یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
امام جمعه جم

حوزه/ امام جمعه جم گفت: توهین مجدد به قرآن کریم از سوی آمریکا و صهیونیست ها برای انحراف افکار عمومی از شرایط در حال انفجار سرزمین‌های اشغالی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمد محمدی امام جمعه جم امروز در خطبه‌های نماز جمعه با تسلیت ایام محرم حسینی بر استفاده تربیتی از ظرفیت دهه محرم تاکید کرد و با تحلیل هدف قیام عالم گیر عاشورا گفت: امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح جامعه و احیای ارزش‌های دینی هدف قیام عاشورا بود.

خطیب جمعه جم با اشاره به موانع امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: ضعف ایمان و غیرت دینی، ترس از جان و مال و آبرو، عدم آگاهی از اهمیت این فریضه، بی اطلاعی از پیامدهای ترک این فریضه و تبلیغات و شبهه سازی دشمنان از جمله موانع است.

وی به تحلیل بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار فضلا، طلاب و مبلغین پرداخت و افزود: اهمیت تبلیغ به روز شناخت مخاطب، شناخت آرایش حقیقی صحنه تبلیغات جهانی برای داشتن موضع تهاجمی و روحیه جهادی است.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه تبلیغ در سایر امور حوزوی مرتبه اول است افزود: مبلغین عزیز از ظرفیت و فضای عاطفی و روانی و فضای عمومی ایجاد شده استفاده کنند و با بهره گیری از سیره امام و اهل بیت به تقویت اصل حیاء و مصادیق آن حجاب و عفت بپردازند.

وی با اشاره به بیانیه مشترک روسیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس گفت: روسیه در همراهی شیطنت امارات و ادعای تکراری و کاذب مالکیت جزایر سه گانه دچار خطای محاسباتی شد و باید جبران کند و مواضع ایران و کشور عزتمندانه بود؛ ما برای حفظ منافع کشور با کسی تعارف نداریم.

امام جمعه جم با گرامیداشت ۵ مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از انقلاب اظهار داشت: کارکردهای فوق العاده و مهم نماز جمعه مشخص و روشن است؛ نماز جمعه در انسان سازی، جامعه پردازی و تمدن سازی ظرفیت بسیار بالایی دارد و رابط و حلقه اتصال بین مردم و حاکمیت نماز جمعه است.

حجت الاسلام محمدی گفت: خطیب جمعه زبان مشترک مردم و حاکمیت است و به تعبیر امامین انقلاب نماز جمعه از برکات و برکت انقلاب اسلامی است.

وی با محکوم کردن هتک حرمت مجدد به ساحت قرآن کریم در سوئد گفت: توهین مجدد به قرآن کریم از سوی آمریکا و صهیونیست ها برای انحراف افکار عمومی از شرایط در حال انفجار سرزمین‌های اشغالیست.

خطیب جمعه جم با پرداختن به مراسم شیرخوارگان حسینی افزود: این مراسم یک رویداد موثر فرهنگی و مذهبی است که جا دارد از برگزار کنندگان این مراسم تقدیر شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha