دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
میهمانی لاله ها

حوزه/ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز میهمانی لاله‌ها را محوری‌ترین برنامه کمیته شهدا و ایثارگران ستاد دهه فجر این استان عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سلیمان رستمیان امروز یکشنبه در اولین نشست هماهنگی کمیته شهدا و ایثارگران ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی که در سالن جلسات اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، با تاکید بر لزوم بزرگداشت دهه فجر گفت: مردم ایران با مجاهدت و ایثارگری یک حکومت استبدادی را از اریکه قدرت پایین کشیدند و نظامی را بنا نهادند که بنای آن بر معیارها و الگوهای دین مقدس اسلام است.

وی مطرح کرد: در ایام سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، همه باید تلاش کنند تا آن شور و شعور بالای دوران پیروزی انقلاب، در عرصه ایثار و مجاهدتی که ملت ایران در دوران ظلم و ستم شاهی انجام دادند، به جامعه منتقل شود که در این راستا باید از ظرفیت شهدا، ایثارگران و همچنین مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های ملت فهیم ایران برای تبلیغ فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز میهمانی لاله‌ها را محوری‌ترین برنامه کمیته شهدا و ایثارگران ستاد دهه فجر عنوان و بیان کرد: روزشمار و عناوین برنامه‌های بزرگداشت دهه فجر، تعیین و ابلاغ شده که در این میان روزهایی برای گرامیداشت یاد شهیدان پیش بینی و برنامه‌ریزی برای تکریم، احترام و مقام منزلت خانواده‌های شهدا و ایثارگران انجام شده که میهمانی لاله‌ها محوری‌ترین و مهم‌ترین آنها است.

رستمیان افزود: میهمانی لاله‌ها یک برنامه ملی و مذهبی و محوری‌ترین برنامه کمیته است که همزمان در سراسر کشور و در البرز نیز با مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی و مردم در ۱۵۸ گلزار شهدای استان برگزار می‌شود و مردم ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا، مزار این کبوتران خونین بال را عطرافشانی و گلباران می‌کنند. برنامه متمرکز استانی نیز در گلزار شهدای امام‌زاده محمد (ع) کرج برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: اجرای طرح سپاس و دیدار و تکریم خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و برگزاری مسابقات فرهنگی و فعالیت‌هایی که معاونت فرهنگی بنیاد با موضوع ایثار و شهادت برنامه‌ریزی کرده از دیگر برنامه‌های بزرگداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران است. ۱۱ دستگاه ذیل این کمیته هستند و برنامه ریزی‌های لازم در این زمینه را انجام می‌دهند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز خاطرنشان کرد: همه مجموعه‌های دولتی، مردم‌نهاد، اماکن مقدسه، مساجد و کانون‌ها پس از ابلاغ آنچه که در این کمیته برنامه‌ریزی می‌شود این ستاد را در برگزاری برنامه‌ها یاری می‌کنند و مشارکت مابقی دستگاه‌ها بستگی به تلاش و برنامه‌ریزی ما دارد. تمامی روزهای دهه فجر مرتبط با ایثار و شهادت است، لذا چاشنی کار همه کمیته‌ها قطعاً باید بحث ایثار و شهادت باشد و تغذیه و خوراک آن نیز باید از این کمیته تأمین شود.

وی بیان کرد: امید است با هم‌افزایی و هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی بتوانیم در عرصه تبلیغ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و برنامه‌ریزی برای برگزاری ایام‌الله دهه فجر و ظرفیت‌های مربوط به حوزه ایثار و شهادت گام برداریم و بتوانیم از ظرفیت این برنامه‌ها برای تکریم و تجلیل از مقام شامخ شهیدان و خانواده‌های آنها استفاده کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha