شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان

حوزه/ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، گفت: عفاف و حجاب دژ مستحکم تحکیم بنیان خانواده در برابر بسیاری از آسیب‌ها است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، احسان کامرانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان امروز در آیین گرامیداشت هفته عفاف و حجاب و تجلیل از فعالان این حوزه با حضور فرماندهان سپاه امام سجاد (ع) و فراجای استان، جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی، دانشگاهیان و فعالان حوزه عفاف و حجاب استان که به میزبانی فراجا برگزار شد، با اشاره به اهمیت عفاف و حجاب، اظهار داشت: حجاب و عفاف دژ مستحکم تحکیم بنیان خانواده در برابر آسیب‌ها است.

وی افزود: حجاب یک واجب و فریضه دینی و اسلامی است که رعایت آن ضروری است و ترویج بی‌عفتی و بی‌حجابی خواست و برنامه دشمنان برای تضعیف بنیان خانواده و ارزش‌های دینی و ایرانی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: دین مبین اسلام جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برای بانوان قائل است و احترام و تکریم ویژه پیامبر عظیم الشأن اسلام به حضرت فاطمه(س) نمونه بارز آن است.

کامرانی یادآور شد: بر خلاف سیاه نمایی‌ها، زنان در جامعه اسلامی ایران دارای جایگاه رفیعی هستند و حضور پررنگ آنها در فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، هنری و برخورداری آنها از تحصیلات عالیه دانشگاهی با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست.

وی گفت: ترویج بی‌حجابی و بی‌عفتی آسیب‌های بسیاری در پی دارد که ضروری است از آن اجتناب کرد و این موضوع زیبنده جامعه اصیل ایرانی نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، اظهار کرد: رعایت حجاب و عفاف علاوه بر ضرورت دینی، الزام قانونی دارد و براساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، رعایت حجاب و عفاف در فضای عمومی جامعه ضروری است.

وی با تأکید بر اهمیت فعالیت پررنگ‌تر دستگاه‌های فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب، خاطرنشان کرد: براساس قانون، دستگاه‌های اجرایی بسیاری که از محل بودجه عمومی اعتبار دریافت می‌کنند در حوزه حجاب و عفاف مسئولیت خطیری دارند و ضروری است کوتاهی‌ها و کاستی‌های گذشته را با تولیدات فاخر و اثر گذار و اقدامات ملموس جبران کنند.

کامرانی تصریح کرد: فرهنگ سازی از نهاد مهم و اثر گذار خانواده در زمینه حجاب و عفاف و انتقال این مهم به فرزندان، نقش به‌سزایی در کاهش ناهنجاری‌ها در حوزه حجاب و عفاف دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های مردمی نقش پر رنگی در صیانت از مقوله حجاب و عفاف دارند و ضروری است با برنامه ریزی مناسب بیش از پیش از این ظرفیت بهره گرفت.

وی با اشاره به اقدامات استاندار هرمزگان در حوزه عفاف و حجاب، یادآور شد: تقویت حوزه حجاب و عفاف از اولویت‌های مهم کاری استاندار هرمزگان است و در راستای تحقق این مهم، جلسات مستمر و متعددی با فعالان این حوزه و مدیران دستگاه‌های اجرایی در دستور کار قرار گرفته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، اظهار کرد: تقویت و پشتیبانی کامل از ستاد عفاف و حجاب استان از دیگر اقدامات استاندار برای صیانت از فریضه دینی حجاب و عفاف بوده است.

وی تصریح کرد: ستاد عفاف و حجاب استان با حمایت استاندار به دبیری اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی، به‌صورت روزانه و مستمر با همکاری دستگاه‌های اجرایی، سپاه، بسیج، فراجا و گروه‌های مردمی در حوزه عفاف و حجاب برنامه‌ریزی، پیگیری و نظارت دارد که با دستاوردهای خوبی همراه بوده و از ستادهای برتر در سطح ملی است.

کامرانی، خاطرنشان کرد: در سطح شهرستان‌ها نیز فرمانداران با همکاری دستگاه‌های اجرایی و بسیج امکانات در حوزه عفاف و حجاب تلاش های خوبی انجام داده‌اند که قابل تقدیر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، با تقدیر از اقدامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج مردمی و فراجا در حوزه عفاف و حجاب، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان، بسیج و فراجای استان تلاش‌های بسیاری در زمینه صیانت از عفاف و حجاب در دستور کار قرار داده‌اند که قابل تقدیر است.

کامرانی، در همین خصوص گفت: دستگاه قضایی و دادستانی استان نیز در کنار مدیریت عالی استان و سایر دستگاه‌های اجرایی در ماه‌های اخیر تلاش بسیاری برای صیانت از عفاف و حجاب در دستور کار قرار داده که قابل تحسین است.

وی، ادامه داد: اقدامات خوبی نیز توسط گروه‌های مردمی برای تقویت جایگاه عفاف و حجاب در سطح استان انجام شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، اظهار کرد: در اکثریت شهرستان‌های هرمزگان به واسطه باورهای عمیق دینی، عفاف و حجاب از جایگاه مطلوبی برخوردار است.

در پایان این همایش از بیش از ۳۰ نفر از فعالان حوزه عفاف و حجاب استان شامل دستگاه‌های اجرایی و نهاد های مردمی و خانواده معظم شهدا با اهدا لوح سپاس، تقدیر شد.

گفتنی است برگزاری آیین گرامیداشت هفته عفاف و حجاب در هرمزگان و تجلیل از فعالان این حوزه با همکاری سه جانبه استانداری هرمزگان، سپاه امام سجاد (ع) و فراجای استان در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha