پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
امام جمعه شهرستان نایین

حوزه/ امام جمعه نایین گفت: ایران اسلامی واژه مقاومت را در این جهان معنا کرد و به منصه ظهور رساند، یعنی ایستادن در برابر سلطه جهانی برای رسیدن به استقلال، آزادی و عدالت و همین تفکر در سراسر دنیا در حال گسترش است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت‌الاسلام محمد مطهرخو امام جمعه شهرستان نایین در خطبه‌های نماز جمعه ضمن تبریک هفته بسیج، اظهار داشت: با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و شکستن ابهت آمریکا توسط دانشجویان خط امام (ره)، آمریکا در جهان تحقیر شد و به‌همین دلیل دست به کار شد و علاوه بر تهدید زبانی، نیروها و ناوگانش را به خلیج فارس آورد.

وی افزود: به همین دلیل امام خمینی(ره) در کمتر از یک ماه یعنی در ۵ آذر ۱۳۵۸ فرمان تشکیل بسیج مستضعفین را صادر کردند و در حقیقت تشکیل بسیج، پاسخی در برابر تهدیدهای استکبار و تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها بود که این همان فلسفه تشکیل بسیج است.

حجت الاسلام مطهرخو با بیان اینکه نظام سلطه، دنیا را به دو دسته سلطه‌گر و سلطه پذیر تقسیم کرده بود و این نظام سلطه استکباری دو شاخصه ضد عدالت و ضد آزادی دارد، بیان کرد: چون بخش زیادی از مردم این کشورها از اولین‌های زندگی محروم هستند و بیشتر ثروت در دست عده‌ای محدود است، ضد عدالت است و چون استقلال آنان را سلب کرده تا مردم طبق نظر خودشان نتوانند تصمیم بگیرند، ضد آزادی هستند.

امام جمعه نایین خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی راه دیگری را به نام سلطه‌ستیزی و مقاومت در برابر نظام ظالم جهانی در جهان باز کرد، چون خواستند مستقل باشند و خودشان تصمیم بگیرند و طبیعی است که آمریکا این مقاومت را قبول نکند و شروع به مقابله کردن با آن کند و در تمام این سال‌ها هر کاری توانستند کردند و اگر کاری نکردند نیز نتوانستند انجام دهند.

وی ادامه داد: ایران اسلامی واژه مقاومت را در این جهان معنا کرد و به منصه ظهور رساند، یعنی ایستادن در برابر سلطه جهانی برای رسیدن به استقلال، آزادی و عدالت و همین تفکر در سراسر دنیا در حال گسترش است.

با تفکر بسیجی و با این جوانان، پیروزی تضمین شده است

حجت الاسلام مطهرخو تصریح کرد: نیروی مقاومت بسیج مستضعفین، نیروی مربوط به مستضعفان جهان است یعنی کسانی که وارثین بالاقوه امامت و پیشوایی زمین و امامت جامعه بشری هستند.

امام جمعه نایین خاطرنشان کرد: این نیرو و تفکر در برابر تفکر استکباری قرار گرفت و تا به الان نیز ایستاده است، اما جریان مقاومت تقویت و بالندگی نیاز دارد که الزاماتی داشته و آن تقویت بنیه معنوی است.

وی با بیان اینکه امروز هدف اول دشمن، ضربه به تفکر بسیجی است، گفت: دشمن درصدد است جوان امروز را بی‌ایمان، بی‌انگیزه، ناامید، تنبل و اسیر شهوات و دچار اعتیاد و شکننده بار بیاورد و اینجا است که جوان بسیجی پرکار، با انگیزه، باامید، با اعتماد به نفس و اهل کار و ابتکار باید در مقابل دشمن بایستد.

حجت الاسلام مطهرخو تأکید کرد: امروز در هر قشری بسیجی داریم، سپاهی بسیجی مثل همت، باکری و خرازی، ارتشی بسیجی مثل صیاد و بابایی، دانشمند بسیجی مثل چمران و احمدی روشن و کاظمی آشتیانی، هنرمند بسیجی مثل آوینی و نوجوان و جوان بسیجی مثل حسین فهمیده، بهنام محمدی، ابراهیم هادی تا محسن حججی، علی لندی، روح الله عجمیان و آرمان علی وردی، همه الگوی جوانان امروز ما هستند و با تفکر بسیجی و با این جوانان پیروزی تضمین شده است.

غزه به یک دانشگاه بزرگ به پهنای تمام جهان هستی، تبدیل شده است

امام جمعه نایین با اشاره به اینکه بیش از ۴۰ روز است جهان شاهد عظمت بخشی کوچک از یک ملت و در حیرت ظلم و بیدادگری یک رژیم غاصب استکباری است، بیان کرد: این روزها غزه یک باریکه ۳۶۰ کیلومتر مربعی نیست بلکه به یک مدرسه و دانشگاه بزرگ به پهنای تمام جهان هستی تبدیل شده است.

وی تأکید کرد: مدرسه‌ای که ساکنان آن از کوچک و بزرگ، درس انسانیت، صبر، ایستادگی و مقاومت در مقابل ظلم و قدرت به دنیا مخابره می‌کند و در حال رقم زدن یک اتفاق بزرگ جهانی هستند.

حجت الاسلام مطهرخو تصریح کرد: مردم غزه درس اعتماد به وعده‌های الهی، وحدت و اتحاد، تدبیر، برنامه ریزی و آینده‌نگری، اتکا به حمایت مردم، شکست محاسبات شیطانی و درس عبرت برای آنان که دل به وعده‌های غیر خدا خوش کردند را به جهان ارائه داده‌اند.

وی اضافه کرد: مردم جهان دیدند که این دشمن غدار برای رسیدن به منافع خودش، نه کودک و زن و نه‌ زندگی و آزادی انسان‌ها برایش اهمیت دارد.

قانونی که بر اساس مبنای اسلامی نباشد به درد حکومت اسلامی نمی‌خورد

حجت الاسلام مطهرخو ضمن تقدیر و تشکر از استانداری اصفهان که در اقدام انقلابی جلو برپایی یک کنسرت را در شهر شهیدپرور اصفهان گرفت، بیان کرد: حیرت و تعجب و انتقاد من از امثال وزیر ارشاد است که از عمل غیرقانونی دفاع می‌کند و آن را تفسیر به رأی قانون می‌خواند، قانونی که بر اساس مبانی اسلامی نباشد به درد حکومت اسلامی نمی‌خورد و همانطور که از استانداری حمایت می‌کنیم، از مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم از وزیر ارشاد و وزیر گردشگری در خصوص این رفتارها سوال کند و اگر قوانین نیاز به اصلاح دارد، اقدام کنند.

ضعف مدیریتی در شهرستان نایین، باید برطرف شود

امام جمعه نایین بیان کرد: در این شهرستان در برخی ادارات چه فرهنگی و چه غیر فرهنگی دچار ضعف مدیریتی هستیم که این ضعف ناشی از دخالت برخی مسئولان و نمایندگان مجلس در انتصابات است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری به شدت دخالت نمایندگان در انتصابات را منع کرده‌اند، گفت: انتصاب مدیر در اختیار دولت است و به کسانی که از الان دندان طمع تیز کرده‌اند که از فردی حمایت کنند تا به جایگاهی برسند، می‌گویم این دندان را دور بیندازید چرا که از کسانی که جلو این قضیه را در آینده خواهند گرفت بنده و فرماندار شهرستان خواهیم بود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha