جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024
نشست فرهنگی

حوزه /استاد مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (س) ساوه گفت: اگر هر انسانی بخواهد به وظیفه اصلی خود نسبت به امام زمان ( عج) عمل کند باید پشتیبان ولی فقیه باشد و تحت نظر ایشان حرکت کند، زیرا در عصر غیبت، ولی فقیه اصلی ترین سرباز خط مقدم و پرچمدار حزب الهی می‌باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، صبح امروز نشست فرهنگی- پژوهشی با موضوع ولایت پذیری با حضور خانم هبه ظهیری از اساتید مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س) ساوه برگزار شد.

در این مراسم خانم ظهیری با اشاره به آیه ۷۱ سوره اسراء «یَوْمَ نَدْعُوا کُلَّ أُناسٍ بِإِمامِهِمْ»، اظهار داشت: در روز قیامت هر انسانی با نام امامش خوانده می‌شود، یعنی مردم هر زمانی با امام عصر خویش محشور خواهند شد و در روز قیامت مهمترین سوالی که از هر انسانی می شود این است که وظیفه خود را نسبت به امام زمان خود چگونه انجام داده است که این همان اصل ولایت پذیری و وظیفه اصلی انسان بوده و بقیه اعمال تحت ولایت پذیرفته خواهند شد.

وی در بیان وظایف انسان نسبت به امام زمان، مهمترین آنها را مراجعه به راویان حدیث که خود امام در توقیع به اسحاق بن یعقوب اشاره فرموده‌اند معرفی کرد و گفت: اگر هر انسانی بخواهد به وظیفه اصلی خود نسبت به امام زمان عمل کند باید پشتیبان ولی فقیه باشد و تحت نظر ایشان حرکت کند، زیرا در عصر غیبت ولی فقیه اصلی ترین سرباز خط مقدم و پرچمدار حزب الهی می‌باشد.

ظهیری در ادامه دعا برای امام زمان (عج) را وظیفه بعدی معرفی کرد و یادآور شد: انسان وقتی به حالت اضطرار برسد با تمام وجود از درگاه الهی درخواست می‌کند پس باید در دعا برای امام زمان(عج) نیز انسان‌ها حالت همدلی و احساس اضطرار داشته باشند و سعی کنند دل‌ها را به سمت امام زمان بکشانند.

وی در ادامه با بیان فرازی از دعای افتتاح به دولت کریمه اشاره کرد و گفت: دولت کریمه دولتی است که قرار است امام زمان (عج) آن را برای ما ایجاد کند و انسان را به آن هدف والای انسانی و کمال برساند، پس انسان باید قبل از ظهور و در عصر غیبت خود را آماده کند و هدف و دغدغه اصلی او یاری امام زمان باشد، چرا که تنها با این هدف است که می‌توان به والاترین ارزش و درجه انسانی دست یافت.

ولایت پذیری از وظایف اصلی انسان‌ها در دوران غیبت است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha