دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) گفت: در ایام اعتکاف چیزی با فضیلت‌تر از بیان فضایل آقا امیرالمومنین (ع) نیست و چه خوب است زینت بخش مجالسمان ذکر فضایل امیرالمومنین (ع) باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی امروز در جمع معتکفین مسجد امیرالمؤمنین(ع) ارومیه، ضمن تقدیر از مسئولین مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) به جهت برگزاری مراسم اعتکاف، اظهار داشت: همه مسلمین جهان رو به کعبه نماز می‌خوانند و خداوند علی بن ابی طالب(ع) را در کعبه متولد کرد تا هرکه رو به کعبه نماز می‌خواند و بدان توجه می‌کند، به یاد امام علی(ع) نیز بیفتد.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع)، گفت: در این مجالس علوی چیزی با فضیلت‌تر از بیان فضایل آقا امیرالمومنین(ع) نیست و چه خوب است زینت بخش مجالسمان، ذکر فضایل امام علی(ع) باشد.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: در حدیثی به نقل از نبی اکرم (ص) برای گفتن، نوشتن، شنیدن و دیدن یکی از فضایل امیرالمومنین(ع)، ثواب فراوانی ذکر شده و حضرت می‌فرمایند؛ ذِکرُ علیٍّ عبادةٌ، یاد و ذکر علی، عبادت است.

وی تصریح کرد: امام صادق(ع) از قول حضرت رسول(ص) فرمودند، هر کس یکی از فضایل امام علی(ع) را بخواند، با اقرار به آن، خداوند گناهان گذشته و آینده او را می‌بخشد و هر کس یک فضیلت از فضایل ایشان را بنویسد تا وقتی که اثر آن نوشته باقی باشد ملائکه برای او استغفار می‌کنند، همچنین هر که گوش فرا دهد به یکی از فضایل ایشان، خداوند گناهان او را که از راه گوش انجام داده می‌آمرزد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: هر کسی که به نوشته‌ای از فضایل امام علی (ع) تماشا کند، خداوند گناهانی را که او از راه چشم مرتکب شده می‌آمرزد، بنابراین نگاه به علی بن ابی طالب(ع) عبادت است، خداوند ایمان بندها را نمی‌پذیرد مگر با ولایت حضرت علی(ع) و بیزاری از دشمنانش.

امام جمعه ارومیه با اشاره به ثواب ایام اعتکاف، به معتکفین توصیه کرد ثواب این اعتکاف را به پدر و مادر و اهل بیت(ع) عطا نموده و با استغفار و راز و نیاز با خداوند متعال با دلی آرام از این مکان مقدس خارج شوند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha