یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
تبریز

حوزه/ رئیس سازمان دارالقرآن کشور گفت: با توجه به اثرات و تبعات اغتشاشات یک سال گذشته در کشور بر حوزه حجاب به دنبال برگزاری برنامه های مرتبط با حفظ موضوعی قرآن با محتوای حجاب و عفاف هستیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام علی تقی زاده، رئیس سازمان دارالقرآن کشور امروز در جمع بانوان فعال و کنشگران قرآنی آذربایجان شرقی گفت: بر اساس آیات قرآنی انحراف اهل کتاب از جایی شروع شد که علمای اهل کتاب کلام الهی را از دسترس عموم مردم به پستوها برده و در برهه ها و بزنگاه ها کلام الهی را بنا به انتفاع و مطامع خود با تفسیرهای نادرست به عموم ارائه کردند.

وی ادامه داد: متاسفانه امروز نیز در چنین شرایط و وضعیتی قرار داریم و در سال هایی نه چندان دور علما و خواصی داشتیم که آیات قرآنی جهاد و مقاومت را می خواندند و از آن مفاهیمی چون مصالحه با دشمن را تفسیر می کردند.

رئیس سازمان دارالقرآن کشور تصریح کرد: دشمنان جریان جایگزینی برای نظام جمهوری اسلامی ایران متصور نیستند و چاره مقابله با این نظام را در استحاله فرهنگی آن می بینند و به همین دلیل مقام معظم رهبری فرموده اند که دشمن مشکلی ندارد که یک عمامه به سر و اهل دین مسئول حکومت در این کشور باشد بلکه کافی است خواسته و مقصود دشمن را محقق کند.

وی گفت: در چنین شرایطی نقش آفرینی بانوان در تسری و ترویج آموزه ها و تدبر قرآنی برای مقابله با استحاله فرهنگی مورد نظر دشمن بسیار کلیدی است و در این خصوص باید توجه داشت که زیرساخت های آموزش قرآنی کشور کمتر از زیرساخت های آموزشی در حوزه هایی چون زبان نیست.

حجت الاسلام تقی زاده خاطرنشان کرد: با توجه به اثرات و تبعات اغتشاشات یک سال گذشته در کشور بر حوزه حجاب به دنبال برگزاری برنامه های مرتبط با حفظ موضوعی قرآن با محتوای حجاب و عفاف هستیم.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور با تاکید بر لزوم بهره گیری از ظرفیت های قابل توجه در حوزه بانوان فعال قرآنی برای تحقق این هدف و اجرای برنامه های مرتبط گفت: برای انجام حمایت های مالی نیز به دنبال تشکیل صندوق حمایت از فعالیت های قرآنی با استفاده از منابع تخصیصی از محل دو درصد اعتبارات و منابع بخش هایی مانند سیستم بانکی هستیم. همچنین با پیگیری تسریع فرآیند تمدید و صدور مجوزهای قرآنی تلاش می کنیم تا بخشی از دغدغه فعالان این حوزه برای تقویت و توسعه فعالیت های خود را حل کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha