یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
قادری

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در اولین جلسه شورای هیئات مذهبی این استان بر لزوم کنشگری هیئات مذهبی در سطح جامعه تأکید کرد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام محمد قادری صبح امروز در جلسه شورای هیئات مذهبی با تأکید بر اهمیت شعارمندی هیئات مذهبی اظهار داشت: هیئات مذهبی باید شعار، نظام مسائل و شناخت و آگاهی از اولویت‌های جامعه داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر افزود: یکی از برنامه های مهم هیئات باید شناخت مشکلات مخاطب خویش باشد و حرکت مداحان و سخنرانان بر اساس شعار هیئت باشد.

وی ادامه داد: هیئات باید دارای پیوست‌ها و کارکردهای اجتماعی در برنامه‌های خود باشند و شورای هیئات مذهبی باید کنشگری مناسبی در جامعه داشته باشند و با ایجاد شبکه‌سازی در هیئات مذهبی باید در مرحله اول حداقل ۱۰ درصد مخاطب دائمی و پای کار را در برنامه‌های خود داشته باشیم.

امام جمعه خورموج نیز در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به لزوم حرکت هیئات مذهبی در راستای تحکیم و نشر ارزش‌های انقلابی، خواستار توجه جدی هیئات به مطالبات مقام معظم رهبری شد و گفت: هیئات مذهبی به موضوع جبهه مقاومت و نسل کشی در غزه اهمیت بدهند.

حجت‌الاسلام علی زاهددوست ابراز داشت: توجه به محتوای فرهنگی در محافل متناسب با نیاز روز جامعه، جلوگیری از نفوذ جریان های ناسالم سیاسی و فرهنگی در هیئات مذهبی، بیان احکام شرعی و راهبری روضه‌های خانگی را از رسالت‌های مهم هیئات مذهبی عنوان کرد.

سرپرست معاونت فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی بوشهر هم در بخش دیگری از این جلسه نشر، شناسایی و دیدن خوبی‌ها را محوریت برنامه‌های هیئات مذهبی در ایام فاطمیه ۱۴۴۵ عنوان کرد.

حجت‌الاسلام حسن صادق زاده تصریح کرد: ابراز و اعلام خوبی‌ها و دعوت به خوبی‌ها و روایت کردن آن و قدردانی و تکریم خوبی‌ها در هیئات مذهبی باید به یک فرهنگ تبدیل شود و اهمیت به هویت‌ها در جهت تقویت پیوندهای اجتماعی، توسعه گفتمانی در هیئات و مجامع فرهنگی و مذهبی و آموزش ارکان هیئت در دستور کار قرار گیرد.

گفتنی است، اولین جلسه شورای هیئات مذهبی استان بوشهر با حضور رئیس و اعضای این شورا، و با محوریت توجه به نقش مادری در تقویت پیوندهای اجتماعی در خورموج برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha