سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
دیدار مسئولین مدرسه علمیه ریحانة الرسول ارومیه با مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی

حوزه/ حجت الاسلام رضوی گفت: یکی از مسائلی که باید در حوزه به آن اهتمام جدی صورت گیرد برنامه ریزی برای ارتقای سطح پژوهشی طلاب است و لازم است مدیران نسبت به این مسئله برنامه ریزی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام علیرضا رضوی امروز در دیدار با مسئولین مدرسه علمیه ریحانة الرسول(س) ارومیه که در دفتر مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مسائلی که باید در حوزه به آن اهتمام جدی صورت گیرد برنامه ریزی برای ارتقای سطح پژوهشی طلاب است و بایستی مدیران نسبت به این مسئله برنامه ریزی داشته باشند. مدیریت حوزه علمیه خواهران استان نیز یکی از مهم ترین برنامه هایش پژوهش محور بودن دروس است.

وی ادامه داد: باید راهکارهای مختلف برای بالا بردن انگیزه طلاب مورد بحث و بررسی قرار بگیرد و برای این امر باید آن ها را نسبت به مسائل مهم سیاسی، اجتماعی، دینی و فرهنگی جامعه آگاه کرد و هم چنین نیازهای علمی جهان اسلام و انقلاب اسلامی بایددر مدارس علمیه مورد بحث قرار گیرد و این امر می تواند به طلاب انگیزه مضاعف بدهد.

مدیرحوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی عنوان کرد: جهش علمی در حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی نیاز به همکاری و همراهی همه مدارس علمیه، اساتید و طلاب دارد و لازم است همه در این جهت بیش از پیش هم قسم شوند.

وی گفت: یکی از مسائلی که باید در حوزه جدی گرفته شود، تدبر در قرآن و انس با این کتاب الهی است و برای این امر باید مدارس علمیه استان با مجموعه های قرآنی فعال در استان، جریان ها و مجموعه های فرهنگی بیش از گذشته همکاری کنند تا بتوانند هم در مدارس علمیه اثر گذار باشند و هم در جامعه اسلامی تاثیر مثبت بگذارند.

حجت الاسلام رضوی برنامه ریزی برای فعالیت های فرهنگی را از دیگر نیازهای مدارس علمیه عنوان کرد و افزود: با توجه به حجم حملات فرهنگی دشمنان قسم خورده اسلام در فضای مجازی و حقیقی بر علیه اسلام و تشیّع، شهر و استان نیاز جدی به فعالیت جهادی و شبانه روزی فرهنگی دارد و باید طلاب خواهر توانمند در این زمینه وارد فعالیت شوند.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha