چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
عباس محمد حسنی - ارتش

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین محمد حسنی با اشاره به این موضوع که هر ملتی که از هنر دور شود باید برای ساختن هویت خود وابسته به دیگران باشد، گفت: جامعه را باید به دو دسته انسان‌های هنرمند و هنردوست تقسیم کرد و اگر انسانی پیدا شود که نه هنرمند و نه هنردوست باشد، سودی برای خود و جامعه‌اش ندارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین عباس محمد حسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، در مراسم اختتامیه دهمین جشنواره سراسری سرود ارتش که امروز (سه‌شنبه) در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت حلول ماه ربیع الاول با اشاره به این موضوع که پرچم هنر فاخر در ارتش جمهوری اسلامی ایران بر افراشته است، گفت: ما موظفیم که این پرچم را همچنان بالا نگه‌داریم.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسنی با اشاره به این موضوع که هر ملتی که از هنر دور شود باید برای ساختن هویت خود وابسته به دیگران باشد، گفت: جامعه را باید به دو دسته انسان‌های هنرمند و هنردوست تقسیم کرد و اگر انسانی پیدا شود که نه هنرمند و نه هنردوست باشد، سودی برای خود و جامعه‌اش ندارد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان این موضوع که اسلام پیروان خود را هنرمند می‌طلبد، تصریح‌ کرد: مایه افتخار ما مسلمانان است که در ۱۴۰۰ سال پیش که بی‌هنری جامعه جاهلی آن روز را کلافه کرده بود، پیامبر اسلام (ص) از هنر متعالی سخن گفته و انسان‌ها را به زندگی آمیخته با هنر فاخر دعوت کرده بودند.

وی با اشاره به این موضوع که از زیباترین نغمه‌های آفریده شده توسط خداوند، نغمه صوت زیبا است، خاطرنشان‌ کرد: نغمات هنرمندانه اکتسابی هستند و ما می‌توانیم با پرورش آنچه که در درون‌مان است، خودمان را به انسان‌هایی که صاحب هنر اثر بخش هستند تبدیل کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسنی با بیان این موضوع که صلابت با لطافت در ارتش آمیخته است و این موضوع را می‌توان از مهم‌ترین عوامل ارتقا توان رزمی در ارتش دانست، خاطرنشان‌ کرد: ارتش در عین صلابت از استعدادهای فاخر هنری برخوردار است و ما نیز در مجموعه عقیدتی سیاسی ارتش، تکلیف شرعی، ولایی و ملی خود می‌دانیم که پشتیبان عزیزان هنرمند باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha