شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
احسان کفشدار طوسی

حوزه/ مدیر ارتباطات و رسانه حوزه علمیه خراسان از آغاز فعالیت اولین جشنواره بین المللی «رسانه و فضای مجازی سلمان» از ۱۴ دی ماه سال جاری در مشهد خبر داد.

حجت الاسلام احسان کفشدار طوسی، مدیر رسانه و ارتباطات حوزه علمیه خراسان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، پیرامون جشنواره رسانه و فضای مجازی سلمان گفت: این رویداد با هدف ارتقاء کمیت و کیفیت محتوای رسانه‌ای وارج نهادن تلاش‌ها و فعالیت‌های یاری گران دین خدا در حوزه سایبری برگزار می‌ شود.

وی افزود: جشنواره رسانه و فضای مجازی سلمان رویدادی تسهیل گر جهت به تصویر کشیدن فعالیت رسانه‌ای همگام با تغییر و تحول های بزرگ در فضای سایبری حوزه و حل چالش های پیش رو با همراهی اصحاب رسانه است.

حجت الاسلام کفشدارطوسی، سلمان پروری در میان اهالی رسانه، شناسایی و پرورش استعدادهای رسانه‌ای را از جمله اهداف این جشنواره عنوان کرد و ادامه داد: فراهم آوری بستر تبادل و انتقال تجربیات، تکریم اساتید و گروه های خبره متخصص رسانه ای، ایجاد رقابت سالم در راستای ارتقای استانداردهای رسانه‌نگاری در کشور و جذب نیروهای فعال توانمند رسانه ای در یک نقطه همرسی و محل جمعی و... را از دیگر اهداف جشنواره بیان کرد.

وی با اشاره به محورهای جشنواره رسانه و فضای مجازی سلمان گفت: خانواده و جمعیت، دستاوردهای انقلاب اسلامی، مقابله با آسیب‌های اجتماعی، تقویت وحدت اسلامی در حوزه سایبری، گسترش انقلاب اسلامی در حوزه سایبری، تقویت سایبری جبهه محور مقاومت اسلامی و مکتب شهید سلیمانی در عرصه جهاد تبیین را از جمله محورهای این رویداد است.

مدیر رسانه و ارتباطات حوزه علمیه خراسان، زبان فارسی، هویت، وحدت فرهنگ شهروندی، قالب های نوین برای ارایه معارف دینی در عرصه رسانه، بازنمایی سیمای مشهد رضوی در فضای ملی و بین‌المللی، امام رضا(ع)، ولی‌نعمت فکری، مادی، معنوی مردم، ترویج مبانی اخلاقی، اعتقادی و سیاسی در حوزه سایبری را از دیگر محورهای این جشنواره عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: الگوی سوم بانوی تمدن نوین اسلامی، با هویت و نقش‌آفرین، جهاد تبیین و الگوی حکمرانی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و رسانه، تولید؛ دانش‌بنیان، صنعت و فناوری‌های نوین اشتغال‌آفرین از دیگر محورها و موضوعاتی است که این جشنواره دنبال می کند.

حجت الاسلام کفشدارطوسی با بیان اینکه این جشنواره در بخش های مختلف برگزار می شود، در این باره توضیح داد: صاحبان سکوهای برخط و برنامه های کاربردی (مانند تولید نرم افزارهای مختلف)، فعالان شبکه های اجتماعی وپیام رسان ها، بازی ها وسرگرمی و تولیدات چند رسانه ای (عکس، پوستر، اینفوگرافی، کلیپ، خبر، مستند و...) در این جشنواره می توانند شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار به این جشنواره ۳ اسفندماه ۱۴۰۲ خواهد بود، از آغاز فعالیت این جشنواره از ۱۴ دی ماه خبر داد و افزود: این جشنواره رسانه ای فعالیت خود را از ۱۴ دی ماه با حضور سیدمحمدامین آقامیری دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی، مجید اسماعیلی استاد دانشگاه و فعالان این عرصه در سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی آغاز می کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha