یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
تصاویر/ مراسم انتخاب اولین مجمع عمومی انجمن علمی فلسفه اسلامی حوزه علمیه قم

با حضور طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه نخستین مجمع عمومی انجمن علمی فلسفه اسلامی شامگاه چهارشنبه در دبیرخانه انجمن های علمی حوزه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، پیرو صدور مجوز تاسیس انجمن فلسفه‌ اسلامی حوزه از سوی مرکز مدیریّت حوزه‌های علمیه، نخستین مجمع عمومی این انجمن شامگاه چهارشنبه ۱۱ بهمن ماه با حضور جمعی از اعضای جامعه مدرسین حوزه های علمیه و حضرات آیات و حجج اسلام والمسلمین، رشاد، فیاض، مروی، بهشتی، برته و ... در سالن همایش های دبیرخانه انجمن های علمی حوزه برگزار شد.

استا علی اکبر رشاد، رئیس شورای حوزه علمیه استان تهران و نماینده هیئت موسس انجمن علمی فلسفه اسلامی طی سخنانی در این مجمع با اشاره به آغاز به کار انجمن علمی فلسفه اسلامی حوزه علمیه قم، گفت: دانش هایی به عنوان علوم عقلی شناخته شده اند، که فلسفه اسلامی یکی از مهمترین آنها است. فلسفه اسلامی میراث گران بهایی است که محصول خرد خیل عظیمی از اندیشمندان مسلمان در طول تاریخ است که همواره به عنوان ابزاری برای دفاع از عقاید ناب اسلامی در برابر ملحدان مورد استفاده ایشان بوده است. با توجه به این میراث کهن و ضرورت مطالعات و پژوهش های عقلی، انجمن علمی فلسفه اسلامی با همکاری عده ای از اندیشمندان آغاز به کار کرد.

وی افزود: بر اساس تدابیر اتخاذ شده از سوی هیئت مؤسس انجمن فلسفه اسلامی و پیرو صدور مجوز تاسیس انجمن فلسفه‌ اسلامی حوزه از سوی مرکز مدیریّت حوزه‌های علمیه این انجمن از امشب و با انتخاب اعضای هیئت رئیسه رسما فعالیت خود را آغاز به کار خواهد کرد.

استاد رشاد ادامه داد: در همین راستا با برگزاری انتخابات اعضای پیوسته انجمن، نامزدهای تایید شده از سوی هیئت موسس را برای مدت دو سال به عنوان هیات مدیره انتخاب می کنند.

گفتنی است، ‌آیات و اساتید احمد بهشتی، علی اکبر رشاد، محمدباقر تحریری، سید یدالله یزدان پناه، ‌ حسن معلمی، عبدالحسین خسروپناه، علی شیروانی هرندی، یارعلی کرد فیروزجائی، محمد عرب صالحی، ‌رضا اکبریان و ‌عسگر دیرباز، از اعضای هیئت موسس انجمن علمی فلسفه اسلامی هستند.

لازم به ذکر است، نخستین مجمع عمومی انجمن علمی فلسفه اسلامی بیش از ۲۰۰ دقیقه به طول انجامید.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha