پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
شیخ علی یاسین العاملی

حوزه/ حجت الاسلام علی یاسین العاملی گفت: حملات جمهوری اسلامی ایران به پایگاه‌های تروریسم صهیونیستی - آمریکایی در راستای منافع همه کشورهای منطقه است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین شیخ علی یاسین العاملی رئیس تجمع علمای صور در سخنانی در مدرسه دینی این شهر با تأکید بر اینکه مقرّهای تروریستی موجود در منطقه، گروه‌های تروریستی را از حمله به ایران باز نمی‌داشتند، اظهار داشت: حملات جمهوری اسلامی ایران به پایگاه‌های تروریسم صهیونیستی - آمریکایی در راستای منافع همه کشورهای منطقه است و این کشورها به جای شکایت، باید تشکر می‌کردند.

وی با قدردانی از موضع کشور آفریقای جنوبی و تصمیم دادگاه بین المللی، خواستار تلاش جهانی برای اجرای این تصمیم و توقف ماشین جنگی اسرائیل، ویران کردن غزه و قتل عام مردم آنجا شد تا این تصمیمات، جوهری بر کاغذ نماند و باعث نکوهش بین المللی نگردد.

رئیس تجمع علمای صور در ادامه با تأکید بر اینکه شرط بندی بر پیروزی ستمگر در میان قهرمانی‌های مقاومت در جنوب لبنان، عملی نادرست است، تصریح کرد: پیروی کورکورانه سفارتخانه‌ها توسط مدعیان حاکمیت باعث شد که برخی از آنها در باتلاق ضد بشریت بیفتند، زیرا تروریست اسرائیلی را با قربانی فلسطینی یکی دانستند که نشان می‌دهد این شخصیت‌ها اکنون نه تنها نیازمند شرکت در یک دوره میهن دوستی و عربیت هستند بلکه باید دوره‌ای نیز در انسانیت بگذرانند.

وی افزود: قطعنامه‌های بین المللی به ویژه قطعنامه ۱۷۰۱ تنها از سوی لبنان اجرا می‌شود و همه دنیا از لحظه صدور آن در سال ۲۰۰۶ شاهد نقض هر روزه آن از سوی اسرائیل هستند، بنابراین نمایندگان اعزامی باید به رژیم صهیونیستی بروند و آنها را نه تنها به اجرای این قطعنامه، بلکه به اجرای تمامی قطعنامه‌ها، از جمله قطعنامه ۴۲۵ مبنی بر بازگرداندن خاک و آب به لبنان ملزم کنند.

او ادامه داد: امروز مردم فلسطین نه تنها از ماشین جنگی وحشیانه دشمن رنج می‌برند، بلکه از محاصره غذا و دارو نیز در عذابند و این مستلزم ظهور خشم صادقانه مردم در تمام خیابان‌های جهان است.

حجت الاسلام و المسلمین یاسین العاملی در پایان با درود به مردم یمن که عربیت و اسلام را در موضع ملی‌گرایانه و شرعی به بهترین شکل به منصه ظهور رساندند، خاطرنشان کرد: پیروزی آرمان فلسطین بر اساس اراده، تصمیم و عمل است و سخنرانی، گفتار و بیانیه باعث پیروزی نمی‌شود.

وی افزود: در حالی که صدها هزار نفر در نوار غزه بدون دارو و غذا باقی مانده‌اند، خارج کردن ده‌ها نفر از نوار غزه برای معالجه یک دستاورد محسوب نمی‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha