شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
حجت السلام و المسلمین  محمد کارگر شورکی در جمع خواهران طلبه شهرستان خاتم

حوزه/مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: الگوهای نورانی همچون حضرت زهرا سلام الله علیها برای خود انتخاب کنید و در مراحل زندگی خود را همرنگ حضرت نمایید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، روز گذشته در بازدید از مدرسه علمیه خواهران حضرت نرجس سلام الله علیها محمد آباد یزد(بخش مرکزی) در نشستی با بانوان حوزوی ضمن تقدیر از مدیر، کادر، اساتید و طلاب مدرسه، هفته کتاب و کتابخوانی را گرامی داشت و گفت: ۲۴ آبان ماه در کشورمان روز ملی کتاب و کتاب خوانی نامگذاری شده است و علت آن هم به ۲۴ آبان سال ۱۳۷۲ برمی گردد که رهبر معظم انقلاب اسلامی آن را اعلام کردند.

وی، با گرامیداشت یاد و خاطره علامه طباطبایی رضوان الله تعالی علیه به عنوان یکی از برجسته ترین علمای شیعه و صاحب کتاب تفسیر المیزان، اظهار داشت: شهید مطهری(ره) علامه طباطبایی(ره) را مجسمه تقوا نامید و سالیان زیادی از فیض علامه بهره مند شده بود و تفسیر المیزان را بهترین تفسیر نوشته شده از صدر اسلام تا عصر امروز در بین شیعه و سنی می دانست.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد تصریح کرد: شهید مطهری(ره)درباره تفسیر المیزان معتقد بود که بسیاری از مطالب آن از الهامات غیبی است و در بسیاری از مسائلی که برای او پیش می آمده کلیدش را در تفسیر المیزان می یافته است.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی گفت: فرزند علامه طباطبایی(ره) درباره او می گوید: می دیدم که پدرم در نیمه های شب تند تند مطلب می نویسد ولی نقطه نمی گذارند و فردا نقطه مطالب را می گذارند وقتی علت را از ایشان پرسیدم؛ علامه فرمود در نیمه های شب افاضاتی(الهامات غیبی) به من می شود که باید به سرعت آن را بنویسم وگرنه از دستم می رود.

وی، بانوان طلبه را سربازان امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف نامید و گفت: تضمین ۱۰۰درصدی نیست که هر کس وارد حوزه علمیه می شودعالم رده بالا و یا فردی از نظر تهذب نفس و اخلاق در سطح بالایی شود ولی اکنون که در این مسیر آمده اید کتاب زندگی نامه علمای طراز اول اسلام را مطالعه کنید و سیره و روش آنان را به کار ببندید.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد ابراز کرد: دوست خوب، هم بحث خوب، استادراهنمای خوب و همسر خوب در پیمودن مسیر و رسیدن به موفقیت مؤثر است و یکی از عوامل موفقیت علامه طباطبایی(ره) دوستی با علامه سید علی قاضی طباطبایی بود که سر راه ایشان قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی ادامه داد: در کتاب «کهکشان نیستی» داستانی بر اساس زندگی آیت الله سیدعلی قاضی طباطبایی (ره) اثر محمدهادی اصفهانی آمده است که روزی سید علی قاضی طباطبایی دست روی شاهرگ سید محمد حسین که آن زمان جوان ۲۰ساله ای بوده اند می گذارند و می گوید اگر دنیا و آخرت را می خواهی نماز شب بخوان و علامه طباطبایی(ره) از همان جوانی به توصیه استاد عمل می کند.

وی، با اشاره به زندگی شیخ انصاری از علمای شیعه و مدفون در صحن مطهر مرقد امیر المؤمنین(ع) از سمت باب القبله و ماجرای توسل و عنایت حضرت علی علیه السلام به ایشان گفت: گاهی همین توسلات و تهجد و یا ارتباط بااولیای الهی و مطالعه زندگی علما انسان را به موفقیت می رساند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، بانوان طلبه را به انتخاب الگو برای خود در زندگی و تحصیل توصیه کرد و افزود: الگوهای نورانی همچون حضرت زهرا سلام الله علیها برای خود انتخاب کنید و در مراحل زندگی خود را همرنگ حضرت نمایید و زندگی و سیره ایشان را مطالعه کنید.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha