دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
امام جمعه اهرم

حوزه/ یکی از ائمه جمعه بوشهر گفت: مردم دنیا انفجار بمب اتمی آمریکا در هیروشیما و ناکازاکی و حمله به ویتنام و افغانستان و عراق و سوریه و یمن و هزاران جای دیگر را فراموش نمی‌کنند، تاریخ فراموش نمی‌کند که مخوف‌ترین و بدترین زندان‌ها مربوط به فرهنگ غربی و آمریکایی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام حبیب پهلوزاده امام جمعه اهرم در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به موضوع رهاسازی مرحله اول آب سد خاییز، اظهار داشت: با پیگیری مسئولین این امر مهم که بعد از خشک شدن آب رودخانه باهوش، به آرزویی برای کشاورزان تبدیل شده بود، محقق شد.

وی افزود: حجم آبی که رها سازی شده نزدیک به یک و نیم میلیون متر مکعب است و از کل نخیلات شمارش شده که ۲۶۲ هزار نخل است و در این دوره اول آبیاری به حدود ۱۸۰ هزار نخل آبرسانی شده است، البته با استعداد سنجی که در مرحله اول آبیاری انجام شده تعدادی که در محدوده نبوده‌اند اینها هم قابلیت الحاق به محدوده آبیاری را دارند.

امام جمعه اهرم به ۱۴ مرداد سالروز صدور فرمان مشروطیت اشاره کرد و گفت: تاریخ مشروطه در یک خط، عبارت است از این است که علما رهبری نهضت مشروطه و هدایت توده‌های مردم را بر عهده گرفتند اما نفوذی‌ها، بیگانگان، استعمار و دنیای غرب در میان راه این جریان را منحرف کردند.

حجت الاسلام پهلوزاده، خاطرنشان کرد: در جریان انقلاب اسلامی هم اگر لطف خدا و درایت حضرت امام(ره) در مدیریت انقلاب اسلامی نبود، این انقلاب هم به سرنوشت مشروطه دچار می‌شد کما اینکه تا امروز هم هرچه ضربه خورده‌ایم از نفوذی‌ها و پیاده نظام دشمن از فرقه‌ها و گروه‌های لیبرال داخلی است.

امام جمعه اهرم، با اشاره به روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی، اظهار کرد: مردم دنیا انفجار بمب اتمی آمریکا در هیروشیما و ناکازاکی و حمله به ویتنام و افغانستان و عراق و سوریه و یمن و هزاران جای دیگر را فراموش نمی‌کنند، تاریخ فراموش نمی‌کند که مخوف‌ترین و بدترین زندان‌ها مربوط به فرهنگ غربی و آمریکایی است.

وی ادامه داد: تفاوت اصلی حقوق بشر در تفکر غربی و اسلامی به این امر است که در تفکر غربی، مبنا و اساس انسان محوری و هر آنچه انسان بدون تعهد به بندگی خدا اراده کند آن می‌شود قانون برای همه موجودات، اما در حقوق بشر اسلامی محور و اساس، شریعت خداوند و خدا محوری اصل است، همان تفکری که در کربلا آب را روی اهل بیت(ع) بست و ظهر عاشورا حتی از طفل شش ماهه نگذشت، امروز هم برای پیشبرد اهداف پلید خودشان حاضرند تمام انسان‌های مخالف خود را از بین ببرند.

حجت الاسلام پهلوزاده با گرامیداشت روز خبرنگار و سالروز شهادت شهید محمود صارمی، خاطرنشان کرد: خبرنگاران مثل دیگران برای دفاع از ناموس و وطن، جان خود را فدا می‌کنند و در حال تلاش هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha