دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
امام جمعه جم

حوزه/ خطیب جمعه جم گفت: از متولیان امر اشتغال می‌خواهم امتیاز جذب جوانان و افراد جویای اشتغال شهرستان در جذب جدید مجتمع گاز پارس جنوبی به صورت کامل رعایت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمد محمدی امام جمعه جم در خطبه‌های نماز جمعه این شهر به تحلیل کارآمدی الگوی حماسه حسینی در اصلاح وضع کنونی جهان پرداخت و گفت: تاثیرات بنیانی و سریع عاشورا در وقایع تاریخی بیانگر الگو بودن نهضت حسینی برای همه عصرهاست.

خطیب جمعه جم افزود: شکست دشمن در جنگ روانی برای اخلال در مراسم عزاداری حسینی با تحریم محرم دشمن در قالب کمپینی به نام تحریم محرم پرده جدیدی از سناریوی خود را برای ملت ایران آشکار کرد، ولی ملت ایران با حضور پرشور به ویژه حضور پر معنا توام با بصیرت جوانان در هیئت‌های مذهبی و دسته سینه زنی بار دیگر دشمن را ناکام و نابود کرد.

وی بیان داشت: ابزار آمریکایی تحریم باعث تضعیف واشنگتن شده است و طی سال‌های اخیر کشورهای مختلف آموخته‌اند که از طرق گوناگون سیاسی اقتصادی بر تحریم‌های آمریکا غلبه کنند و دیگر تحریم‌های امریکا برای او کارساز و نتیجه بخش نیست و نخواهد بود.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه از مشروطه و نهضت مشروطه می‌توان درس‌های فراوان گرفت گفت: با درس بصیرت حرکت تحت ولایت و رهبری می‌توان به نتایج مطلوب و پایدار رسید؛ در مشروطه چون رهبری و علما را کنار زدند آن نهضت دچار انحراف شد.

امام جمعه جم با محکوم کردن هتک حرمت بانوی محجبه آمر به معروف در شهر شیراز، خواستار برخورد جدی مسئولین مرتبط با این گونه قضایا شد و گفت: امیدوارم با درسی که به عاملین این حرکت بسیار زشت و غیر دینی داده می شود دیگر شاهد این نوع مسائل نباشیم.

وی با بیان اینکه اسلام کامل‌ترین دین در بحث حقوق بشر و کرامت انسانی است، گفت: اسلام با صراحت بر کرامت بشری و نفی هرگونه امتیاز سلطه و برتری انسان‌ها بر دیگری تاکید کرده است.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به پیش ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۱۶ مرداد گفت: همه کسانی که احساس می‌کنند می‌توانند به عنوان کاندیدا در این دوره شرکت کنند حضور پیدا کنند؛ راه برای همه جناح‌ها و احزاب و سلایق باز است و با این فرصتی که ایجاد می‌شود هم متولیان اجرا و نگهبان می‌توانند بررسی‌های بیشتر و اصولی داشته باشند و هم مردم می‌توانند به گزینه‌ها در فرصت بیشتری فکر کنند.

وی با اشاره به موضوع اشتغال‌زایی جوانان شهرستان جم اظهار کرد: از متولیان امر اشتغال می‌خواهم امتیاز جذب جوانان و افراد جویای اشتغال شهرستان در جذب جدید مجتمع گاز پارس جنوبی به صورت کامل رعایت شود.

وی خطاب به استاندار بوشهر گفت: از استاندار دلسوز می‌خواهم شخصاً در این قضیه ورود نماید که این شهرستان که در آمایش سرزمین هم میزبان صنعت هم پشتیبان صنعت است به حق قانونی خود برسد و طبق مصوبه وزارت نفت عمل شود و حق کامل شهرستان جم بدون کم و کاست لحاظ شود.

حجت الاسلام محمدی افزود: در شهرستان جم، جوان جویای کار تحصیل کرده و با استعداد فراوان داریم و این شهرستان باید با نگاه اولویت در کنار صنعت به حق و سهمی که برای مشخص شده کامل برسد.

امام جمعه جم با تقدیر از از فنی حرفه‌ای شهرستان جم گفت: جوانان به آموزش‌های رایگان فنی حرفه‌ای که نیازمند پشتوانه اشتغال است توجه کنند.

وی با تقدیر از همه شهدای گرانقدر از مجاهدت شهدای مظلوم مدافع حرم تجلیل نموده و یاد و خاطره امام و شهدای گرانقدر را گرامی داشت.

پایان خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha