پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
پاسدار

حوزه/ مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه بندرلنگه گفت: سپاه پرچمدار دفاع از مظلومان عالم و زمینه ساز حکومت عدل جهانی است.

حجت‌الاسلام عباس شمس مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه بندرلنگه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تبریک به مناسبت سالروز میلاد سیدالشهداء (ع) و روز پاسدار، اظهار داشت: پاسداری منصب انبیای الهی است که امروز مدال افتخار آن برگردن سپاهیان است.

وی افزود: سپاه پرچمدار دفاع از مظلومان عالم و زمینه ساز حکومت عدل جهانی است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه بندرلنگه بیان کرد: «دوری از ذکر و معنویت» و «دنیاطلبی» دو عامل ایجاد «گمراهی و انحراف عمومی» در جوامع ایمانی است.

حجت‌الاسلام شمس ادامه داد: از این روست که در زیارت امامان معصوم به ویژه حضرت سید الشهدا (ع) وقتی به اقامه دین خدا توسط آنان اشاره می‌کنیم، نخست از اقامه نماز سخن می‌گوییم و نیز در خطاب جمعی عرض می‌کنیم: «و أقمتم الصّلوة»؛ یعنی شما ستون دین را استوار و در نتیجه دین خدا را به پا داشتید و همین وارثان ابراهیم خلیل هستند که در قرآن کریم به عنوان بزرگ‌مردانی یاد می‌شوند که هیچ تجارت و داد و ستدی از یاد خدا و به پاداشتن نماز بازشان نمی‌دارد.

وی با بیان اینکه اساس آیین توحیدی، اقامه دین الهی است. اظهار کرد: دینی که شاخصه اصلی ارزیابی آن در جوامع، «لیقوم النَّاس بالقسط» است، این‌که حقِ ناتوان، بدون ترس و لرز از قدرتمند گرفته شود، اما آنچه باید به خوبی مورد توجه و دقت قرار گیرد، کشف راهکار اصلی اقامه دین و اقامه قسط در جامعه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha