دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
تبریز

حوزه / حجت الاسلام و المسلمین خاتمی گفت: شهدا برای ملت ایران استقلال، عزت و سربلندی به همراه آوردند و ما جنگ طلب نیستیم، اما از استقلال، تمامیت ارضی، شرف و آزادی خود دفاع کرده و کوتاه نمی‌آییم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، همزمان با هفته بسیج دانش آموزی یادواره‌ متمرکز استانی شهدای دانش آموز استان زنجان با حضور مسئولین استانی، خانواده معظم شهدا، مدیران، معلمان و دانش آموزان امروز در سالن آمفی تئاتر دبیرستان امیرکبیر برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین علی خاتمی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: نسل امروز حق دارند از مسئولان در مورد اینکه چرا جنگ شد سوال کنند و همه مسئولان موظف به پاسخگویی هستند.

وی تصریح کرد: ما جنگ نکردیم، ما کشوری شاه زده بودیم و امت ایران اسلامی به رهبری امام راحل بعد از ساقط کردن نظام شاهنشاهی مشغول بازسازی ویرانی‌های کشور بودند که استکبار جهانی شرق و غرب به کشور حمله کرده و جنگ جهانی سوم در تاریخ اتفاق افتاد.

امام جمعه زنجان بیان کرد: در این جنگ نزدیک به یک هزار و ۵۰۰ روستا به طور کامل ویران شد و ۳۸ شهرستان نیز با موشک و بمب مستقیم مورد هدف قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پیش روی ما دو راه تسلیم در برابر دشمن و یا دفاع از میهن بود، گفت: مردم ایران اسلامی دفاع از خاک کشور را انتخاب کردند و در این راه شهدای بسیاری تقدیم انقلاب اسلامی شد، اما دشمن نتوانست حتی یک وجب از خاک کشور ما را به تصرف خود در بیاورد و این یک افتخار بزرگ برای همه مردم ایران اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی با بیان اینکه شهدا برای ملت ایران استقلال، عزت و سربلندی به همراه آوردند، گفت: ما جنگ طلب نیستیم، اما از استقلال، تمامیت ارضی، شرف و آزادی خود دفاع کرده و کوتاه نمی‌آییم و ما مدیون شهدا هستیم.

وی خطاب به نوجوانان و جوانان خاطرنشان کرد: بزرگترین سرمایه هر کشور نیروی انسانی آن است و آینده از آن شما جوانان است، سنگر شما درس، مدرسه و ساختن آینده بهتر برای کشور است.

در ادامه علی اسماعیلی مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز اظهار کرد: اگر امروز در جهان صدای حقی در جبهه مقاومت بلند است، متأثر از اندیشه‌های ناب انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: در تداوم مسیر شهدا و شهید و شهادت، یادواره‌های مختلفی برگزار شده و این دبیرستان با داشتن بیش از ۲۵ شهید در دوران دفاع مقدس، اسم خود را ماندگار کرده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان، خاطرنشان کرد: برگزاری یادواره‌ها باعث می‌شود نسل آینده به این مسیر هدایت شده و با تفکرات شهدا آشنا شوند، فضای ذهنی حاکم بر شهیدان را بشناسند و ذهنی که نیاز امروز جامعه است ایجاد شود.

وی بیان کرد: نسل جوان باید برای شناخت شهدا و درک آن‌ها وصیت‌نامه و دلنوشته‌های آن‌ها را بخوانند تا با ذهنیت فکری و تفکرات آن‌ها آشنا شوند.

اسماعیلی ادامه داد: دشمنان تلاش می‌کنند جای جلاد و شهید را عوض کنند و در این عرصه دانش آموزان نباید مقهور و اسیر رسانه‌های خارجی شوند، بنابراین لازم است دانش آموزان با بصیرت و شناخت کامل به مسیر شهدا وارد شوند.

در پایان این مراسم از مادران شهدا تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha