جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
درس اخلاق طلاب خواهر میاندوآب

حوزه/ حجت الاسلام حسن زاده گفت: همسرداری شایسته و جهاد تبیین و دفاع از حقانیت و ولایت مداری از مهم‌ترین خصوصیات حضرت زهرا (س) بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حمید حسن زاده امروز در جلسه درس اخلاق طلاب خواهر شهرستان میاندوآب که در مدرسه علمیه الزهرا (س) میاندوآب برگزار شد، اظهار داشت: اولین خصوصیت بارز حضرت زهرا(س) در کنار ولایت‌مداری و اطاعات از پرودگار عالم، همسرداری ایشان است که در طول ۹ سال زندگی مشترک با امیرالمؤمنین(ع) چنان محبوبیت در زندگی ایجاد کردند که حضرت علی(ع) در مورد حضرت زهرا(س) فرمودند؛ نِعْمَ الْعَوْنُ عَلی طاعَةِ اللّهِ، دختر پیامبر بهترین یار در اطاعت از خدا و طی طریق بندگی است.

وی ادامه داد: برای بانوان باید رسالت همسر داری در اولویت اول باشد و لزوم تربیت فرزندان شایسته و دین دار، شوهر داری شایسته است و لذا باید به این مسئله توجه داشته باشیم.

امام جمعه میاندوآب تصریح کرد: دومین خصوصیت بارز حضرت زهرا(س) جهاد تبیین و دفاع از حقانیت و ولایت مداری است که یک بانوی نمونه باید علاوه بر رسالت همسرداری نسبت به مسائل جامعه اسلامی هم حساسیت داشته باشد.

وی تأکید کرد: عبادت خالصانه و شجاعت در بیان حقایق از دیگر ویژگی‌های حضرت زهرا(س) می‌باشد که بانوان باید از ویژگی‌های ایشان الگو بگیرند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha