شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
ی

حوزه / حجت الاسلام قاسمی فراجناحی بودن را نقطه بارز شخصیت شهید سلیمانی دانست و گفت: این شهید عزیز در جنگ، ژنرالی قدرتمند و بی نظیر بود، اما در مقابل پدر مادر با خشوع و خضوع برخورد می‌کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان حجت الاسلام علیرضا قاسمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ابوزیدآباد در مصلای این شهر ضمن عرض تبریک و تسلیت شهادت سردار سرافراز سید رضی موسوی از مستشاران سپاه پاسداران در سوریه که به دست رژیم منحوس اسرائیل به شهادت رسید، به پیش رو بودن حماسه ۹ دی اشاره کرد و اظهار داشت: در این روز باید دهه بصیرت را برای نسل‌های جدید تبیین کنیم تا نسل جدید با واقعیت‌های اتفاق افتاده در انقلاب و فتنه گری فتنه گران آشنا شوند و به مسائل روز آگاهی پیدا کنند.

امام جمعه ابوزید آباد، با بیان اینکه عده‌ای می‌خواهند دهه بصیرت و ۹ دی به فراموشی سپرده شود و می‌گویند بیان کردن آن مایه اختلاف در جامعه می‌شود، تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند ۹ دی یوم الله است، حماسه ۹ دی حماسه بی‌بدیل و بی‌نظیر در تاریخ انقلاب به عنوان یوم الله است که در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نام‌گذاری شده است.

حجت الاسلام قاسمی، بابیان اینکه باید برنامه‌های دهه بصیرت پرشور برگزار گردد، اظهار کرد: عوامل داخلی و خارجی همسو و باهم، هشت ماه کشور را دچار آسیب و چالش کردند، اما عاشورائیان و حماسه سازان در ۹ دی با لبیک به ندای مقام معظم رهبری به خیابان‌ها آمدند و آنها را ناامید و سرافکنده کردند.

امام جمعه بخش کویرات، با بیان اینکه فتنه سال ۸۸ حقیقتاً جنگ احزاب بود و همه دشمنان دست به دست هم داده بودند که نظام جمهوری اسلامی را ساقط نمایند، یادآور شد: دشمنان آمده بودند تا اسلام، قرآن، دین و ولایت را برای همیشه از میان بردارند اما هدایت و حمایت و هوشیاری مقام معظم رهبری و اطاعت و ولایت پذیری همه آحاد مردم در سراسر کشور در این روز باطل سحر تمام فتنه‌های آنان شد.

وی تصریح کرد: آشکار شدن ظرفیت‌های مردم انقلابی در برابر بحران‌ها، عشق و ارادت مردم به ارزش‌های انقلاب و مکتب عاشورا و ولایت فقیه از آثار و پیامدهای مهم حماسه ۹ دی است.

امام جمعه ابوزیداباد با گرامیداشت سالروز شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی و شهیدابومهدی مهندس، یادآور شد: ۱۳ دی ماه، روز هجران، فراق، روز اشک و گریه و روز افتخار ملت است، وقتی مقام معظم رهبری در مورد شهید سلیمانی صحبت می‌کنند اشاره به مکتب سلیمانی می‌نماید و این نشان از ارتباط قلبی ایشان با شهید سلیمانی دارد.

حجت الاسلام قاسمی، با اشاره به مکتب شهید سلیمانی، بیان کرد: باید توجه کرد که حاج قاسم چه خصوصیاتی داشت که تبدیل به مکتب شد، اولین خصوصیت ایشان خلوص و معنویت این شهید بزرگوار است و دومین نکته متشرع بودن ایشان و پایبندی به شرع مقدس بود.

امام جمعه ابوزید آباد، فراجناحی بودن را نقطه بارز شخصیت شهیدحاج قاسم سلیمانی دانست و با بیان اینکه این شهید در جنگ، ژنرالی قدرتمند و بی نظیر بود، اما در مقابل پدر مادر با خشوع و خضوع برخورد می‌کرد، یادآور شد: اینکه شهید سلیمانی کف پای مادر خویش را می‌بوسد نشان دهنده این است که حاج قاسم تربیت شده قرآن است.

حجت الاسلام قاسمی، به سخنان ارزشمند مقام معظم رهبری در راستای انتخابات یازدهم اسفند ماه اشاره کرد و یادآور شد: ایشان فرمودند همه کسانی که مخاطبانی دارند وظیفه دارند مردم را به انتخابات دعوت کنند، علمای اعلام، اساتید دانشگاه اساتید حوزه، صدا و سیما، مطبوعاتی‌ها و جوان‌ها، افراد در داخل خانواده‌ها، اینها می‌توانند منادی انتخابات باشند مردم مخاطبان خودشان را به انتخابات دعوت کنند، لذا آن وقت انتخابات پرشوری خواهیم داشت.

امام جمعه بخش کویرات بر لزوم حضورحداکثری مردم در این دور از انتخابات تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه بزرگترین امتحان الهی در اطاعت از ولایت است، اجازه ندهیم سرنوشت شوم تاریخی ملت‌ها بار دیگر تکرار شود.

حجت اسلام قاسمی به تأکید مقام معظم رهبری پیرامون حضور پرشور مردم در انتخابات در دیدار هزاران نفر از زنان و دختران اشاره کرد و یادآور شد: وظیفه همگان است که در زمینه انتخابات آتی از همین الان روشنگری داشته باشیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha