دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
تصاویر/ اقامه نماز جمعه شهرستان تکاب

حوزه/ امام جمعه تکاب گفت: فرهنگ غدیر یک پیام جهانی و فطرت‌پسند دارد و در بیانی ساده و همه‌فهم، گویای اصل عقلی و سیره عقلایی «لزوم رجوع به کارشناس در هر عرصه نظری، عملی، دانشی و مهارتی» است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام مصطفی کوهی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان تکاب که در مصلای بقیة الله این شهر برگزار شد، اظهار داشت: فرهنگ غدیر یک پیام جهانی و فطرت‌پسند دارد و در بیانی ساده و همه‌فهم، گویای اصل عقلی و سیره عقلایی «لزوم رجوع به کارشناس در هر عرصه نظری، عملی، دانشی و مهارتی» است.

وی افزود: مهم‌ترین عرصه‌ای که این اصل عقلی ضرورتی دوچندان می‌یابد، عرصه مدیریت جامعه بشری است و فرهنگ غدیر دقیقاً ناظر به همین عرصه است.

امام جمعه تکاب خاطرنشان کرد: دانش و مهارتی که مدیری را از هرگونه اشتباه عمدی و سهوی و خطای قصوری و تقصیری مصون بدارد، در فرهنگ غدیر، نام این فرد مصون از خطا و اشتباه، «امام معصوم» است که شناسایی و معرفی آن از توان علمی و ادراکی بشر خارج است و صلاحیت آن تنها بر عهده خداست.

وی افزود: پیام جهانی و بشری غدیر این است که جهان مدیر لایق می‌خواهد و شناخت و معرفی این مدیر لایق، با خدای متعال است.

وی اظهار کرد: کسانی که این پیام جهانی به ادبیات قرآن، ولایت خدا، رسول خدا(ص) و اهل بیت(ع) را بپذیرند، جزو حزب خدا هستند که یگانه حزب پیروز است و خداوند متعال نیز می‌فرماید؛ وَمَنْ یتَوَلَّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَالَّذِینَ آمَنُوا فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ.

حجت الاسلام کوهی تصریح کرد: فرهنگ غدیر، موضوع مدیریت جامعه در ساحت‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را مهم‌ترین و محوری‌ترین موضوع حیات بشری دانسته و بر این نکته پافشاری می‌ورزد که این مدیریت تنها شایسته کسی که دانش و مهارت لازم را دارا است.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha