دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
صفایی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه پدافند خط مقدم دفاعی و بسترساز برای حملات تهاجمی است گفت: اگر پدافند نباشد جغرافیای کشور دچار بحران می‌شود، بنابراین نیروی پدافند یک نیروی استراتژیک در عرصه دفاعی کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر صبح امروز در دیدار فرمانده و پرسنل پدافند هوایی استان بوشهر، اظهار داشت: نیروهای مسلح ایران دارای مختصات ویژه‌ای است که نوعاً از صدر اسلام تا کنون همیشه این شاخصه‌ها را نیروی مسلح نظام اسلامی دارا بوده و در عمود زمان بر قدرت آن اضافه شده است.

امام جمعه بوشهر افزود: ایمان به‌عنوان رکن اساسی پایه‌های شخصیت انسانیت به‌ویژه انسان نظامی، تقوا و در مسیر رفتار سازمانی قرار داشتن، اخلاق، مجاهدت و تلاش، داشتن دانش لازم و تولید سخت‌افزارهای مورد نیاز، رصد و پایش قدرت دشمنان و موفقیت در عرصه طرح و برنامه و عملیات میدان از ویژگی‌های حوزه نظامی ما است که هر کدام از این شاخصه‌ها دچار ضعف شود، سامانه قوی دفاعی و نظامی دچار مشکل می‌شود و اگر ایمان فرد دچار تزلزل گردد نیز این شخصیت دچار بحران درون خود شده و متوقف می‌شود.

وی ادامه داد: اگر تقوا و سبک زندگی الهی دچار مشکل شود، قطعا انسان دچار اعوجاج در مسیر خواهد شد و نیز اگر اخلاق رعایت نشود هم خود انسان و خانواده و جامعه نظامی با مشکل مواجه می‌گردد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری بیان کرد: اگر در عرصه طرح و برنامه، مدیریت، عملیات و رصد و نظارت بر اساس دانش عمل نکنیم قطعا با جهل، توان نظامی ایجاد نخواهد شد و به همین جهت مقام معظم رهبری روی توسعه دانش دفاعی و نظامی چه در عرصه نرم افزاری و چه سخت افزاری تأکید بسیاری دارند.

وی با بیان اینکه در نظم نوین آینده جهان مولفه‌های قدرت بسیار مهم است، گفت: یکی از مهمترین مولفه‌های قدرت برای کشور اقتدار دفاعی و نظامی است، همواره در محاسبات قدرت در جهان، قدرت نظامی و اقتدار نظامی به‌عنوان یکی از مولفه‌های مهم قدرت یک کشور محسوب می‌شود به همین جهت اگر یک کشور دچار ضعف دفاعی و نظامی باشد اساسا آن کشور در مهندسی نظم جهانی به بازی گرفته نخواهد شد و به‌عنوان یک کشور تابع و ضعیف و کشوری که باید سلطه را بپذیرد به حساب می‌آید.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: به‌همین جهت کشورهایی که قبل از انقلاب حوزه نرم افزاری مدیریت و آموزش عرصه نظامی ما را به عهده داشتند مثل فرانسه، ایتالیا، آمریکا و انگلیس، بعد از انقلاب ما را تحریم نرم افزاری حوزه آموزش کردند و در حوزه تأمین و نگهداری و حوزه‌های دریایی، هوایی، زمینی، پدافند و همچنین در حوزه تأمین سخت افزار و جنگنده‌ها ما را تحریم کردند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، با بیان اینکه کشور به خودکفایی در تولید محصولات نظامی رسیده است، یادآور شد: امروز این حرکت دانش بنیان در حوزه نظامی، چه در حوزه طرح و برنامه و چه ستاد و تأمین و نگهداری و تأمین سخت افزار و جنگنده‌ها در کشور حماسه آفریده شده و رادارهای تولید داخل منطقه وسیعی را پوشش می‌دهد و این دانش باعث شده که حوزه نظامی ایران به معنای خودکفایی، تولید و به زودی مرجعیت سخت افزارهای نظامی حتی دوره‌های نرم افزار عرصه‌های مدیریت و آموزش‌ها در سطح جهانی باشد.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: در حال حاضر در عرصه پدافند و در شرایط حوزه دفاعی، در نظام دفاعی کشورهای جهان، رویکرد به پدافند به‌عنوان یک اصل استراتژیک مطرح است و در تاریخ جنگ‌ها و دفاع‌ها کوشش بر این بوده که برخوردها از شرایط نزدیک، به جنگ و نبرد با فاصله دور تبدیل شود، چون جنگ‌های با فاصله نزدیک تلفات و هزینه بسیاری داشت و نیروی دفاعی و مهاجم در یک جغرافیایی به سر می‌بردند که دچار بحران مدیریت می‌شدند، به همین خاطر سیستم دفاعی و نظامی رویکرد آن، رویکرد تهاجم و دفاع با فاصله شد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری گفت: در این محاسبه سیستم تهاجمی موشکی به عنوان یک راهکار جدی مطرح شد و از آن طرف نبرد هوایی و استفاده از موشک‌های دور بُرد و حتی حوزه دریایی مبارزه و نبرد از نزدیک تبدیل به جنگ و نبرد از سینه کشتی با سیستم‌های موشک انداز به هدف شد، بنابراین استراتژی جنگ در آکادمی‌های مطرح جهان، جنگ از راه دور شد و در این محاسبه، پدافند به‌عنوان خط مقدم دفاعی مطرح است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه پدافند، خط مقدم دفاعی و بسترساز برای حملات تهاجمی است، افزود: اگر پدافند نباشد جغرافیای کشور دچار بحران می‌شود، بنابراین نیروی پدافند یک نیروی استراتژیک در عرصه دفاعی کشور است.

وی بیان کرد: قریب به ۹ منطقه در جغرافیای ملی داریم و کل جغرافیای ایران تحت قدرت دفاعی پدافند، یک شبکه و گنبد قوی دفاعی شده و این قدرت بزرگی است، هر چند کارهای بزرگ صورت گرفته اما این آغاز کار است و کشورهای بیگانه بدانند ایران در عرصه پدافند و آفند دارای قدرت بزرگ نظامی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha