پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
حجت‌الاسلام بارانی

حوزه/ خطیب نماز جمعه رودان صحنه جنگ غزه را نماد آشکار ظلم استکبار و استعمار در دنیا علیه ملت ها معرفی و تاکید کرد: تمام این جنایات با چراغ سبز و میدان داری آمریکایی ها در حال انجام است و این جنایات چهره بدون روتوش استکبار جهانی است که گاهی با چهره بَزَک کرده مدعی صلح؛ عدالت؛ حقوق بشر؛ مدافع زنان و کودکان در دنیا می‌شوند اما جنایات غزه همگی اینها را رسوا و بی آبرو کرد .

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام محمد بارانی، امام جمعه شهرستان رودان، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان، در اجتماع باشکوه نمازگزاران جمعه در مسجد میرکمال الدین برگزار شد، با گرامیداشت ۱۳ آبان؛ حفظ هویت ملی را از مسائل مهم ملت ها دانست و اظهار داشت : مهمترین عامل در حفظ هویت ملی حافظه تاریخی است که اگر تضعیف بشود و نسل های جدید به درستی از آن اطلاع نشوند قطعا نمی‌توانند تحلیل دقیقی داشته باشند لذا در شناخت دوست و دشمن دچار خطا و اشتباه می‌شوند.

وی دشمنی دیرینه آمریکا و انگلیس با ملت ایران را از مولفه های برجسته در حافظه تاریخی ملت ایران ارزیابی و تصریح کرد: سابقه دشمنی این دو کشور با ملت ایران به ۱۵۰ سال پیش برمی‌گردد که نقطه تلاقی شان واقعه کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ بود که علیه نهضت ملی ایرانیان بلند شدند و یکی از تلخ ترین رویدادهای تاریخ معاصر ایران را رقم زدند.

حجت الاسلام بارانی تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را مانع تکرار کودتای ۲۸ مرداد دانسته و گفت: انقلاب اسلامی با توجه به حافظه تاریخی و اوصافی که کماکان ایالات متحده به آنها شهره است، نمی‌توانست بدون خشکاندن ریشه های استعمار و استکبار به حیات خود ادامه بدهد.

امام جمعه شهرستان رودان با اشاره به قصد اولیه دانشجویان پیرو خط امام در تصرف چند روزه سفارت و هشدار عدم دخالت به آمریکایی تاکید کرد: پس از تصرف سفارت و دستیابی به اسناد توطئه و جاسوسی آمریکایی ها اوضاع متفاوت شد و شخص امام رهبری حرکت را بر عهده و آنرا انقلاب دوم معرفی کردند لذا با توجه به حجم شبهات دشمن در این زمینه جای خالی اسناد لانه جاسوسی در متن کتب درسی دانش آموزان به شدت احساس می‌شود و باید کودک، نوجوان و جوان ما بدانند که دشمنی آمریکایی ها با ملت ایران به سالها قبل از انقلاب برمی‌گردد و آنها با استقلال ملت ها مشکل دارند.

وی با بیان به نقش آمریکا در سه حادثه مهم ۱۳ آبان به سابقه استعمار کشور ها اشاره کرد و گفت: دانش آموزان و دانشجویان کتاب سرنوشت استعمار را مطالعه و ببینند چگونه مستکبرینِ استعمارگر در قاره های مختلف دنیا ثروت و منابع ملت ها را چپاول و غارت کرده و خودشان را ثروتمند کردند که آمریکا؛ انگلیس و فرانسه از جمله این کشورها هستند.

خطیب نماز جمعه رودان صحنه جنگ غزه را نماد آشکار ظلم استکبار و استعمار در دنیا علیه ملت ها معرفی و تاکید کرد: تمام این جنایات با چراغ سبز و میدان داری آمریکایی ها در حال انجام است و این جنایات چهره بدون روتوش استکبار جهانی است که گاهی با چهره بَزَک کرده مدعی صلح؛ عدالت؛ حقوق بشر؛ مدافع زنان و کودکان در دنیا می‌شوند اما جنایات غزه همگی اینها را رسوا و بی آبرو کرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی رودان با گرامیداشت روز فرهنگ عمومی؛ قوام و ملیت، ملت ها را به فرهنگ آنها مرتبط دانسته و گفت: اگر ملتی به دنبال استقلال؛ خودکفایی، رفاه عمومی، تدین مردم، ایجاد تمدن اسلامی؛ کاهش جرم و جنایت و استقرار امنیت و آرامش هست باید روی مساله فرهنگ تامل و تلاش و سرمایه گذاری نماید لذا فرهنگ باید در فکر و برنامه ریزی مسئولان و مردم در اولویت اول قرار بگیرد.

حجت الاسلام بارانی شورای فرهنگ عمومی در شهرستانها را قرارگاه رصد؛ نظارت؛ سیاستگذاری فرهنگی و فرماندهی عملیات راهبری فرهنگی معرفی و تاکید کرد: به دنبال طراحی سازوکاری برای میسر شدن نظارت مردم بر جلسات و مصوبات شورای فرهنگ عمومی در راستای مردمی سازی فرهنگ هستیم و لازمه تحقق این مهم حضور مستمر و منظم و با برنامه اعضای محترم در جلسات شورا است.

امام جمعه شهرستان رودان در بخش دیگری از خطبه دوم ضمن تشکر از سفرهای استانی رییس جمهور محترم به مناطق مختلف کشور گفت: پیام سفر رئیس جمهور به کردستان همدلی؛ و همزبانی مردم و مسئولین نظام اسلامی برای پیشرفت کشور بود و ابتکار حجت الاسلام و المسلمین رئیسی برای حضور بی آلایش در بین مردم توطئه‌ های ضد انقلاب را خنثی کرد.

انتهای پیام/

حجت الاسلام بارانی در قسمت پایانی خطبه دوم به سه نکته اشاره کردند: نخست تشکر از مجاهدت های دیپلماتیک وزیر امور خارجه و اعلام مواضع قاطع جمهوری اسلامی در دفاع از مردم مظلوم فلسطین که نماد روشن پیوند میدان و دیپلماسی است و ایشان را تبدیل به مرد اول میدان دیپلماسی مقاومت در جهان کرده است.

وی در بخش دوم اقدام خوب از تفاهم نامه و اجرای طرح آبرسانی به بیست روستای شهرستان با همت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام سجاد علیه السلام هرمزگان و آبفا و دهیاری های شهرستان تشکر و قدردانی نمود و در بخش پایانی از برگزاری نمایشگاه اسوه قرارگاههای تحول محلات که نشانه تعهد؛ ابتکارات؛ و روحیه خدمات رسانی بسیجیان عزیز بود نیز صمیمانه تشکر کردند.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha