شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
هشتمین نشست از سلسله نشست های تخصصی «بررسی اندیشه های تکفیری وهابیت»

حوزه/ هشتمین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی «بررسی اندیشه‌های تکفیری وهابیت» موسسه تخصصی دارالاعلام خوزستان با موضوع «تقریب مذاهب و اثر آن در تقابل با جریان تکفیر» برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، هشتمین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی «بررسی اندیشه‌های تکفیری وهابیت» موسسه تخصصی دارالاعلام خوزستان با موضوع «تقریب مذاهب و اثر آن در تقابل با جریان تکفیر» با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان، روز گذشته در سالن آمفی تئاتر دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام علی مولا موسی میبدی با بیان اینکه تقریب مذاهب اسلامی به معنای نزدیک شدن پیروان مذاهب اسلامی با هدف تعارف و شناخت مشترکات یکدیگر است، اظهار داشت: با توسعه مشترکات، موجبات دستیابی به برادری و اخوت دینی بر اساس اصول مسلم و مشترکات اسلامی به دست می‌آید و این فراتر از آن است که همدیگر را در نقاط اختلافی معذور بدانیم.

وی خاطرنشان کرد: در دوران کنونی همچنان که تقریب در میان مذاهب اسلامی ضرورت دارد، نیاز است تا در بین جریان‌های اسلام گرا نیز تقریب صورت گیرد.

وی افزود: این چنین تقریبی باعث می‌شود تا جریان‌هایی که در راستای بیداری اسلامی قدم برداشته‌اند، همدیگر را بهتر شناخته و بر اصول اشتراکی پافشاری کرده و با قدرت مضاعف در مقابل جبهه سکولاریسم و جبهه تحجر که خود را نماینده اسلام خوانده‌اند مقابله کرده و ان‌شاءالله به دنبال آن شاهد اعتلای اسلام در جهان اسلام باشیم.

حجت الاسلام میبدی در پایان به سوالات حاضرین پاسخ داد.

در بخش پایانی این نشست حجت الاسلام باوی‌پور معاون پژوهش موسسه دارالاعلام خوزستان، اظهار کرد: این نشست‌ها در آینده با موضوعات مختلف دیگری در زمینه مبانی تفکری وهابیت و شبهات موجود در این بستر برگزار خواهد شد.

نشست تخصصی "تقریب مذاهب و اثر آن در تقابل با جریان تکفیر" برگزار شد

نشست تخصصی "تقریب مذاهب و اثر آن در تقابل با جریان تکفیر" برگزار شد

نشست تخصصی "تقریب مذاهب و اثر آن در تقابل با جریان تکفیر" برگزار شد


انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha