شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
شهید قدوسی

حوزه/ رئیس قوه قضائیه به مناسبت ۱۴ شهریور سالروز شهادت آیت الله قدوسی پیامی را صادر کرد که این پیام امروز در مراسم گرامیداشت این شهید والامقام در نهاوند قرائت شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه به مناسبت ۱۴ شهریور سالروز شهادت آیت الله قدوسی پیامی را صادر کرد که این پیام امروز در مراسم گرامیداشت این شهید والامقام در نهاوند قرائت شد.

متن پیام بدین شرح است:

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلً

اَلسَّلامُ عَلَی الْحُسَیْن وَ عَلی عَلَیِ بْن الْحُسَین وَ عَلی اَوْلادِ الْحْسَیْن وَ عَلی اَصحابِ الْحُسَین

شهرستان نهاوند در استان همدان مزین است به حدود ۸۵۰ شهید، ۲هزار نفر جانباز، ۹۶ نفر آزاده و ۴هزار نفر رزمنده و ایثارگر.

مردم ولایت مدار و انقلابی این منطقه خصوصا جامعه روحانیت آن دیار مفتخر است به شهادت دادستان کل انقلاب، شهید آیت الله قدوسی در شهریور سال ۱۳۶۰.

شهید قدوسی عالمی مجاهد، مهذب، مدیری توانمند و نوآور، فقیهی بصیر و زمانشناس، استادی دلسوز و حساس و شخصیتی مخلص و متعبد بود که قبل از انقلاب ضمن مبارزه با رژیم ستم‌شاهی به تربیت طلاب و شاگردانی فاضل و انقلابی همت گماشت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی با اطاعت از مراد و ولی خود با پذیرش مسئولیت در پست‌های حساس و خطیری چون دادستان کل انقلاب خدمات شایانی از خویش بر جای گذاشته و جان خود را نثار اهداف بلند انقلاب اسلامی نمود، او شایسته مقام رفیع شهادت بود و حضرت امام به‌درستی در حق وی فرمود: «شهادت بر او مبارک و «وُفود الی الله» و خروج از ظلمات به‌سوی نور بر او ارزانی باد».

خداوند بزرگ با فوز شهادت پاداش بزرگی به او عنایت فرمود، درود خدا و رحمت واسعه الهی نثار روان پاک شهید آیت الله قدوسی، شهید سرتیپ وحید دستجردی و دیگر شهدای این مرز و بوم باد.

در پایان ضمن عرض تبریک و تسلیت به مناسبت چهل و سومین سالگرد این شهید عزیز از خداوند تبارک و تعالی توفیق پیروی و ادامه راه شهیدان را مسئلت نموده و به سهم خود از همه دست اندرکاران این یادواره و دیگر یادواره‌های شهدا که در جهت زنده نگه داشتن یاد، مرام و مسلک شهدا تلاش می‌کنند تقدیر و تشکر می‌نمایم.

والسَلاَمٌ عَلَیْکُمْ وَ رَحْمَةُ اَللَّهِ وَ بَرَکَاتُهُ

غلامحسین محسنی اژه‌ای

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha