یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
کریمی جهرمی

حوزه/ آیت الله کریمی جهرمی گفت: دشمنان شیعه با شناخت کامل از مذهب ما هدف خود را تخریب عنوان مهدویت گذاشته اند چون می دانند که با از بین بردن مهدویت و این معنا، مفهوم شیعه نیز از بین می رود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله کریمی جهرمی، امروز در همایش ملی جریان های انحرافی و مدعیان دروغین مهدویت در دوران معاصر که در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، به نقش حوزه های علمیه و آموزش و پروش در تعلیم مفاهیم مهدوی به جوانان و مردم اشاره کرد و با بیان روایاتی از معصومین علیهم السلام پیرامون بشارت به وجود و ظهور حضرت ولی عصر ارواحنافداه گفت: اهمیت شناخت موعود آخرالزمان به قدری است که از امامان معصوم روایات مختلف پیرامون وجود امام عصر ارواحنافداه بیان شده است .

وی ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این همایش افزود: از آن جمله حضرت امیرالمومنین علیه السلام فرمودند :بِنا تُخْلَعُ رِبْقَةُ الذّلِّ عَنْ أعناقِکُمْ ، و بِنا فُتِحَ لا بِکُمْ ، و مِنّا یُخْتَمُ لا بِکُمْ . آزادی بشریت و رهایی انسان ها از ظلم بوسیله ما آغاز شد و این امر با ما هم پایان می پذیرد نه باشما. در این روایت و روایات دیگر این باب قرار بر این است که ویژگی های موعود آخر الزمان را برای مردم بیان کنند تا همگان بدانند که هر فردی نمی تواند چنین پرچمی را دست گیرد بلکه باید باقی مانده ی از خاندان رسالت با ویژگی های مخصوص به خود باشد.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: سبب این همه اسرار امامان به بیان ویژگی های حضرت حجت عجل الله فرجه این است که آن ها برای ما بیان می کنند که در دوران بعدی افراد دروغگو و خلافکار پیدا می شوند که خود را مهدی می نامند و باید دانست که رشته ولایت و هدایت در خاندان نبوت است.اما علی رغم همه این تاکیدات نسبت به وجود و ظهور این افراد متاسفانه امروز در نقاط مختلف کشور و کشورهای اسلامی و حتی برخی از حوزه های علمیه صاحبان ادعای مهدویت پدیدار شده اند که این مساله بسیار جای تاسف دارد. دشمنان شیعه با شناخت کامل از مذهب ما هدف خود را تخریب عنوان مهدویت گذاشته اند چون می دانند که با از بین بردن مهدویت و این معنا، مفهوم شیعه نیز از بین می رود.

آیت الله کریمی جهرمی با ذکر این نکته که راه فرقه درمانی در وضع موجود چیست به بیان وظیفه مهم دو قطب علمی کشور پرداخت و با بیان این پرسش که آیا حوزه علمیه وظیفه کامل خود را در این مسیر انجام داده یا نه گفت: حوزه علمیه برای رفع معضل مدعیان مهدویت و فرقه درمانی تکلیف و وظیفه ی سنگین دارد، باید راجع به امام زمان(عج)، طلبه آگاهی کامل داشته باشد که بتواند پاسخگوی شبهات نسل جوان باشد.

وی افزود: طلبه باید مهدی شناس باشد و وقت خود را صرف در امر اعتقادات نماید.در کنار آن مدیران حوزه نیز باید افرادی که دارای فن بیان، فهم بالا و عمیق و از نظر علمی در سطح بالا هستند را با منطق و برهان قوی آماده نماید و ضمن تامین نیازها و حوائج این گروه، آنان را به عنوان مهدی شناس در برابر مدعیان دروغین به جامعه و مردم عرضه نمایند.

استاد حوزه علمیه قم همچنین به اهمیت تدریس اعتقادات در حوزه پرداخته و گفت: از ابتدای اعتقادات،یعنی توحید تا موضوع مهدویت برای طلاب کلاس برگزار شود تا بتوانند با دانش علمی کامل به مصاف مدعیان دروغین مهدویت بروند.

آیت الله کریمی جهرمی با بیان وظیفه ی دومین قطب علمی کشور یعنی آموزش و پرورش و دانشگاهها اظهار کرد: مدیران و برنامه ریزان این فضاها با اخلاص و دلسوزی که دارند بیایند و کودکان را از کودکی، جوانان را در جوانی، با مطالب مناسب و قابل درک و فهم برای آنها ،با آن وجود مقدس آشنا کنند و این نسل را مهدی شناس نمایند. اگر مهدی‌شناسی تأمین شد راهی برای خرافات این دروغگویان و مدعیان مهدویت باقی نخواهد ماند.

وی با تاکید بر برنامه ریزی جهت رشد اعتقادات دانش آموزان گفت: باید در مدارس، معرفت به امام زمان و شناخت ایشان را به عنوان یک اصل وارد کنیم. از روزی که دانش آموز وارد مدرسه می شود نام امام عصر را هر صبح بشنود و این جزو اولین مطالبی باشد که به او یاد می دهیم. و بعد در پایه های بالاتر تا دانشگاه با زبان خود آن ها صفات و سیره و منطق و فرهنگ حضرت مهدی موعود را برای دانش آموزان یا دانشجویان بیان کنیم.

آیت الله کریمی جهرمی اهمیت شناخت ومعرفت عمیق را متذکر شد و بیان کرد: باید بدانیم که با صرف گفتن یابن الحسن یابن الحسن گفتن کار تمام نمی شود و باید پایه های اعتقادی نسل جوان را همزمان با تعلیم ادعیه مربوط به ایشان قوی ساخت.

وی افزود: اصول اعتقادات در مدارس و حوزه ها باید با استدلال و توسط اساتید پرمایه و درس خوانده تدریس شود و مدیران بکوشند تا توجه به اعتقادات در هردو قطب علمی کشور بویژه در حوزه های علمیه تقویت شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha