پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
افتتاح کتابخانه در تربیت حیدریه

حوزه / مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در مراسم افتتاحیه کتابخانه عمومی شهرستان تربت حیدریه گفت: کتاب باید تبدیل به نیاز روز جامعه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی امروز دوشنبه ۱۱ دی ماه در مراسم افتتاحیه کتابخانه عمومی مشارکتی شهید رزم آرا شهرستان تربت حیدریه در جمع مسئولان اظهار داشت: این کتابخانه در یکی از هیئت های محوری و انقلابی این شهر افتتاح می شود.

وی ضمن گرامیداشت هفته بصیرت با اشاره به دعای مردان همپای پیامبر اکرم (ص)، اظهار کرد: در این دعا آمده است «خدایا گناهان ما را ببخش و زیاده روی در گناه و مصیبت ما را ببخش و ما را در مسیری که قدم گذاشته‌ایم، ثابت قدم بفرما». در این دعا یک مسیریابی خوب وجود دارد، اینکه هر کس که در مسیر حق، خداوند و اسلام قرار می‌گیرد باید ثابت قدم نیز باشد.

حجت الاسلام سبزیان تصریح کرد: در دهه ۸۰ رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع میلیونی بسیجیان می‌فرمایند «عزیزان من، بسیجی بودن مهم نیست، بسیجی ماندن مهم است». این جمله کلید واژه حرکت در مسیر الهی و ولایتمداری است؛ ایشان بر ثبات قدم بودن در مسیر اسلام تاکید دارند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی بیان کرد: یکی از عوامل مؤثر در حفظ ثبات قدم در مسیر حرکت الهی، فرصت شناسی است؛ حضرت علی (ع) نیز می‌فرمایند «فرصت ها مانند ابری در حال حرکت هستند، از این فرصت ها به صورت مناسب استفاده کنید»؛ لذا برای موفقیت باید قدر لحظه‌ها را دانسته، تصمیم گرفته و اجرا کنید.

وی تاکید کرد: همه ما در هر مقام و مسندی که هستیم موظف به افزایش مشارکت مردم در امورجامعه هستیم. برای مقابله با هنجارهای اجتماعی و اسلامی می‌بایست از مسیر فرهنگی عبور کنیم؛ زیرا فرهنگسازی موجب ثبات بیشتر در این مسیر می‌شود.

حجت الاسلام سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری به امر کتاب و کتابخوانی و خوانش بخشی از سخنرانی های ایشان، ادامه داد: تقریظ نویسی ایشان، حضور چندساعته در نمایشگاه کتاب، اشاره به کتاب در سخنرانی های خود نشان از این دارد که کتاب و کتابخوانی یک واجب و تکلیف انقلابی است. اگر کتاب وارد زندگی مردم شود، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی اضافه کرد: برای حرکت پرشتاب تر در این مسیر می‌بایست برنامه‌های فرهنگی همچون معرفی و خوانش کتاب برگزار شود. این مهم است که کتاب تبدیل به نیاز روز جامعه شود. احداث و افتتاح کتابخانه نیز بطور قطع دسترسی به کتاب را آسان می‌کند.

در ادامه حسین زنگنه، خیر کتابخانه عمومی مشارکتی شهید رزم آرا شهرستان تربت حیدریه با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم به امنیت، مشارکت، رقابت و سلامت انتخابات طبق نظریه مقام معظم رهبری جامعه عمل پوشانده شود.

وی با اشاره به روند احداث کتابخانه، اظهار امیدواری کرد این اقدام بتواند موجب رشد بیشتر فرهنگی منطقه است.

گفتنی است: آئین افتتاح کتابخانه عمومی مشارکتی شهید رزم آرا شهرستان تربت حیدریه در راستای افزایش فضاهای کتابخانه ای به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و مشارکت مجتمع فرهنگی مذهبی هیات عاشقان ثارالله (ع) شهرستان تربت حیدریه همزمان با آغاز هفته بصیرت برگزار شد.

این کتابخانه واقع در خیابان شهید سردار سلیمانی با مساحت و زیربنای ۳۰۰ مترمربع و تعداد بالغ بر ۲۰۰۰ نسخه کتاب به ارائه خدمات کتابخانه‌ای می‌پردازد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha