پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
شیخ علی یاسین العاملی

حوزه/ حجت الاسلام علی یاسین العاملی گفت: حملات آمریکا به یمن مؤید مشارکت واقعی آمریکا، غرب و دشمن صهیونیستی در جنایات و کشتار مردم فلسطین و تجاوز به جنوب لبنان است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین شیخ علی یاسین العاملی رئیس تجمع علمای صور در سخنانی در مسجد مدرسه دینی صور با اعلان ایستادگی در کنار یمن که مورد تجاوزات بین المللی ائتلاف استکبار به سرکردگی آمریکا قرار گرفته است، تصریح کرد: این تجاوز، واقعیت را در دریای سرخ تغییر نمی‌دهد و یمن عزیز را از حمایت از کشور فلسطین منصرف نمی‌کند.

وی افزود: بستن حریم هوایی به روی موشک‌های یمنی به سمت رژیم صهیونیستی ولی گشودن آن به روی هواپیماهای پروژه صهیونیستی-آمریکایی برای حمله و تجاوز به یمن خیانتی شرم آور است.

او ادامه داد: حملات آمریکا به یمن مؤید مشارکت واقعی آمریکا، غرب و دشمن صهیونیستی در جنایات و کشتار مردم فلسطین و تجاوز به جنوب لبنان است.

حجت الاسلام و المسلمین العاملی سپس به مسائل لبنان پرداخته و گفت: هزینه جغرافیای لبنان با خون گرانبها پرداخت شده و هدیه‌ای از سوی قیمومیت یا رژیم اشغالگر نیست، بنابراین حضور هر لبنانی اعم از ارتش، مردم و مقاومت در هر بخشی یک تصمیم ویژه است و همنوا شدن با هر گفتار خارجی که از حذف مقاومت از یک منطقه خاص دم می‌زند فرومایگی و زیر بار رفتن است و مقاومت همانگونه که تا کنون بوده است باقی می‌ماند؛ چرا که نیروهای آن از بدنه این ملت و از فرزندان همین مرز و بوم بوده و مزدور کسی نیستند.

وی اضافه کرد: هدف قرار دادن مرکز بهداشتی درمانی و جمعیت پیشاهنگان رسالت اسلامی در لبنان به دست دشمن که مراکز غیر نظامی انجمن‌های بشردوستانه هستند، ادامه تهاجمات تروریستی است که متوقف نخواهد شد مگر با قدرت جبهه مقاومت که پاسخ قاطعانه آنها به تروریسم و وحشی گری دشمن، حاکمیت، آزادی و استقلال لبنان را به ارمغان خواهد آورد.

او با تأکید بر اینکه لازم است نمایندگان بین‌المللی برای دیدن تروریسم صهیونیستی به جنوب سفر کنند و ابتکاراتی را که مستلزم مبادله، تهدید یا تحریک است مطرح نکنند، خاطرنشان کرد: پیروان سفارت‌خانه‌ها و مدعیان حاکمیت در خارج از کشور فریب می‌دهند و این توهم را ایجاد می‌کنند که لبنان هنوز کشور تحت قیمومیت است در حالی که به لطف سه جانبه (ارتش، ملت و مقاومت) به لبنان آزادی و رهایی تبدیل شده است.

وی سپس به عراق پرداخت و با اشاره به اینکه این کشور هر روز بهتر از دیروز ثابت می‌کند که از اشغال خارج شده و به عربیت و نشاط بازگشته است، تأکید کرد: اتحاد عرصه‌های محور مقاومت به زودی به نابودی رژیم صهیونیستی و پروژه صهیونیستی- آمریکایی منتهی می‌شود که در پرتو آن کشورهای مستبد و متمایل به عادی سازی روابط با اسرائیل نیز سقوط خواهد کرد.

رئیس تجمع علمای صور در پایان به حمایت آفریقای جنوبی از غزه اشاره نموده و با درود به مردم فلسطینی که شکیبایی، مقاومت و استواری آنها به هیچ زبانی قابل توصیف نیست، یادآور شد: اقدام آفریقای جنوبی در شکایت از رژیم صهیونیستی را ارج می‌نهیم چرا که آنها نشان دادند از بسیاری از سازمان‌های عربی و اسلامی که هر گونه همبستگی با فلسطین را بیش از مقابله با اسرائیل سرکوب می‌کنند، انسانیت بیشتری دارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha