پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
نرجس شکرزاده

پژوهشگر حوزه علمیه خواهران گفت: دهه مبارک فجر بهترین فرصت برای بازخوانی شاخصه های انقلابی ماندن و تبیین این مسأله مهم در سطح جامعه است.

نرجس شکرزاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که با توجه به رهنمودهای امام و رهبری به خوبی متوجه می شویم که مهم تر از انقلابی بودن، انقلابی ماندن است، اظهار داشت: هم حضرت امام (ره) و هم به خصوص مقام معظم رهبری در فرمایشات خود به نکات مهمی درباره شاخصه های انقلابی بودن اشاره کرده اند که از آن جمله می توان به مواردی چون حق طلبی، عدالت خواهی، نگاه و رویکرد توحیدی، دشمن شناسی، تکلیف گرایی و ... اشاره کرد.

وی افزود: یکی از مسائل بسیار مهم در این باره، پایبندی به مبانی و ارزشهای اساسی اسلام و انقلاب است، کما این که به تعبیر رسای سکاندار انقلاب، چنانچه این پایبندی وجود داشت، حرکت، حرکت مستمر و مستقیم خواهد بود و در تندباد حوادث این حرکت تغییر پیدا نمی کند.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب در جای دیگر می فرمایند:" هدف گیری آرمان های انقلاب و همت بلند برای رسیدن به آنها نکته بسیار مهمی است، بعضی سعی می‌کنند جامعه و جوان‌های ما را دچار ناامیدی کنند. بگویند آقا فایده ندارد! نمیشود! نمی‌رسیم! ... شاخص این است که هرگز منصرف نشویم از رسیدن به آن اهداف بلند و آرمان‌های بلند. تسلیم نشویم در مقابل فشارها. "

این پژوهشگر حوزوی همچنین با اشاره به این که از دیگر شاخصه های انقلابی بودن و انقلابی ماندن، پایبندی به استقلال کشور است، خاطرنشان کرد: به تعبیر حضرت آقا، استقلال سیاسی معنایش این است که ما در زمینه‌ی سیاسی فریب دشمن را نخوریم، ضمن آن که استقلال فرهنگی که از همه مهم‌تر است منوط به این است که سبک زندگی را سبک زندگی اسلامی- ایرانی انتخاب بکنیم.

وی بر اهمیت بحث دشمن شناسی و فهمیدن طرح ها و برنامه های دشمن برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی تأکید کرد و گفت: بدون شناخت دشمن و طرح و برنامه او نمی توان به درستی از انقلاب و ارزش های والای آن دفاع کرد و به همین خاطر است که امامین انقلاب این همه در بیانات و رهنمودهای خویش بر بحث دشمن شناسی تأکید کرده اند.

شکرزاده همچنین با بیان این که دهه مبارک فجر بهترین فرصت برای تبیین و بازخوانی شاخص های انقلابی بودن و انقلابی ماندن در جامعه است، افزود: اساتید حوزه و دانشگاه، مداحان و منبری ها، اهالی قلم و رسانه و به طور کلی همه تریبون دارانی که مخاطبانی دارند باید در راستای عمل به جهاد تبیین در این قضیه پای کار باشند و به طور خاص احساس مسئولیت نمایند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha