یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
image.png

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رضایی اصفهانی، دبیر علمی کنگره بین المللی اندیشه های قرآنی امام خامنه ای در ویژه برنامه آرمان شبکه سیمای قرآن که به مناسبت برگزاری کنگره اندیشه های قرآنی برگزار شد، ضمن بیان مطالبی در مورد اندیشه و سیره قرآنی مقام معظم رهبری به روند اجرای کنگره اندیشه های قرآنی امام خامنه ای پرداخت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین رضایی اصفهانی، دبیر علمی کنگره بین المللی اندیشه های قرآنی امام خامنه ای مدظله العالی در ویژه برنامه آرمان شبکه سیمای قرآن که به مناسبت برگزاری کنگره اندیشه های قرانی برگزار شد، ضمن بیان مطالبی در مورد اندیشه و سیره قرآنی مقام معظم رهبری به روند اجرای کنگره اندیشه های قرآنی امام خامنه ای مدظله العالی پرداخت.

وی اظهار داشت: چهار سال قبل به این نتیجه رسیده شد که اساتید، طلاب و دانشجویان و آحاد مردم با چهره سیاسی رهبری آشنا هستند و لکن چهره علمی ایشان به خصوص بعد قرآنی اندیشه های حضرت آقا برای جامعه ما ناشناخته است؛ لذا تصمیم گرفته شد کنگره ای قرآنی با محوریت اندیشه های مقام معظم رهبری برگزار شود و پلی باشد برای آشنایی با معارف قرآن کریم که البته یک کار تمدنی نیز است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر رضائی گفت: رهبر معظم از سال ۱۳۴۳ وقتی به مشهد می روند بیان تفسیر را شروع می کنند که تا امروز حدود ۱۰ جلد از کتب تفسیری ایشان منتشر شده است .

وی روش تفسیری رهبر معظم انقلاب را روش جامع اجتهادی خواند که از همه روش ها به فراخور آیات استفاده می شود و همچنین گرایش تفسیری معظم له را اخلاقی – تربیتی و هم سیاسی – اجتماعی معرفی نمود.

رئیس مجتمع عالی قرآن و حدیث المصطفی در ادامه به تشریح روند کنگره پرداخت و بیان کرد: با توجه به همکاری بالغ بر ۱۸۰ مرکز در این کنگره، تدوین مقالات به ۲۰ زبان مختلف، برگزاری بیش از ۲۰۰ محفل علمی در ۳۰ استان کشور، دریافت ۲۲۰۰ مجموع مقاله و چکیده ، ۱۷۰۰ اصل مقاله و همچنین همکاری۵۳ مجله پژوهشی و علمی ترویجی برای چاپ مقالات این کنگره را از لحاظ حجم مشارکت و همکاری مراکز علمی و پژوهشگران یکی از بزرگترین کنگره های کشور به شمار می آید که نشان دهنده میزان اهتمام جامعه علمی به قرآن کریم است.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی اصفهانی با اشاره به همکاری حداکثری همه مراکز همکار در این کنگره، یادآور شد: در زمینه هزینه های برگزاری نهایت صرفه جویی صورت گرفته است و بیشترین استفاده از ظرفیت داخلی مجموعه ها شده است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha