سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
دبیرکل سازمان همکاری اسلامی

حوزه/دبیرکل سازمان همکاری اسلامی حسین ابراهیم طه در پی سفر کاری خود به اندونزی با رییس جمهوری این کشور دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی با رییس جمهور کشور اندونزی دیدار و دو طرف ضمن گفتگو در مورد مسائل و مشکلات موجود در جهان اسلام از جمله مسئله فلسطین و چالش های اجتماعی که افغانستان با آن ها روبه رو است از قبیل ممنوعیت تحصیل زنان و دختران در این کشور ،گفتگو و تبادل نظر کردند.

در ادامه رییس جمهور اندونزی ضمن تقدیر و تشکر از تلاش ها و زحمات سازمان همکاری در راستای وحدت تمام مسلمانان جهان، به مسئله اسلام هراسی اشاره کرد و افزود: گسترش اسلام هراسی در سراسر دنیا یک خطر جدی است و برای جلوگیری از آن باید اهتمام بیشتری را در نظر گرفت.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی هم گفت: تمام تلاش سازمان همکاری اسلامی در راستای برقراری صلح و امنیت در جهان و توسعه و گسترش روابط و همکاری بین کشورهای اسلامی است.

همچنین آقای حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی با خانم مارسودی وزیر امور خارجه اندونزی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار دو طرف ضمن گفتگو  در مورد مسائل و  مشکلات موجود در جهان اسلام از جمله مسئله فلسطین و مشکلات موجود در افغانستان تبادل نظر کردند.

در ادامه آقای ابراهیم طه ضمن اشاره به نقش فعال کشور اندونزی در سازمان همکاری های اسلامی، بر ضرورت تلاش  مسلمانان بر اشاعه و گسترش دین مبین اسلام در سرتاسر این کشور پهناور تاکید کردند.

وزیر امور خارجه اندونزی در این گفتگو، ضمن تشکر از تلاش های سازمان همکاری در راستای هدف گسترش و تحکیم بیش از پیش وحدت تمام مسلمانان جهان، بر مبارزه قاطع و قوی و جلوگیری از اسلام هراسی تاکید و آمادگی کامل اندونزی را برای همکاری در این امر اعلام کرد.

وی همچنین اضافه کرد: به کمک های خود برای مردم مظلوم افغانستان ادامه خواهیم داد.

لازم به ذکر است ، حسین ابراهیم طه، نامزد چاد طی رای‌گیری در چهل و هفتمین نشست وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در نیجر به عنوان دبیر کل جدید این سازمان انتخاب شد و پس از یوسف بن احمد العثیمین، دبیرکل سابق سازمان همکاری اسلامی که ماموریتش در نوامبر سال ۲۰۲۱ به پایان رسید، این وظیفه را برعهده گرفت.

 سازمان همکاری اسلامی دومین سازمان بین دولتی پس از سازمان ملل متحد است که با عضویت پنجاه و هفت کشور در سطح چهار قاره در حال فعالیت است.

دیدار دبیرکل سازمان همکاری‌های اسلامی با رییس جمهور اندونزی +تصاویر

دیدار دبیرکل سازمان همکاری‌های اسلامی با رییس جمهور اندونزی +تصاویر

دیدار دبیرکل سازمان همکاری‌های اسلامی با رییس جمهور اندونزی +تصاویر

دیدار دبیرکل سازمان همکاری‌های اسلامی با رییس جمهور اندونزی +تصاویر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha