جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024
انتخابات

حوزه/ اعلام راهبرد انتخاباتی جبهه اصلاحات در عدم صدور لیست در شهر تهران همزمان با اعلام‌ آمادگی بسیاری از احزاب، چهره‌ها و نامزدهای اصلاح‌طلب برای مشارکت انتخاباتی، یکبار دیگر نشان داد که شکاف در جریان اصلاحات جدی است و احتمالا این جبهه سیاسی پس از انتخابات اسفندماه دچار فروپاشی می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، انتخابات دوره‌ دوازدهم مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۲۹۰ نماینده و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز برای ۸۸ کرسی، ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد که همه احزاب، گروه ها، جناح های سیاسی و اجتماعی در کشور در تکاپوی برگزاری یک انتخابات پرشور و رقابتی هستند.

خبرگزاری حوزه نیز برای اطلاع مخاطبان فهیم خود از اخبار، اطلاعیه ها، بیانیه ها و صلاحیت نامزدهای انتخاباتی اقدام به تهیه بسته خبری کرده که مخاطبان را در جریان آخرین اخبار و رویدادهای انتخاباتی قرار دهد.

۵۵۰ نفر از رد صلاحیت شدگان انتخابات مجلس تایید شدند

هادی طهان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با شبکه خبر در خصوص تایید صلاحیت کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: رسیدگی به اعتراض داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در شورای نگهبان کماکان ادامه دارد و با تایید قریب به ۵۵۰ نفر دیگر از افراد رد صلاحیت شده انتخابات مجلس تعداد تائید شدگان ۱۳۲۰۰ نفر رسید.

وی گفت: اسامی حدود ۵۵۰ نفری که تایید شده‌اند ان‌شاءالله به وزارت کشور ارسال خواهد شد تا به داوطلبان ابلاغ شود و این نکته را هم اضافه کنم فرایند بررسی تا نوزدهم بهمن ماه ادامه دارد.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه ساعتی پیش مدت مهلت اعتراض رد صلاحیت شدگان مجلس خبرگان رهبری هم به پایان رسید، تصریح کرد: بر اساس قانون به مدت ۱۰ روز جهت بررسی به اعتراضات داوطلبان رد صلاحیت شده فرصت باقی‌ است.

طحان نظیف در خصوص تعداد داوطلبینی که به رد صلاحیت خود اعتراض داشته‌اند نیز، گفت: تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر از کسانی که تایید صلاحیت نشده‌اند در سامانه اعتراض خود را ثبت کردند و ان‌شاءالله فقهای شورای نگهبان این اعتراضات را بررسی خواهند کرد.

تبلیغات صوتی در «ایران صدا» برای نامزدهای انتخابات فراهم شد

مدیر «ایران صدا» گفت: برای نامزدهای انتخابات یک بخش و صفحه اختصاصی ایجاد کردیم که می‌توانند صداهای مربوط به معرفی و تبلیغات خودشان و حامیان را روی این سکوی صداپایه قرار دهند.

مهدی شاملو با اشاره به اقدامات صورت گرفته ویژه انتخابات اظهارداشت: برای انتخابات امسال علاوه بر تولیدات محتوایی که شامل برنامه سازی، تهیه پادکست‌های ویژه و کتاب‌های گویا برای انتخابات است، ایران صدا به عنوان بزرگترین سکوی صداپایه کشور چند اقدام ویژه و خاص انجام داده است.

وی گفت: ایران صدا برای هر یک از نامزدهای انتخابات یک بخش و صفحه اختصاصی ایجاد کرده است. در این صفحه نامزدها می‌توانند صداهای مربوط به معرفی و تبلیغات خودشان و حامیان را بگذارند.

اطلاعیه شماره ۱۳ ستاد انتخابات: ارائه شماره ملی در روز اخذ رای الزامی است

اطلاعیه شماره ۱۳ ستاد انتخابات کشور با موضوع فهرست مدارک هویتی لازم جهت رای دهندگان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری منتشر شد.

متن اطلاعیه به این شرح است:

ضمن تبریک عید سعید مبعث نبی اکرم (ص) و ایام الله دهه مبارک فجر، به آگاهی مردم شریف ایران اسلامی می رساند، براساس ماده ۱۱ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی اخذ رای از رای دهندگان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ماه سال جاری با ارائه اصل یکی از مدارک هویتی پنجگانه ذیل انجام می پذیرد.

۱- شناسنامه

۲- کارت ملی

۳- گواهینامه رانندگی

۴- کارت خدمت دوره ضرورت نظام وظیفه

۵- گذرنامه

همچنین در راستای اجرای تبصره (۴) ماده مذکور و به منظور تسریع در احراز هویت رای دهندگان، ارائه شماره ملی برای دارندگان شناسنامه های قدیمی در روز اخذ رای الزامی است.

آغاز ضبط برنامه‌های مناظره انتخاباتی نامزدهای مجلس از امروز در کرمان

ضبط برنامه‌های مناظره‌های انتخاباتی نامزدهایی که فقط در سامانه ثبت درخواست مناظره نام‌نویسی کردند؛ از امروز در رسانه استانی آغاز می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان گفت: امروز از ساعت ۸ تا ۱۰ صبح ضبط برنامه مناظره نامزدهای مجلس در حوزه انتخابیه کهنوج، منوجان، رودبار جنوب، قلعه‌گنج، فاریاب و جازموریان و از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در حوزه انتخابیه جیرفت و عنبرآباد ضبط مناظره انجام شد.

علی رمضانی در پایان اضافه کرد: شنبه ۲۱ بهمن نیز ضبط برنامه مناظره حوزه انتخابیه شهربابک از ساعت ۸ تا ۱۰ و حوزه بافت ـ رابر و ارزوئیه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ انجام خواهد شد.

تعداد نامزدهای انتخابات خبرگان رهبری به 144 تن رسید

هادی طحان‌نظیف سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگوی تلویزیونی، ضمن تبریک عید مبعث، گفت: مهلت رسیدگی به اعتراضات داوطلبان ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری امروز به اتمام رسید و در نهایت پس از بررسی اعتراضات داوطلبان توسط فقهای شورای نگهبان در نهایت تعداد نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری به ۱۴۴ نامزد رسید و فهرست اسامی امشب به وزارت کشور ارسال خواهد شد.

وی افزود: با توجه به تأیید صلاحیت‌هایی که اخیرا صورت گرفت و همچنین با توجه به استفاده برخی نامزدها از ظرفیت قانونی تغییر حوزه انتخابیه در حال حاضر در همه حوزه‌های انتخابیه تعداد نامزدها به اندازه لازم برای برگزاری انتخابات وجود دارد.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به این سؤال که آیا حوزه انتخابیه‌ای وجود دارد که یک نامزد رقیب نداشته و یا تعداد نامزدها کمتر کرسی‌های حوزه باشد، اظهار کرد: در همه حوزه انتخابیه تعداد نامزدها به اندازه لازم برای برگزاری انتخابات وجود دارد.

انتقاد معنادار علی لاریجانی از ردصلاحیت‌ها در انتخابات مجلس/ برخی فقط سخنان رهبری را تکرار می‌کنند

علی لاریجانی در حاشیه تجدید میثاق اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام با آرمان های انقلاب در حرم مطهر امام گفت: امام یک شخصیت روشن بین بود و نسبت به مسائل دنیا و تحولاتش اطلاع داشت. به همین دلیل یک مسیر جدیدی را برای امت، اسلام و ملت ایران باز کرد.

وی افزود: حضرت امام اتکای اصلی اش هم علاوه بر جنبه های معنوی شخصیت ایشان، روی مردم و آگاهی آنها بود. حرکت امام در نهضتی که به پیروزی رساند، توام با آگاهی مردم بود و مردم را در حرکت هایش اقناع می کرد. مثلا در پیروزی انقلاب حرکت امام همراه با یک اقناع بود.

لاریجانی تأکید کرد: راهی که امام دنبال کرد همراه با روشن بینی نسبت به تحولات در سطح جهانی و منطقه و نیازهای ملت ایران بود پایه این بر اقناع فکری مردم استوار بود مردم در ابتدای پیروزی انقلاب نسبت به امام قانع بودند و به این نتیجه رسیده بودند که حرکت امام راه سعادت ملت را تامین می کند. پس تکیه گاه اصلی مردم و قانع کردن آنهاست.

رییس سابق مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: بر همین مبناست که امام در حل مسائل پیش آمده همواره راه جدیدی باز می کرد. ایشان زمانی فرمودند هیچ چیزی مهمتر از اصل نظام جمهوری اسلامی نیست و (در این راستا) بعضی احکام را تغییر می دادند تا راه نظام باز شود. امروز هم باید به این توجه کنیم تمرکز روی مردم در مسیر راه و قانع کردن شان، حرف بسیار کلیدی برای ادامه راه است.

او گفت: ابن سینا فیلسوف بزرگ ما در موضوع «مدینه فاضله» می گوید، اساس این است که مردم قانع شوند و به همین دلیل در مجمع قانون گذاری که در نظر می گیرد می گوید در این مجلس خطبا حضور داشته باشند تا بتوانند بر اساس سنت های جامعه قانون وضع کنند و مردم را قانع کنند. لذا فکر می کنم همه مسئولین باید توجه داشته باشند پیوستگی در راه امام متکی به مردم و اقناع آنهاست.

لاریجانی درباره انتخابات مجلس شورای اسلامی هم گفت: یک وجه این است که بدانیم مسأله انتخابات یک وظیفه ملی و اسلامی است و آینده کشور به این مربوط می شود. دوم این است که همه بخش ها وظیفه خود را ذیل نظر رهبری بشناسند. وقتی رهبری می فرمایند که مشارکت بالا برای ما سعادت ایجاد می کند، معنی آن این نیست که بخش های مختلف این سخنان را صرفا تکرار کنند، بلکه آنها باید ببیند چه کار باید بکنند که این مشارکت چشمگیر تر شود. بخش های اجرایی و نظارتی و احزاب این وظیفه را دارند.

وی افزود: رهبری گفتند مشارکت هر چه بیشتر مسأله اصلی است. پس باید بخش های مختلف بببیند چطور این را اجرا کنند. برخی فقط سخن رهبری را تکرار می کنند، در حالی که تکرار کردن صرف احتیاج نیست؛ بلکه احتیاج به راه حل دادن و فراهم کردن زمینه حضور بیشتر مردم است.

دبیر ستاد انتخابات: در انتخابات ۱۱ اسفند یک تعرفه داریم

در انتخابات ۱۱ اسفند بر روی تعرفه رای پرفراژ خورده و از وسط دو قسمت می‌شود.

دبیر ستاد انتخابات گفت: در انتخابات ۱۱ اسفند بر روی تعرفه رای پرفراژ خورده و از وسط دو قسمت می‌شود که قسمت بالای تعرفه برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و قسمت پایین تعرفه برای انتخابات مجلس خبرگان است.

تشریح سازوکار مناظرات انتخاباتی صداوسیما

دبیر ستاد انتخابات سازمان صداوسیما سازوکار مناظره‌های انتخاباتی را تشریح کرد.

محمدصالح مفتاح، دبیر ستاد انتخابات صداوسیما درباره ساز و کار پخش مناظره‌های انتخاباتی در ۲۰۰ شبکه تلویزیونی در حوزه‌هایی با بیش از دو نماینده و نقش آن‌ها در این مناظرات گفت: ما برای هر ۲۰۰ کانال و برای هر شب در دوره تبلیغات یک مناظره به مدت ۲ ساعت در نظر گرفته‌ایم.

دبیر ستاد انتخابات سازمان صداوسیما اضافه کرد: تعداد افراد حاضر در مناظره بر مبنای ثبت‌نام کسانی است که قبلا اعلام کرده‌اند که می‌خواهند از امکان تبلیغات تلویزیونی استفاده کنند؛ بنابراین از این افراد، تأییدیه جداگانه‌ای اخذ شده است. اگر تعداد افرادی که می‌خواستند در مناظرات شرکت کنند تا ۲۰ نفر باشد همه در جلسات با هم حضور خواهند داشت تا مردم هم تبادل افکار این افراد را ببینند و هم قابلیت مقایسه داشته باشند.

وی ادامه داد: ممکن است در این حالت به هر شخص، ۶ دقیقه زمان برسد که در یک موضوع مشخصی که ما تایید کرده‌ایم با یکدیگر صحبت کرده و نظراتشان را بیان می‌کنند. سؤالات مناظره حوزه‌های مختلفی را در برمی‌گیرد. اگر بیش از ۲۰ نفر تقاضای مناظره کرده باشند، به دو گروه تقسیم می‌شوند؛ مناظرات ضبط شده و بین این افراد برگزار می‌شود.

مفتاح درپایان تصریح کرد: مجموعا حدود هزار و ۴۰۰ مناظره برگزار خواهیم کرد. یعنی هر کدام از این ۲۰۰ کانال دو ساعت مناظره دارند. رقم، رقم بسیار بزرگی است همکاران ما در استان‌ها برای این موضوع تلاش بسیاری انجام می‌دهند که بتوانیم رقابت واقعی را در صحنه انتخابات شاهد باشیم و مردم بتوانند مشارکت آگاهانه‌تری را در انتخابات داشته باشند.

۶۶۰ رای اولی شهرستان مرزی تایباد مشارکت انتخاباتی را تجربه می‌کنند

مهدی شیردل، سرپرست فرمانداری تایباد روز چهارشنبه در همایش بزرگ رای اولی‌های شهرستان تایباد افزود: ۶۶۰ دانش‌آموز رای اولی در این شهرستان مرزی خراسان رضوی امسال نخستین حضور در انتخابات و مشارکت سیاسی را تجربه می‌کنند.

وی خطاب به جوانان که نباید در انتخاب افراد سلیقه ای عمل کنند، گفت: انتخاب فرد اصلح باید بر اساس شایسته گزینی باشد، چراکه انتخاب اصلح می‌تواند مشکلات کشور را در عرصه های مختلف برطرف کند.

شیردل بیان کرد: یکی از رویدادهای مهم کشور که از افتخارات نظام ما محسوب می شود، برگزاری انتخابات و موضوع مردم سالاری دینی است و اینکه خود ملت در تعیین سرنوشت کشورشان نقش دارند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری جمعه ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار می شود و نامزدهای انتخابات برای دستیابی به ۲۹۰ کرسی قوه مقننه و ۸۸ کرسی مجلس خبرگان رهبری با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد، به همراه شهرستان های تربت جام، باخرز و صالح آباد، به صورت مشترک دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

تریبون «صدای جمهور» میزبان خیابان‌های تهران/ برنامه‌های بسیج دانشجویی دانشگاه تهران برای انتخابات

امیرحسین شمشیری مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در نشست خبری این تشکل دانشجویی با اشاره به برنامه‌های انتخاباتی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران از برگزاری برنامه‌هایی با عنوان تریبون آزاد "صدای جمهور" در میادین مختلف شهر خبر داد و گفت: دانشجویان بسیجی دانشگاه تهران به دلیل اهمیت مشارکت و کمک به این امر در انتخابات قرار است برگزاری تریبون‌های آزاد دانشجویی با عنوان صدای جمهور با حضور اقشار مختلف مردمی در میادین اصلی و خیابان‌های شلوغ تهران را در دستورکار خود قرار دادند.

وی با اشاره به اینکه این برنامه از ۲۱ بهمن ماه در میادین اصلی تهران برگزار می‌شود، تصریح کرد: ما در انتخابات سال ۱۴۰۰ نیز چنین تریبون‌هایی را برگزار کردیم، اما امسال قرار است این تریبون‌ها با حضور اقشار مختلف برگزار شده و در آن به گفتگو درباره مسائل اصلی اقشار مختلف که از سوی مجلس باید در دستور کار قرار گیرند، پرداخته شود.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران گفت: مجوز برگزاری این تریبون‌ها در میادین مختلف در حال پیگیری است و نقاطی که تا کنون برگزاری چنین تریبون‌هایی در آن قطعی شده است، سردر دانشگاه تهران، بازار تهران و سبزه میدان است. این تریبون‌ها با حضور قشرهای مختلفی مانند فرهنگیان، پرستاران، کارگران و... برگزار می‌شود.

شمشیری خاطرنشان کرد: برگزاری چنین تریبون‌های در درون خود دانشکده‌های دانشگاه تهران با حضور دانشجویان و بررسی مسائل آن‌ها را نیز در دست داریم.

شکاف در جریان اصلاحات | اصلاح‌طلبان پیش از انتخابات بازی را باختند

اعلام راهبرد انتخاباتی جبهه اصلاحات در عدم صدور لیست در شهر تهران همزمان با اعلام‌ آمادگی بسیاری از احزاب، چهره‌ها و نامزدهای اصلاح‌طلب برای مشارکت انتخاباتی، یکبار دیگر نشان داد که شکاف در جریان اصلاحات جدی است و احتمالا این جبهه سیاسی پس از انتخابات اسفندماه دچار فروپاشی می شود.

اختلاف درباره مشارکت انتخاباتی اصلاح طلبان، ماه ها قبل از انتخابات آغاز شد. آنجا که احزاب شناخته شده اصلاح طلب مانند حزب کارگزاران رای به حضور در عرصه رقابت دادند اما از سوی مقابل، جریانات رادیکال که در راس جبهه اصلاحات قرار گرفته اند، با لج بازی به عرصه انتخابات نگریستند.

همسویی اصلاح طلبان با تحریمی‌ها البته امر تازه ای نیست و در ادوار گذشته انتخابات نیز اصلاح طلبان تجربه قهر با صندوق رای را داشنه اند اما این بار اصلاح طلبها حتی جایی در میان اپوزسیون تحریمی هم ندارند و جریان معاند، اصلاح طلب و اصولگرا را با یک چشم می نگرد.

راهبرد اصلاح طلبان در انتخابات معمولا این است که در انتخاباتی حضور می یابند که مطمئن به پیروزی در آن باشند و اگر احساس کنند رای کافی ندارند، خود را نماینده بخش تحریمی نشان می دهند تا چنین القا کنند که این اصلاح طلبان هستند که عامل مشارکت در انتخابات می باشند و بنابراین باید برای این حضور خود امتیازگیری کنند.

در انتخابات مجلس هفتم یا انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، اصلاح طلبان با علم شکست، نامزدی را معرفی نکردند، حال آنکه در دیگر دوره ها بدون آنکه شرایط تغییری کرده باشد، با معرفی نامزد، خود را پیروز میدان نشان دادند و گاهی هم که مانند سال ۸۸ محاسبات‌شان خطا از آب درآمد، سعی کردند بازی را برهم زده و با عبور از رای مردم، وارد کنش های خیابانی شوند.

اکنون به نظر می رسد با عدم مشارکت بخش رادیکال اصلاح طلبان در عرصه انتخابات مجلس، باید رسما مرگ سیاسی این جریان را اعلام کرد و امیدوار رود که بخش میانه روتر و عملگرای این جریان با مشارکت فعال، این نقیصه را جبران کند چراکه اگر چنین نشود، باید گفت که دوره لصلاحات برای ورود به رقابتهای سیاسی به سر رسیده و این طیف در ادوار بعدی هم نمی تواند انتظار پشارکت انتخاباتی داشته باشد.

واکنش خزعلی درباره سهم دادن احزاب به بانوان در فهرست انتخابات

انسیه خزعلی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، درباره سهم دادن شورای ائتلاف نیروهای انقلاب به بانوان در فهرست انتخابات، گفت: ما در مسائل سیاسی و انتخاباتی گروه‌ها و شوراها وارد نمی‌شویم ولی طبیعتاً احزاب باید برای ورود خانم‌ها به عرصه‌های اجتماعی این نگاه را داشته باشند.

وی افزود: این روزها باید یاد امام خمینی(ره) را گرامی داشت که راه را برای ورود زنان به عرصه سیاست باز کردند و احزاب و گروه‌ها هم باید همین نگاه امام را داشته باشند.

استفاده از امکانات شهرداری یزد برای تبلیغات داوطلبان انتخابات ممنوع است

رییس شورای اسلامی شهر یزد گفت: هرگونه استفاده از امکانات شهرداری برای تبلیغ به نفع یا علیه کاندیداهای انتخابات ممنوع است و طبق قانون با متخلفان برخورد خواهد شد.

"عزیزالله سیفی" روز چهارشنبه در یکصد و هشتادمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد با تبریک مبعث حضرت رسول اکرم(ص)، افزود: البته تعدادی سالن شهرداری، طبق درخواست ستاد انتخابات استان تدارک دیده شده که با دریافت هزینه در زمان تبلیغات اجاره داده می شود.

وی ادامه داد: ۲ انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را در پیش رو داریم و استفاده از امکانات شهرداری ها در جهت تبلیغ نامزدها ممنوع است.

تشکیل ستادهای پیشگیری از تخلفات انتخاباتی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: از چندماه قبل ستادهای مرکزی، استانی و شهرستانی پیشگیری از تخلفات انتخاباتی تشکیل شده است.

جهانگیر با حضور در شورای پیشگیری از وقوع جرم استان گفت: در این شورا یک تقسیم کار ملی صورت می‌گیرد و همه دستگاه‌ها باید نقش خود را ایفا کنند لذا در این شورا سیاست گذاری و تقسیم کار می‌شود تا دریابیم که به چه نحو می‌توان با آسیب‌ها مقابله کرد.

او افزود: از چندماه گذشته ستادهای مرکزی، استانی و شهرستانی پیشگیری از جرائم تخلفات انتخاباتی تشکیل شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با اشاره به اینکه به موجب قانون، ۳۲ تخلف و جرم پیش بینی شده که همه آنها با نگاه هشداری در حال رصد است تأکید کرد: تبلیغات زود هنگام بعضی طرفداران نامزدها در فضای مجازی و واقعی از جمله این تخلفات بوده که با تذکرات به موقع از تشکیل پرونده برای آن ممانعت شد.

او گفت: اجتناب از تخریب نامزدها نیز مورد توجه بوده که با آموزش‌ها و توجیهات لازم در ماه‌های گذشته از نامناسب شدن فضا برای انتخابات ممانعت شده است.

جهانگیر افزود: بیش از ۳۰۰ مورد تذکر در رابطه با پیشگیری از فعالیت‌های زودهنگام انتخاباتی داده شده است.

رادیو سلامت در مسیر انتخابات

برنامه در مسیر انتخابات به تهیه کنندگی نازیلا نظمی از تولیدات فضای مجازی رادیو سلامت است که هر روز روانه آنتن می‌شود.

محمد یوسفی، مدیر فضای مجازی رادیو سلامت درباره برنامه در مسیر انتخابات بیان کرد: با توجه به در پیش بودن دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، شبکه‌های رادیویی در راستای برگزاری هرچه باشکوه‌تر انتخابات، آگاهی‌بخشی به جامعه با هدف انتخاب اصلح، مشارکت حداکثری جمهور مردم و تحقق عدالت رسانه‌ای، برنامه‌های ویژه انتخاباتی را تهیه و روانه آنتن می‌شود. برنامه در مسیر انتخابات هم با این محوریت تهیه و روانه آنتن رادیو سلامت می‌شود. این برنامه از تولیدات فضای مجازی این شبکه رادیویی است و هر روز ساعت ۱۰ و ۲۵ دقیقه پخش می‌شود.

وی ادامه داد: برنامه در مسیر انتخابات در ابتدا حرف‌های مردمی را پخش می‌کند و مردم از حضورشان در انتخابات، مطالبات شان از نمایندگان، متعهد بودن نمایندگان به قول‌هایی که می‌دهند و ... خواهند گفت. بعد از پخش صحبت‌های مردمی، فیروزه آدابی مجری برنامه درباره محورهای قانون اساسی، کانال‌های انتخاباتی، مشارکت مردم در انتخابات و تاثیرات آن در آینده کشور و ... صحبت می‌کند. این برنامه در ۷۰ قسمت تهیه شده و شنوندگان هر روز می‌توانند شنونده برنامه باشند.

رای اولی های البرز حضور خود در انتخابات را جشن گرفتند

دانش آموزان رای اولی استان البرز با حضور در جشن باشکوهی که روز چهارشنبه در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد، آمادگی خود را برای خلق یک حماسه ملی اعلام کردند.

در این مراسم که مرتضی ولی پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز و علی حجر گشت مدیر کل آموزش و پرورش این استان حضور داشتند، بیش از یک هزار و۸۰۰ دانش آموز رای اولی به شکرانه رسیدن به سن مشارکت در عرصه سرنوشت ساز تصمیم گیری را جشن گرفتند.

این دانش آموزان در حالی که پرچم جمهوری اسلامی ایران را به نشانه اقتدار و عزت تکان می دادند ، یکصدا سرودهای ملی و حماسی اجرا کردند.

شماری از دانش آموزان حاضر در این جشن نیز با در دست داشتن تصاویر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدا بر حفظ آرمان های انقلاب اسلامی و پاسداری از ارزشهای آن تاکید کردند.

در حاشیه جشن رای اولی های استان البرز نیز یک صندوق اخذ رای نمادین به نمایش درآمد و دانش با چگونگی رای دادن در پای صندوق های اخذ رای آشنا شدند.

استان البرز ۵۲۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی دارد.

تخریب نامزدهای انتخاباتی رقیب، جرم است

دادستان همدان گفت: با نامزدهای انتخاباتی و طرفداران آنان که به جای ارایه برنامه در فضای حقیقی و مجازی به تخریب رقیب می پردازند، برخورد می شود.

«حسن خانجانی موقر» در کارگروه هماهنگی تبادل اطلاعات انتخابات و چهارمین جلسه کارگروه پیشگیری از جرایم انتخاباتی در فضای مجازی، افزود: همچنین با نامزدهای انتخاباتی که با ارایه برنامه درصدد دلسرد کردن مردم برای حضور در پای صندوق های رأی هستند برخورد می شود.

وی با اشاره به اینکه بارها به مدیران دستگاه های اجرایی تذکر داده شده که از همراهی با نامزدهای انتخاباتی اجتناب کنند، تصریح کرد: این اقدام از سوی برخی مدیران انجام گرفته که هشدارهای لازم به آنان داده شده و در صورت تکرار پرونده قضایی برایشان تشکیل می شود.

دادستان همدان تاکید کرد: بررسی تخلفات و ارایه گزارش این تخلفات به مرجع صالح قضایی بر عهده هیأت های اجرایی است که تاکنون گزارشی از آنها نداشته ایم.

از اقدام صدا و سیما در ایجاد کانال‌های انتخاباتی حمایت می‌کنیم

وزیر کشور در بجنورد گفت: از صدا و سیما برای ایجاد کانال‌های انتخاباتی و مناظره‌های تلویزیونی نامزدهای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی صددرصد حمایت می‌کنیم.

وحیدی وزیر کشور امروز در بدو ورود به خراسان شمالی در فرودگاه بجنورد گفت: اقدام صداوسیما در طراحی ۲۰۰ کانال صدا و سیما فرصت مناسبی را برای شناخت داوطلبان فراهم کرده است و نیازی به هزینه گسترده داوطلبان نیست و مناظره‌ها نیز کارهای ارزشمندی است تا داوطلبان نظرات خود را بیان کنند.

وی افزود: مجلس قوی به ایرانی قوی کمک می‌کند و مشارکت گسترده موجب می‌شود تا مجلسی قوی شکل گیرد.

حقیقت‌پور: لاریجانی فهرست انتخاباتی نمی‌دهد

منصور حقیقت‌پور، عضو مجمع نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی با رد هرگونه اخبار منتشره درباره ورود مجدد «علی لاریجانی» به عرصه سیاست با لیست انتخاباتی سامان، گفت: این خبر از اساس کذب محض است و مانند این است که بگویند لاریجانی به ایسلند رفت! اما آن چیزی که من از «سامان» می‌شناسم، یک بانک سامان، یک سازمان هواپیمایی و یک شهری با نام سامان در چهارمحال بختیاری است.

وی درباره اینکه آیا تاکنون جلسه‌ای با اعتدال و توسعه برای ائتلاف در انتخابات برگزار کرده‌اید؟ گفت: تا امروز که ۱۸ بهمن ماه است نه جلسه ای برای ائتلاف برگزار کرده‌ایم و نه سرلیستی داریم.

این فعال سیاسی همچنین درباره نقش خواص در انتخابات گفت: خواص نقش اساسی دارند و فرصتی است تا با موضع گیری درست مردم را به مشارکت در انتخابات دعوت کنند و ماهم یک رای بیشتر نداریم.

روز گذشته در فضای مجازی خبری منتشر شده بود مبنی براینکه علی لاریجانی برای ورود مجدد به عرصه سیاست، نگاه ویژه ای به مجلس دوازدهم دارد و قرار است به صورت مستقل و با لیست سامان وارد عرصه رقابت انتخابات مجلس دوازدهم شود.

ویژه برنامه‌های بصیرتی حوزه‌های علمیه خواهران در انتخابات

حجت الاسلام و المسلمین رجبی عنوان کرد: از وظایف ذاتی همه دلسوزان کشور و نهادهای دینی مقابله با توطئه دشمنان و تلاش برای عزت اسلام و مسلمانان است.

وی ادامه داد: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران نیز بر خود لازم می‌داند در این عرصه خطیر جهت افزایش آگاهی و بصیرت سیاسی مردم تلاش کند و برای به کارگیری همه ظرفیت‌های خود در این عرصه مهم برنامه‌ریزی داشته باشد.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران افزود: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با وجود بیش صد هزار طلبه، دانش آموخته، استاد و کارمند در سراسر کشور ظرفیت خوبی برای زمینه‌سازی ارتقای بصیرت، آگاهی و بینش سیاسی مردم و به ویژه زنان و دختران دارد.

وی بیان کرد: «تبلیغ، ترویج، تثبیت و تعمیق فرهنگ و معارف اسلامی و ارزش‌های انقلابی در سطح ملی و فراملی با تأکید بر عرصه زن و خانواده» جزء مأموریت‌های حوزه‌های علمیه خواهران است؛ به همین جهت طرح کلان بصیرتی با عنوان«عطر حضور» به منظور مشارکت حوزه‌های علمیه خواهران در انتخابات ۱۴۰۲ تدوین گردیده که برنامه‌های متنوعی را پیشنهاد می‌دهد.

علاقه مندان جهت مشاهده این برنامه‌ها می‌توانند به نشانیhttps://www.whc.ir/system/file/cede919176aa70a0988723fc9ccca3c6.zip مراجعه کنند.

۴۵۰ نفر در انتخابات البرز با هم رقابت می کنند

استاندار البرز گفت: ۴۵۰ داوطلب در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلانی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در این استان با هم رقابت خواهند داشت که سه نفر با رای مردم بعنوان نمایندگان البرز در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی انتخاب می شوند.

مجتبی عبداللهی روز چهارشنبه در دیدار صمیمی با دست اندرکاران برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری در شهرستان اشتهارد افزود: دست اندرکاران برگزاری انتخابات امین و معتمد مردم و نظام هستند؛ بنابراین علاوه بر انجام وظایف، تکلیف بزرگ تبیین گری و امیدآفرینی در خصوص دستاوردهای انقلاب و دعوت مردم برای حضور در پای صندوق های رای را دارند.

مدیریت ۲۸ نماینده فرماندار در گرمه بر روند اجرایی انتخابات

عبدالحسین قاضوی فرماندار گرمه در جلسه نمایندگان فرماندار شهرستان گرمه اظهار کرد: ۲۸ نماینده فرماندار در شعب اخذ رأی مدیریت دارند و تعهد داریم انتخاباتی سالم و بی‌شک و شبهه برگزار کنیم و لازمه برگزاری این نوع انتخابات دقت هیات‌های اجرایی است.

وی گفت: انتخابات تجلی حضور و مشارکت سیاسی مردم در عرصه تحقق اراده ملت برای تعیین سرنوشت خویش است که دارای اهمیت و جایگاه بالایی است.

فرماندار گرمه با بیان اینکه همه ما باید نهایت دقت و تلاش خود را در جهت برگزاری هر چه بهتر انتخابات به کار گیریم، افزود: اهتمام در اجرای قوانین و دستورالعمل‌های مربوط به روز انتخابات و ایجاد هماهنگی بین اعضای شعب از عمده وظایف نمایندگان فرماندار است.

وی نمایندگان فرماندار را عالی‌ترین مقام اجرایی در شعب اخذ رأی نامید و گفت: علاوه بر این که ما مجری انتخابات هستیم، ضمن رعایت اصل بی‌طرفی در اجرای انتخابات باید به‌عنوان سفیر مشارکت برای جلب مشارکت حداکثری مردم نیز نقش آفرینی کنیم.

توجه: انتشار این مطالب مورد تأیید یا رد خبرگزاری حوزه نیست و صرفا نقل قول از رسانه‌های جمعی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha