جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024
تصاویر/  آیین عبادی سیاسی نماز جمعه خوی

حوزه/ حجت الاسلام قاسم خانی گفت:  انقلاب اسلامی ثابت کرد که راه نجات ما نه غرب پرستی و سپردن سرنوشت کشور به نظام سلطه و اعتماد به غرب، بلکه تنها راه نجات کشور خود باوری و کار جهادی و انقلابی است. اگر جمهوری اسلامی کشور را در حوزه های مختلف پیشرفت های چشم گیری کرده است، همه از برکات ما می توانیمی است که انقلاب به کشور ما تزریق کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حجت قاسم خانی امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان خوی که در مصلای این شهر برگزار شد، با اشاره به سالروز جمعه خونین خوی در سال ۵۷ اظهار داشت: بستم بهمن سالروز جمعه خونین خوی در سال ۵۷ است که جمعی از مردم متدین این شهرستان به دست ماموران رژیم و چماقداران پهلوی شهادت رسیده اند.

وی ادامه داد: نکته حائز تأمل این است که وقتی بناست در خوی پای انقلاب خون بدهیم اولین شهیدمان روحانی شهید حسن خضرلو می شود که در ۲۹ مرداد ۵۷ به شهادت می رسد و حتی سرنوشت جنازه مطهرشان هم معلوم نمی شود. تا جلوداری و جانفشانی روحانیت در حرکتهای عظیم همچنان در تاریخ تداوم یابد.

امام جمعه خوی خاطرنشان کرد: نکته دیگری که در تاریخ انقلاب به عنوان افتخار برای ما خویی ها ثبت شده است، جانفشانی شهید اسماعیل سلامت بخش از درجه داران گارد شاهنشاهی است، که در یک عملیات شهادت طلبانه به همراه سرباز امید عابدی در ظهر روز عاشورا به غذاخوری افسران گارد و فداییان شاه که در قتل عام مردم نقش زیادی داشتند، حمله می کنند و تعدادی از آنها را ، به هلاکت می رسانند و خود نیز شربت شهادت می نوشند. این اقدام شجاعانه شهید سلامت بخش به عنوان اولین شکاف در میان ارتش، نسبت به حمایت از شاه ارزیابی می شود که شاه را از تکیه بر ارتش ناامید ساخت.

وی افزود: نکته دیگری که در ثبت ۲۰ بهمن به عنوان جمعه خونین خوی موثر است شهادت ۴۶ شهید از فرماندهان و رزمندگان شهرستان خوی در ۲۰ بهمن سال ۱۳۶۴ در عملیات والفجر۸ و فتح فاو است. یعنی امروز شهرستان خوی ۵۳ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده هفت شهید در سال ۵۷ و ۴۶ شهید در سال۶۴، یادشان گرامی و راهشان پر رهرو باد.

حجت الاسلام قاسم خانی در ادامه با اشاره به ۲۲ بهمن گفت: در برهه ای که عده ای تاریخ مصرف دین را تمام شده می دیدند و می گفتند روزگار دین سر آمده و می خواستند به تدریج از اسلام چیزی باقی نماند، در ایران دین یک ملت را به حرکت در آورد و دژ استکبار را منکوب کرد و چنان بیداری ایجاد کرد که امروز نظام سلطه نه در برابر ایران بلکه در برابر یک گروه جهادی محاصره شده جوان به نام حماس با جمعیت محدود و امکانات و سلاح محدود عاجز مانده است.

وی ادامه داد: روزگاری کشور ما را آن قدر تحقیر کرده بودند که نخست وزیر کشور ما رزم آرا چنان به استحقار گرفتار شده بود که می گفت: ایرانی ها بدون کمک غرب یک لولهنگ (آفتابه) نمی توانند، بسازند. و روشنفکران ما چنان شیفته غرب شده بودند، که معتقد بودند راه نجات کشورهای عقب افتاده این است که از فرق سر تا نوک پا فرنگی شوند.

امام جمعه خوی افزود: انقلاب اسلامی ثابت کرد که راه نجات ما نه غرب پرستی و سپردن سرنوشت کشور به نظام سلطه و اعتماد به غرب، بلکه تنها راه نجات کشور خود باوری و کار جهادی و انقلابی است. اگر جمهوری اسلامی کشور را در حوزه های مختلف پیشرفت های چشم گیری کرده است، همه از برکات ما می توانیمی است که انقلاب به کشور ما تزریق کرد.

وی اضافه کرد: در سایر زمینه ها و مشکلات مخصوصا مسائل معیشتی نیز ما جز با کار جهادی و کار انقلابی و تکیه بر توان خود و تکیه بر ظرفیت مردم، نخواهیم توانست این کشور را به سامان برسانیم.

حجت الاسلام قاسم خانی گفت: به تعبیر امام خامنه ای؛ اگر جمهوری اسلامی دچار شاه سلطان حسین ها بشود، دچار مدیران و مسئولانی شود که جرأت و جسارت ندارند و در خود احساس قدرت نمی کنند. در مردم خودشان احساس توانایی و قدرت نمی کنند، کار جمهوری اسلامی آن روز تمام خواهد بود. اما به حول قوه الهی و پشتیبانی مردم انقلابی و جان برکف و لشکریان مخلص خدا و مسئولین مجاهد آن روز نخواهد آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha