شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
حجت الاسلام علیرضا رضوی

حوزه/ حجت الاسلام رضوی گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها ملاک و محور هستی است  و خداوند خشم و محبت خود را در گرو خشم و محبت حضرت زهرا (س) قرار داده‌ است  و با استناد به این مطلب حضرت زهرا حقانیت حضرت علی را تا روز قیامت اثبات کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام علیرضا رضوی امروز در جمع طلاب خواهر ارومیه که به مناسبت روز زن و سالروز ولادت حضرت زهرا (س) در مدرسه علمیه الزهرا (س) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: امروز سالروز شهادت سردار سلیمانی است، به واسطه شهادت این سردار اسلام انقلاب اسلامی و پایه های دین مستحکم تر شد.

وی ادامه داد: چون الگوی سردار سلیمانی حضرت زهرا (س) و اهل بیت بود، شهادتش دنیا را متأثر کرد و به الگویی برای آزادی خواهان عالم تبدیل شد،

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی تصریح کرد: برخی ها وقتی با مشکلی مواجه می شوند کلا ناامید می شوند اما اگر اندکی صبر کنند خواهند دید که عبور از مشکلات با صبر، فکر و تامل ممکن است و این ایام متعلق به حضرت زهرا (س) است و ما می توانیم به کمک اهل بیت خیلی چیزها را به دست بیاوریم.

وی افزود: حضرت زهرا سلام الله علیها ملاک و محور هستی است و خداوند خشم و محبت خود را در گرو خشم و محبت حضرت زهرا (س) قرار داده‌ است و با استناد به این مطلب حضرت زهرا حقانیت حضرت علی را تا روز قیامت اثبات کردند و وقتی غاصبین خلافت به دیدن حضرت علی آمدند حضرت فاطمه (س) فرمودند؛ خدایا تو شاهد باش که من از این ها راضی نیستم.

حجت الاسلام رضوی گفت: در روایتی حضرت زهرا (س) می فرمایند؛ مَنْ أَصْعَدَ إِلَی اللَّهِ خَالِصَ عِبَادَتِهِ أَهْبَطَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ لَهُ أَفْضَلَ مَصْلَحَتِه‏. کسی که عبادت پاک و خالص خود را به بالا بفرستد، خداوند عزیز و جلیل، بهترین مصالحش را بر او نازل می گرداند. ما مصلحت‌های خود را نمی‌دانیم اما حضرت زهرا (س) روشی را به ما آموخته‌اند که اگر طبق آن عمل کنیم به مصلحت بهتر دست می‌یابیم،و رمز آن این است که اعمال و نیات خود را خالص کنیم،

وی ادامه داد: ایمان نور مؤمن است و در روایتی از نبی مکرم اسلام وارد شده است که " اِتَّقُوا فِرَاسَةَ اَلْمُؤْمِنِ فَإِنَّهُ یَنْظُرُ بِنُورِ اَللَّهِ. بترسید از فراست مؤمن! زیرا او با نور خداوند عزّ و جلّ می بیند، هر چقدر از ایمان بهره ببریم می‌توانیم بیشتر در راه مستقیم قدم برداریم، به بیراهه نرویم و کسی را هم به بیراهه نکشانیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی در ادامه به اثرات سخاوت در زندگی انسان اشاره کرد و بیان داشت: بر اساس روایات سخاوت درخت تنومندی در بهشت است که شاخه‌های آن در دنیا آویزان است، اگر کسی در دنیا یکی از این شاخه‌ها را بگیرد آن درخت او را وارد بهشت می‌کند.

وی افزود: سخاوت یعنی اخلاص و عمل بدون منت بدون؛ و بخشیدن از داشته های خود به دیگران، و البته کرامت بالاتر از سخاوت است، در سخاوت انسان داشته هایش را هم خودش استفاده می کند و هم به دیگران می دهد، اما کریم کسی است که خودش استفاده نمی‌کند و به دیگران می‌دهد.

حجت الاسلام رضوی اضافه کرد: آبادی دنیا و آخرت، محبوب قلب ها شدن، رسیدن به آرامش، افزایش رزق و روزی از آثار سخاوت است و سخاوت یکی از مصادیق ادب الهی است، پیامبر فرمود من ادب شده خداوند هستم، و امیرالمومنین هم نزد من آداب دیده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha