یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
جشنواره

حوزه / در ششمین شب از چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر فیلم سینمایی پروین بهترین اثر به نمایش درآمده بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، در ششمین شب از چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر ۳ فیلم در خانه جشنواره به نمایش درآمدند. فیلم اول «نپتون» ساخته محمد ابراهیم غفاریان یک ملودرام اجتماعی است که کارگردانی آن را محمد ابراهیم غفاریان بر عهده دارد این اثر نمایشی تلاش دارد به بحث گسست نسل‌ها و همچنین مشکلات در خانواده‌های امروزی توجه کند. فیلم موضوعاتی را مورد توجه قرار می‌دهد که در جامعه امروز آسیبی جدی برای تمامی خانواده‌ها محسوب می‌شود. این کار با وجود فیلم اولی بودن فیلمسازش، یک اثر خوش ساخت و تاثیرگذار است.

در این فیلم داستان یک آرشیتکت روایت می‌شود که همسری نقاش دارد. این دو کاملاً رابطه سردی با یکدیگر داشته و به فرزند خود بی‌توجهی می‌کنند به نحوی‌که حتی اندک زمانی هم برای هم صحبتی با فرزند خود باقی نمی‌گذارند. در نهایت طلاق عاطفی که در خانواده وجود دارد زندگی آنها را از هم می‌پاشاند. این فیلم روایت مشکلی است که در جامعه حاد شده اما به آن توجه جدی صورت نمی‌گیرد.

به لحاظ فنی فیلم نمره قبولی دریافت می‌کند هرچند اشکالاتی نیز دارد. برای مثال در امر فیلمنامه ماه با شخصیت پردازی نامناسب مواجه هستیم. گذشته شخصیت‌ها به خوبی تعریف نشده‌اند برای همین نمی‌توان چندان با آنها ارتباط برقرار کرد. همچنین کار باید در تدوین کوتاه‌تر شود. بازی‌ها در فیلم نیز یک اتفاق کاملاً معمولی است.

انیمیشن «شمشیر و اندوه» قدمی جدید در سینمای ایران است. زیرا برای اولین بار از اسکن انسانی در کار بهره برده شده است. فیلم داستان ایران در زمان امویان است. قصه از آنجایی آغاز می‌شود که امام حسن (ع) به شهادت رسیده است و معاویه در حال تثبیت جایگاه خود است. سپس معاویه فوت کرده و یزید جای او می‌نشیند. ایرانیان به همراه علویان تلاش می‌کنند به امام حسین (ع) بپیوندند اما یزیدیان آنها را شناسایی کرده و به حبس می‌کشند.

قهرمان این انیمیشن جوانی به نام کارن است. او تلاش می‌کند به یاران امام حسین (ع) بپیوندد این انیمیشن با برخورداری از قالبی اکشن موضوعی عاشقانه را هم مد نظر قرار می‌است. این انیمیشن به لحاظ کیفی استانداردهای خوبی را دارد اما همانند چند انیمیشن دیگر در جشنواره مشکل اصلی آن فیلمنامه است. عماد رحمانی، مهرداد محرابی کارگردانی این اثر خوش ساخت را بر عهده دارند. ساخت این اثر نزدیک به دو سال به طول کشیده و نزدیک به ۲۰۰ نفر در این پروژه درگیر کار بوده‌اند.

فیلم سینمایی پروین به کارگردانی محمدرضا ورزی آخرین فیلمی است که شب گذشته روی پرده رفت. این فیلم به دلیل جنس قصه اثری کاملاً شاعرانه است. درباره فیلم پروین باید گفت با یک اثر خوش ساخت و شریف روبرو هستیم که چهره یکی از مفاخر این سرزمین را به شکل مطلوبی تصویر می‌کند این فیلم همچنین تصویرسازی زیبا از الگوی زن ایرانی را نشان می‌دهد.

بازی‌ها در حد قابل قبولی هستند البته انتخاب محمدرضا شریفی‌نیا برای نقش پدر چندان مطلوب نیست درباره زمان فیلم نیز باید گفت به دلیل تعدد شخصیت زمان فیلم بسیار طولانی است و همین امر مخاطب را خسته می‌کند. فیلم سینمایی «پروین» بهترین اثر ورزی محسوب می‌شود. در ضمن تصویرسازی واقعی از پروین را در این اثر شاهدیم. بازیگر نقش پروین به خوبی از عهده نقش برآمده است. این کار احتمالاً در چند بخش نامزد دریافت سیمرغ خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha