دنبال مال اندوزی نبود و تمام هم و غمش آخرت بود.

در این مراسم حجج اسلام و المسلمین «بلادیان، مدیر حوزه علمیه خوزستان»، «محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری»، «سید طیب موسوی متولی مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) اهواز نیز حضور داشتند.

در بخش پایانی مراسم ۳٠ نفر از طلاب مدارس علمیه الغدیر، امام خمینی(ره)، آل طیب، امام هادی(ع)، خاتم الانبیاء، ولی عصر(عج)، امام حسن مجتبی(ع) و امام حسن عسکری شهرستان اهواز و امیرالمومنین شهرستان کارون توسط آیت الله موسوی جزایری و حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha