یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
تصاویر/ دیدار رییس سازمان نهضت سوادآموزی با آیت الله اعرافی

حوزه/ رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان این که انحلال نهضت سوادآموزی کارشناسی شده نیست، گفت: از نظر ما اگر قرار است تصمیمی هم گرفته شود این تصمیم باید کارشناسی شده و با بررسی تمام جوانب باشد.

علیرضا عبدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در پاسخ به مباحث مطرح شده در خصوص نهضت سوادآموزی اظهار داشت: این موضوع فعلاً در کمیسیون تلفیق مجلس مطرح شده که نظر این کمیسیون محدود به چند نماینده است و نظر مجلس نیست.

وی با بیان این که انحلال نهضت سوادآموزی تا به قانون تبدیل شود یک پروسه و مسیر طولانی را باید طی کند، تأکید کرد: این موضوع باید در صحن مجلس مطرح شده و درصورتی‌که تأیید شود باید به تأیید شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام برسد که البته ما امیدواریم این موضوع حتی در صحن هم مطرح نشود.

عبدی با بیان این که این نوع برخورد با یک جریان انقلابی و مردمی درست نیست، تأکید کرد: در طی سال های گذشته هم موضوعات مختلفی مانند ادغام مطرح شده بود که در عمل به سرانجام نرسید.
وی ابراز داشت: در حال حاضر ما منتظر هستیم تا ببینیم در این‌ خصوص چه تصمیمی گرفته خواهد شد، البته امیدواریم این مسئله از کمیسیون تلفیق وارد صحن نشود چرا که این نگاه شایسته کشور نیست که بخواهد یک جریان انقلابی را این گونه مدیریت کنند.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: از نظر ما اگر قرار است تصمیمی هم گرفته شود این تصمیم باید کارشناسی شده و با بررسی تمام جوانب باشد.
وی ادامه داد : آن چیزی که در این طرح آمده است واسپاری مأموریت‌های نهضت سوادآموزی به معاونت آموزش ابتدایی است حال این که معاونت آموزش ابتدایی دارای تکلیف بسیار بزرگی است.
وی ادامه داد: این معاونت با معضلات و مسائل بسیاری مانند بازماندگان از تحصیل، تأمین معلم، کمبود فضای آموزشی، مشکلات ساختمان‌های مدارس و بسیاری دیگر دست‌وپنجه نرم می‌کند، درواقع حجم کار این معاونت بسیار زیاد است.
عبدی ابراز داشت: دراین‌خصوص هرچه تصمیم دولت و مجلس باشد انجام خواهد گرفت؛ اما وظیفه ما است که به‌عنوان کارشناس نظر خود را بگوییم. یکی از مسائلی که به‌شدت ما را نگران می‌کند این است که جنس نهضت سوادآموزی یک جنس مردمی است.
وی خاطر نشان کرد: در هیچ کشور دیده نمی‌شود جریان سوادآموزی تضعیف یا منحل شده باشد اتفاقاً برعکس آنها بر روی جریان سوادآموزی سرمایه‌گذاری جدی و دائمی را دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha